![]() |
#1 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 11 02 2005
Wiek: 31
Posty: 772
![]() |
![]() moze byl juz taki temat, jesli tak to sory.
jak w temacie. Gram w D&D, jestem MG. no i z klimatem czesto sa problemy. dlatego prosze was o porady - co wy robicie na sesjach (jesli gracie, jak nie, to nie pisac) aby podtrzymac klimat? Jakich sposobow uzywacie, co takiego robicie? prosze o madre posty ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Zbanowany
Data dołączenia: 08 05 2007
Lokacja: In a black grave...
Wiek: 32
Posty: 130
Stan: Na Emeryturze
Profesja: Rookstayer
![]() ![]() |
![]() Krótko mówiąc ja po prostu staram się jak najbardziej klimatycznie opowiadać co się dzieje. Zdawkowany ton, zawachania. Sytuacja, w której udajesz starca z bródką, który opowiada historię swojemu synowi/wnukowi, na prawdę się sprawdza. Poza tym nie zrażaj się, pośmiać się na sesji jest na prawdę fajnie, ale oczywiście nie można przesadzać. Starajcie się jak najbardziej wczuwać. Nie róbcie walki w stylu "Ja go chcem pieprznąć". Gestykulujcie. Powiedz to swoim graczom, powinno się to im spodobać
![]() @Edit I tak Neuroshima ma lepszy klimat xD |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 24 01 2007
Posty: 1,438
|
![]() Ja wolę warhammera, ale cóż.
Ważne są też miejsce i akcesoria - my gramy na zaadaptowanym strychu, na stole stoi czaszka (sztuczna, ale wygląda nieźle) z świeczką i zalana woskiem. A, i jeśli chcesz, żeby gracz poczuł klimat, kiedy zwracasz się do niego jako NPC (a inny BG tego nie słyszy) to możesz szeptać mu do uszu, chyba, że nie chce ci się ruszać. Ważna jest też zmiana głosu, ale nie przesadzaj z tym, może wyjść groteska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 11 02 2005
Wiek: 31
Posty: 772
![]() |
![]() A wiesz może skad wziac taka czache? nei no, skoro masz to napewno wiesz, a jak wiesz, to powiedz
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 30 06 2007
Lokacja: Allenstein
Posty: 24
|
![]() - czyścimy.
Ostatnio edytowany przez Dewiacja - 28-04-2011 o 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 11 02 2005
Wiek: 31
Posty: 772
![]() |
![]() tak pytam bo jeszcze nie widzialem w zyciu takich czaszek na sprzedaz ;p ale chyba se pojde na rynek sie rozejrzec w najblizszym czasie - takie cos by fajnie urozmaicilo sesje ;]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 24 01 2007
Posty: 1,438
|
![]() Czaszki można znaleźć w różnych miejscach, ale do DnD się nadzadzą tylko jak grasz dark fantasy. A co do odgłosów, trzeba uważać, żeby twojej uwagi nie przykuły za bardzo, bo zmiana tracków też pochłania trochę... Ja np. gram przy soundtracku z GII + NK, zmieniając muzykę w zależności od sytuacji. Niektórych kawałków używamy często, innych prawie wcale, ale IMO jest git. Tylko powoli zaczyna nam się nudzić...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 11 02 2005
Wiek: 31
Posty: 772
![]() |
![]() ja gram przy trackach z iwd czesto lub tez z BG I i II czasem tez wejda piraci z karaibow ;p lub z LOTRa ale nie mamy takich odglosow otoczenia. Z kranu raczej nie nagram kapania wody ;p jak macie takie cos to bylbym wdzieczny za pomoc bo magnetofonu nie mam mam jedynie cienkawy nagrywacz w komorce ;p
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 24 01 2007
Posty: 1,438
|
![]() Na jakiejś stronie (chyba zamek Drachenfels) był taki trial programu do robienia dźwięków otoczenia - wybierasz co to ma być i on odgrywa... Fajne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 11 02 2005
Wiek: 31
Posty: 772
![]() |
![]() mam jeszcze jedna prosbe. Prosilbym mianowicie o tabele doświadczenia z drugiej edycji A D&D. Jesli ktos ma to bym prosil
![]() z gory thx |
![]() |
![]() |