|
Notki |
Updates Forum zawiera wszelkie informacje o najnowszym update oraz pod fora z informacjami o byłych update. |
![]() |
|
Opcje tematu
![]() |
![]() |
#1 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 13 08 2006
Posty: 20
Stan: Początkujący
Imię: Ciara More
Profesja: Paladin
Świat: Celesta
Poziom: 21
Skille: 57/42
Poziom mag.: 7
|
![]() No cóż. Jest wiele spekulacji na temat zimowego update 2007, jego plusów, a przede wszystkim minusów, o tym jak "zniszczono" palla i knighta, a także o tym, że tibia rzekomo idzie w kierunku MU, czy Lineage.
Prawda jest taka, że od pamiętnego update 7.5-7.6 Tibia zmienia się w najbardziej elementarnych kwestiach. Błędem jest to, że dotychczasowa "balansacja" polega na obniżaniu umiejętności jednej profesji na rzecz drugiej, choć i to nie jest do końca prawdą. W tibii najlepszy jest ten klimat i grafika, która ma w sobie "to coś". Raz CipSoftowi się udało, ale teraz kolejne update zabierają część tego, co tak ważne. Jednak zadajcie sobie pytanie "Czym by była Tibia bez zmian?" Bylibyśmy pozbawieni tego czekania na newsy dt. new update, nie było by emocji i tajemnicy. Co do nowego update, pewnie sobie myślicie, że mam sora, albo druta i mi zwisa to, że pallek czy najt są słabsi. A właśnie jest inaczej, bo nawet w chwili pisania tego posta gram moim pallem. I nie zamierzam zmienić profa. Jeśli Cipy uznali, że jest za mocny, to zmienili go. Owszem każdy chciał by być jak najmocniejszy, ale w tibii liczy się właśnie ta doza trudności i zwątpienia, czy dam radę temu potworkowi, czy nie. Według mnie, najlepsza tibia to była 7.5, gdy sork i drut latali z fs albo serpent swordem. Oczywiście każdy ma prawo do swojej opinii. ![]() Ostatnio edytowany przez Keira More - 20-12-2007 o 17:27. Powód: Przepraszam za blędy w wersji Tibii. Już poprawione |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 04 07 2006
Lokacja: Tam
Posty: 406
Imię: enigmA
Profesja: Master Sorcerer
Świat: Askara
Poziom: 188
|
![]() Osobiscie mnie sie podoba update. Moze i zje**** system leczenia, ale co tam. Przynajmniej nie ma tak jak bylo, ze z kazdego hunta wychodze 50k+. Raz sie zwroci, a raz nie cala poezja i tyle. Mam pallka i nie zamierzam zmieniac profesji tylko dlatego ze go zjebali ;o A tak przy okazji... Assasin Stary zajebi****
![]()
__________________
Limit |
![]() |
![]() |
#3 |
eX Moderator
Data dołączenia: 13 11 2004
Lokacja: Helsinki
Wiek: 40
Posty: 4,623
![]() |
![]() W 7.6 weszly wandy.
