|
Notki |
O wszystkim i o niczym O tym wszystkim co nie pasuje gdziekolwiek indziej ;) |
![]() |
|
Opcje tematu |
![]() |
#1 |
Arbiter Elegantiarum
|
![]() Witam!
Zapewne część użytkowników interesujących się matematyką słyszała o czymś takim jak iterowany dylemat więźnia. Posiadam obecnie sporo chęci żeby rozegrać takowego "duela". Losowa liczba tur ofc. Tylko nie posiadam żadnej idei jak to może wyglądać... odpowiedzi od graczy będą szły do osoby trzeciej, a ta osoba będzie dawała werdykty? Jakieś propozycje jak to zorganizować? ;] |
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Zbanowany
Data dołączenia: 31 12 2007
Posty: 553
|
![]() Cytuj:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Arbiter Elegantiarum
|
![]() Niestety, nie jestem w stanie wytłumaczyć tych zasad...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylemat_wi%C4%99%C5%BAnia Być może to Ci pomoże, przewiń w dół. @DOWN: Czuję chwilową wyższość nad Rybą... Ostatnio edytowany przez Dragon-Fly - 10-04-2008 o 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
CS Tibia.pl Team
Data dołączenia: 06 09 1970
Lokacja: Gliwice
Wiek: 34
Wpisy bloga: 1
Posty: 8,453
Stan: Początkujący
|
![]() Ostatnio edytowany przez Rybzor - 10-04-2008 o 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 14 04 2007
Posty: 51
Stan: Na Emeryturze
|
![]() Hmm dobry pomysł, jak chcesz to zorganizować ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Arbiter Elegantiarum
|
![]() Moja pierwsza koncepcja (jakże prymitywna i dziwna
![]() Wszystko może się odbyć za pomocą chociażby irca. Mamy 2 graczy: jeden nazywa się "x" drugi "y". Dochodzi jeszcze trzecia osoba, nazwijmy ją GM. GM za pomocą kości lub prostym programem losuje liczbę tur, tj. potyczek więźniów. Więźniowie nie wiedzą, ile jest tur. Rozpoczyna się pierwsza tura. Więźniowie zastanawiają się nad swoim ruchem. Więzień "x" dochodzi do wniosku, iż dobrze wyjdzie dla wszystkich stron, jeżeli i on, i gracz "y" będą zeznawać. Postanawia zeznawać. Gracz "y" także sądzi, że jest to dobre rozwiązanie. Ale po chwili zauważa, iż gracz "x" może go oszukać i zacząć zeznawać, w tym wypadku trafi do więzienia na długie lata. Postanawia zeznawać na niekorzyść gracza "x". "GM" dostaje odpowiedzi. Mówi, kto jaką odpowiedź podał, mówi kto wygrał turę. Wygrał ją gracz "y". Kolejna tura. "x" wściekły na gracza "y" postanawia bez względu na wszystko, zeznawać przeciwko "y". "y" postanawia, że załagodzi konflikt. Gracz "x" zeznaje przeciwko "y". "GM" znów ogłasza werdykt, kto co odpowiedział... Aż do końca wszystkich tur. Tak jak już wspomniałem dosyć prymitywne. Nie mam żadnej innej idei. @EDIT: Zastanawiam się także nad sposobem punktacji. Ostatnio edytowany przez Dragon-Fly - 11-04-2008 o 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Użytkownik Forum
|
![]() Dobry pomysł, mogę się zgłosić do takiego duelka.
@down Może być i nic nie zmieniać.
__________________
Jeżeli potrzebujesz pomocy, napisz. Chętnie pomogę : ) Amor patriae nostra lex! Miłość ojczyzny naszym prawem!
Ostatnio edytowany przez Serious Sam - 10-04-2008 o 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Arbiter Elegantiarum
|
![]() No to musimy opracować jeszcze punktację... xD. Jak na razie staram się ją wykonać... takie małe a dosyć skomplikowane.
