![]() |
#1 |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 16 01 2007
Lokacja: się biorą dzieci?
Posty: 14
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Kotue
Profesja: Rookstayer
Świat: Furora
Poziom: 6
Skille: 17/19
|
![]() Shedrock Crest to projekt gry MMORPG, który rozpoczął się pod koniec roku 2006. Jest to na razie suchy projekt, nie ma jeszcze świata gry, nie ma systemu, nie ma fabuły, nie ma ras... Jednakże, fundamenty są!
Serwer gry obsługuje język skryptowy, dzięki któremu można sterować prawie wszystkimi akcjami i operacjami gry, co daje łatwą i szybką możliwość modyfikacji wielu rzeczy. Dodawanie nowych obiektów również nie jest problemem, do modyfikacji mapy świata nie potrzebny jest dodatkowy program, ponieważ można to robić w grze używając menu lub komend. Starałem się od początku projektować grę elastycznie, tak by modyfikacje nie były trudne. Do stworzenia gry użyłem biblioteki graficznej OpenGL, to właściwie tyle, nie licząc glibc i winapi. Cały projekt jest napisany w C++, a język skryptowy używany przez serwer został stworzony przezemnie. Składnią przypomina język C i podobnie jak większość języków skryptowych, posiada dynamiczne typy zmiennych. Niektórzy mogą sądzić, że mam nierówno pod sufitem, tworząc wszystko od zera, gdy mogę skorzystać z wielu gotowych i dostępnych rozwiązań. Moim zdaniem, niezależność daje duże możliwości. Dzięki temu ze stworzyłem większość rzeczy sam, mogę je naginać do swoich potrzeb, a w razie błędów nie musze czekać na poprawki. Dodatkowo, nauczyłem się wiele rzeczy, czego wcale nie żaluję. Na wstępie, mówiąc fundamenty, miałem na myśli podstawowe wymagane rzeczy w tego typu grach od strony technicznej (możliwość tworzenia nieskończonego terenu, poruszanie sie postaci, pojemniki, możliwość zakładania przedmiotów na postać, walka, magia, efekty itp). Gra doszła do etapu, w którym można powiedzieć, że ma szanse na ukończenie! Dlaczego? Ponieważ głównym problemem aktualnie jest część merytoryczna i artystyczna. Część techniczna jest już dość mocno rozwinięta. Tworzenie owej gry nie przynosi mi żadnych dochodów, jak i jej ukończenie może takowych nie przynieść. Jednakże, gdyby to była moja motywacja, nigdy bym nie doszedł do etapu, w którym teraz jestem. Czerpie perwersyjna przyjemność z tworzenia , czy to gry, czy aplikacji, czy też innej rzeczy. Mogę stwierdzić, że tworzenie gry jest jedną z najtrudniejszych rzeczy, szczególnie gier na sieć, a tymbardziej MMO. Jednakże, dla chcącego nic trudnego! Aktualnie poszukuję osób chętnych do współtworzenia tej jakże pięknie zapowiadającej się gry Dokładniej mówiąc, wymienię w czym taka osoba może pomóc: - Modelowanie obiektów gry, obiekty solidne jak ściany, dachy, drzwi, itp. Modele przedmiotów, ubrań, pancerzy, broni, biżuterii... Roślinność, natura, modele zwierząt, humanoidów, potworów itp. - Tworzenie świata, budowanie zamków, modelowanie mapy, tworzenie gór, kanionów, przełęczy i co tylko dusza zapragnie - Wszelkie propozycje odnośnie systemu gry (rzemiosło, przemysł, ekonomia, walka, magia) są mile widziane, jak i osoba chętna do zaprojektowania wstępnego systemu. - Tworzenie części fabularnej, skąd poszczególne rasy się wzieły, jak powstały, jakie posiadają cechy, jakie są relacje miedzy nimi i tym podobne. - Mogłem o czymś zapomnieć, ale każda pomoc jest mile widziana Jeśli czujesz się na siłach, jeśli masz duże chęci i dużo czasu, napisz do mnie na [email protected] w czym chciałbys/abyś pomóc Niestety nie jestem w stanie zaoferować zapłaty za takową pomoc, lecz za to mogę zaoferować miłą współpracę, naukę/wiedzę i zabawę! Nie wymagam specjalistycznej wiedzy, jeśli masz ambicję i cierpliwość, mogę nauczyć cię rzeczy, które sam umiem (modelowanie, programowanie, grafika). Możliwości są wielkie, gra może przybrać dowolną formę, a ty możesz być tego częścią! Zdaję sobię sprawę, że stworzenie takowej gry nie jest prostym zadaniem, wymaga czasu, cierpliwości i poświęcenia. Jeszcze wiele rzeczy trzeba wytworzyć, ale cóż, myślę że warto probować Jednakże, jeśli nie widzisz się w roli takiej osoby, a zaciekawił cię projekt, zajrzyj do działu Screeny, a tam zobaczysz jak gra się prezentuje Na koniec, myślę że trzeba wspomnieć, skąd się wzieła nazwa Shedrock Crest. Otóż Crest to szczyt (po ang), a Shedrock to wymyślona nazwa. Scenariusze są aktualnie dwa. Szczyt ten może istnieć jako główna siedziba/stolica lub legendarne cieżko dostępne miejsce. STRONA PROJEKTU: http://shedrock-crest.dl.pl Jak narazie gra nie posiada fabuły i świata, ale można pobrać klienta i się trochę pobawić. Więcej informacji na stronie Trzymamy kciuki za polskiego mmorpg'a |
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Użytkownik Forum
|
![]() Fajne, duzo roboty trzeba bylo wlozyc, aby to zrealizowac, ale jeszcze duzo przed Toba.
A wlasnie, jak na razie pracowales sam czy z kims?
__________________
Nowe, niespotykane i wyjątkowe you can dance 4! Tańczmy albo nie, ale czytajmy tę stronę ; ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 22 08 2005
Lokacja: Wolbrom
Wiek: 34
Posty: 306
![]() |
![]() Gra ta zapowiada się na najlepszy prywatny projekt jaki w życiu widziałem! Gratuluje ambicji, determinacji i uporu, ale także umiejętności które już po screenach widzę że są ogromne. Czasem widzi się gry tworzone przez całe sztaby ludzi, które wyglądają znacznie gorzej i w dodatku są płatne. A tu takie cudo i w dodatku f2p
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Użytkownik Forum
|
![]() @Apticer's:
Słyszał pan o Project Offset, robionym przez kilka osób ? Nie ? Radze sprawdzić i dopiero mówić o najlepszym 'prywatnym' projekcie.
__________________
Ooh to be a Gooner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 22 08 2005
Lokacja: Wolbrom
Wiek: 34
Posty: 306
![]() |
![]() @Yoh Asakura
Czytamy ze zrozumieniem: Cytuj:
I mógłbyś chociaż dać linka do tego Project Offset... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 22 03 2005
Posty: 1,033
Stan: Niegrający
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 24 01 2007
Posty: 1,438
|
![]() No nieźle, chyba nawet ściągnę klienta i zobaczę jak się gra prezentuje w rzeczywistości. W sumie też mogę pomóc, ale o tym napisałem w mailu.
edit: W mailu dostałem odpowiedź, że ten pan tutaj, Kotecek wyciągnął ten tekst ze strony projektu, a sam nie ma w nim takiego udziału. Mimo to, autor uważa to za miły gest.
__________________
Ostatnio edytowany przez .Matrik. - 28-06-2007 o 12:53. |
![]() |
![]() |