Odnosnie balansacji - mozna krotko powiedziec ze Cipsoft chce osiagnac jakis efekt, tyle ze podejmuje dzialania zupelnie bez znajomosci zasad gameplayu i z tego powodu z reguly odnosi skutek odwrotny do zamierzonego. Sila leczenia na levelach 300+ wzrastala w sposob ogromny - tylko czemu nie udalo sie wpasc na jej zmniejszenie gdy ludzie mieli levele 120+ a ludzi w okolicach 200 bylo kilku ? Czy nie stwarzalo to wrazenia, ze wbrew zamierzeniom sprzed paru lat ludzie jednak beda w kolko expic az im sie znudzi i osiagac niebotyczne levele, do ktorych gra nie byla przystosowana ? W 7.6 wprowadzono tania mane, czy nikt nie wpadl na to, ze wplynie to na wszystkie klasy, dajac sorcom mozliwosc uzywania czarow spontanicznych na duzo wieksza skale ? Czy nikt, umozliwiajac knightom uzywanie exori gran nie przeliczyl potencjalnych obrazen ? Jesli przeliczyl, czy nie wpadl na to, ze z odpowiednia iloscia hp rycerz na wysokim levelu bedzie po prostu wbiegal w przeciwnikow ? Jesli tak, to czemu po kilku ladnych miesiacach konieczne bylo oslabienie tegoz rycerza bo byl praktycznie niezniszczalny ? Cipsoft dysponuje wszytkimi danymi na temat gry, w jaki sposob umknela im sila assasin starow w takim ksztalcie jak gdy pierwszy raz pojawila sie na TS ? Dlaczego poczatkowa cena great potow zostala ustawiona tak wysoko ? Dlaczego przy obecnej populacji druidow oczekuje sie, ze nagle kazdy wysokopoziomowy knight bedzie miec osobistego medyka ? To zalednie kilka przykladow na poparcie tezy, ze Cipsoft przy kazdym updacie porusza sie po omacku, bez zadnej racjonalnej koncepcji naprawienia czegokolwiek bez popsucia czegos innego.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Zbanowany
Data dołączenia: 25 01 2006
Lokacja: Żory
Wiek: 34
Posty: 894
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Andrealfus
Profesja: Elite Knight
Świat: Trimera
Poziom: 106
Skille: 87/84
Poziom mag.: 7
![]() |
![]() drogi autorze do 7.5 agiczni latali z fs itp na 7.6 wprowadzono wandy
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
Posty: n/a
|
![]() Ten update to jedno wielkie gówno , co każdy update jedna z profesji jest najlepsza , pall i knight byli niezli przez 6 miesięcy a magowie przez 3 lata i tak jak teraz po update wymiatają. Co do nowego systemu leczenia n/c nie przewidzieli tego na światach pvp
|
![]() |
#6 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 17 08 2007
Posty: 205
|
![]() Zgadzam się z autorem tematu. Sam osobiście gram kiną i choc kina jest spierdolony po update to pykam nim sobie i czerpie taką samą przyjemnośc z gry jak przed update. pzd
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 27 01 2007
Lokacja: Tarnów
Posty: 495
Stan: Na Emeryturze
Świat: Elysia/Kyra
Poziom: 85+
|
![]() Cytuj:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 02 08 2005
Lokacja: Przasnysz
Wiek: 35
Posty: 970
|
![]() Cytuj:
Cipy mogłyby też dodawać coraz to nowsze potwory (i takie 300+ lvle miałyby co robić), ale z drugiej strony nudne jest patrzenie, jak pojawia się super-powah boss, a po pewnym czasie regularne ubijanie go wraz z chwilą jego spawnu staje się czymś normalnym. (tak jak pierwsze Orshe, a potem filmiki "15 minut lurowania i 1 minuta strzelania"). Cytuj:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#9 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 19 06 2006
Lokacja: Legionowo
Wiek: 34
Posty: 372
Stan: Na Emeryturze
Imię: Terius
Profesja: Elite Knight
Świat: Refugia
Poziom: 120
Skille: 85/83
Poziom mag.: 8
|
![]() Mi się update podoba, teraz Knightem nie ma nigdzie waste =) czysty profit.A ci co mówia że update zjebal knight'ów to sry ale odstajecie od prawdy...
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 06 02 2007
Wpisy bloga: 4
Posty: 276
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Cookly
Profesja: Royal Paladin
Gildia: Ekipa Remontowa
Świat: Guardia
Poziom: 9x
![]() |
![]() Cytuj:
A ja właśnie jestem dumny z tego,że zgraja dozna emocji nowego update i przechodzi z Palla na Druta bo jest silniejszy,ja własnie jestem z tego dummny,że gram palladynem i jest tym który chce nim grać,tak naprawdę wszyscy ci palladyni którzy umieją nimi grać,i grają nie zważająć na to która profesja jest lepsza należą do tak jakby"Rodziny" Mało co było paladynów w Tibi 7.5...Teraz też jest ich mało,i ciężko jest znaleźć paladyna który jest godny zaufania i wie,że jest w stanie prowadzić postać dalej taką jaką jest! To jest właśnie ta idea,że najprzyjemniej się gra kiedy jest coś ci ciężko zrobić i chcąc nie chcąc chcesz do tego dorzeć,za wszelką cene w grze! Pozdrawiam!