Serious Sam: zmieniona została punktacja, znalazłem profesjonalną Axelroda. PUNKTACJA: Obaj więźniowie zeznają przeciwko sobie: 2 pkt. Obaj więźniowie współpracują: 3 pkt. Więzień "x" współpracuje, więzień "y" zeznaje: "x" 1 pkt., "y" 4 pkt'y. Proszę o komentowanie ;]. Ostatnio edytowany przez Dragon-Fly - 10-04-2008 o 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 31 08 2007
Posty: 1,138
|
![]() Ciekawy pomysł, szczerze powiem pierwszy raz się stykam z tą grą. Jak narazie nie mam wiele czasu na takiego "duela", ale może niedługo spróbuje swych sił
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
UnlimitedWarnWorks
Data dołączenia: 14 01 2004
Lokacja: Warszawa
Wiek: 35
Posty: 2,362
Stan: Na Emeryturze
![]() |
![]() A jaki jest w tym sens? Jezeli za kazdym razem bede zeznawal to nie moge przegrac.
(chyba, ze cos zle zrozumialem) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 01 10 2003
Lokacja: Dobów Mniejszy
Wiek: 36
Posty: 2,212
Stan: Niegrający
|
![]() jak oboje zeznacie, to osiągniesz mniej, niż jakbyście oboje nie zeznawali.
__________________
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Arbiter Elegantiarum
|
![]() Chodzi, żeby osiągnąć jak najlepszy wynik. Nie chodzi tu o wygranie na chama "Będę zeznawał! Będę zeznawał!", bo tak przeciwnik też może. Chodzi o to, żeby zdobyć jak najwięcej punktów.
W sobotę chcemy zrobić próbę, jak to ma wyglądać. EDIT: No oczywiście zapomniałem o najważniejszym -.-'. Ta gra ma ukazać ten matematyczny problem. Dylemat więźnia nawiązuje do życia chociażby. Jak to rozegrać, żeby było jak najlepiej. Ostatnio edytowany przez Dragon-Fly - 11-04-2008 o 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 01 10 2003
Lokacja: Dobów Mniejszy
Wiek: 36
Posty: 2,212
Stan: Niegrający
|
![]() Ale punktacja jest zła, bo rzeczywiście nie można przegrać.
Jeżeli zawsze będę zeznawać, to albo będę miał 4 punkty, albo 2, a przeciwnik albo 1, albo 2. Jeśli też zawsze będzie zeznawać, to będzie remis. Oczywiście w tym przypadku remis jest również przegraną, ale to zwiększa szanse.
__________________
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Arbiter Elegantiarum
|
![]() I z tym ma problem... Właśnie myślę, jak to rozwiązać... Może dać 0 punktów, gdy więźniowie zeznają przeciwko sobie?
Nieee.. to też nie teges... trzeba pomyśleć... Ostatnio edytowany przez Dragon-Fly - 11-04-2008 o 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 12 03 2004
Lokacja: Sanok
Wiek: 18
Posty: 591
![]() |
![]() A ja jakos nie do konca wiem o co chodzi. Skoro maja zeznawac to musi byc chyba jakas historia bo jak maja zeznawac skoro 1 powie o innym zdarzeniu a drugi tez o innym ;o Nie wiem, wedlug mnie to troche pogmatwane ;p
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Arbiter Elegantiarum
|
![]() Dwóch przestępców złapano na drobnym przewinieniu. Prokurator jest PEWNY, że są oni winni innego, bardzo poważnego przestępstwa. Niestety, wie, że dowody i ślady zostały bardzo starannie zatarte. Postanowił zamknąć ich w osobnej celi bez możliwości komunikacji.]
Jeśli: * będą współpracować ze sobą, odsiedzą niewielką karę za małe przewinienie (określenie współpraca dotyczy współpracy między przestępcami, nie współpracy z policją i oznacza, że obaj nie będą zeznawać), * jeden zerwie współpracę i będzie zeznawał, a drugi nie, pierwszy zostanie uwolniony, drugi natomiast pójdzie siedzieć za poważne przestępstwo, * obaj będą zeznawać, obaj pójdą siedzieć, przy czym wyrok będzie z tego względu nieco złagodzony. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
UnlimitedWarnWorks
Data dołączenia: 14 01 2004
Lokacja: Warszawa
Wiek: 35
Posty: 2,362
Stan: Na Emeryturze
![]() |
![]() Jak dla mnie to celem takie gry jest zwyciestwo. Jezeli jest taka punktacja, ze nie moge przegrac ciagle odpowiadajac tak samo, to tak bym tez robil. Na zdrowy rozsadek, po co mam ryzykowac, jezeli nie musze?
|
![]() |
![]() |