__________________
Znów wracam do gry. Only paladyn ;* Tropper - Zaginione Królestwo. Strzel Anylon'owi notkę . Zapraszam ! |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 30 08 2007
Posty: 18
Stan: Na Emeryturze
Profesja: Knight
|
![]() Serdecznie witam i pozdrawiam. Jestem mile zaskoczony nadzwyczaj poprawnym językowo postem autora tematu! Tym, którzy mają z tym problem polecam mój poradnik.
Czym prędzej jednak przechodzę do sedna sprawy. Cytuj:
W kwestii działań CipSoftu zgadzam się z Panem Moderatorem Vilem. Oddał on zręcznie w kilku trafnych pytaniach obawy o przyszłość Tibii, które podzielam także ja. Na koniec, aby zahaczyć o konkrety, przypomnę pewne spostrzeżenie, którego już pewnie wielu z Was dokonało. A mianowicie, zauważyłem, że CipSoft, zwiększając siłę poszczególnych profesji, stosuje sztuczkę, która polega na "ależ mój sork szybko teraz expi! Nabije szybko parę leveli i wyruszę na prawdziwe przygody!" A trzeba zauważyć, że po uaktualnieniu przeciętny mag na 24 poziomie bije jak szczury potwory, które jeszcze dwa tygodnie temu omijał szerokim łukiem. I żaden przeciętny gracz nie zauważy, że jego zwiększona moc nie jest niczym wyjątkowym wobec pnących się w górę jak wieżowce Warszawy trzechsetnych leveli. Spójrzmy jednak na jakość, wieżowców i intelektu tychże mocarzy - w obu przypadkach marna... Dziękuję na uwagę, Foxbee
__________________
Jestem lisek - kogo liznę, wykituje na wściekliznę! Ostatnio edytowany przez Foxbee - 20-12-2007 o 20:14. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
eX Moderator
Data dołączenia: 13 11 2004
Lokacja: Helsinki
Wiek: 40
Posty: 4,623
![]() |
![]() Oczywiscie masz racje, chodzilo raczej o to, ze od pewnego levelu ta, zdobywana level po levelu, ilosc hp leczonych uhem zaczela osiagac niebotyczne poziomy. 1800 hp za 175 gp to mimo wszystko troche imba.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 13 08 2006
Posty: 20
Stan: Początkujący
Imię: Ciara More
Profesja: Paladin
Świat: Celesta
Poziom: 21
Skille: 57/42
Poziom mag.: 7
|
![]() Dziękuje Foxbee za komplement. Przy okazji czytam dużo książek (taki nawyk). Zgadzam się z Tobą w 100%. No cóż...
Ostatnio edytowany przez Keira More - 20-12-2007 o 20:37. |
![]() |
![]() |
#14 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 09 07 2005
Lokacja: Łódź
Wiek: 37
Posty: 156
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Kurizu
Profesja: Royal Paladin
Gildia: Twilight Brigade
Świat: Fortera
Poziom: 78
Skille: 92/80
Poziom mag.: 20
![]() |
![]() Drogi Autorze pare słów kilka odnośnie paladynów,knightów balansacji profesji i update 2007
Paladyn : - siła fizyczna bez zmian (różnic nie dostrzegłem, przypominam że potwory mają zmienionego defa to brałem pod uwage) - zmniejszony zasięg royal spearów i spearów ale Enchanted speary mają nadal 4 pola zasięgu(prawie cały ekran) - Assasin stars nie niszczą się od razu tylko średnio 4-6 hitów 1 star i cena jest tańsza (100 gp), przy skillach ~90 best pvp ze stara to ~190-200 poniżej 80 lvl i powyżej ponad 200 - nowe czary świętości (zwłaszcza "exevo mas san" , koniec noszenia GFB wystarczy wziąść zamiast tego bp mana potionów i wychodzisz na plus z magiczny a i ten czar zadaje większe obrażenia nawet w zwykłe potwory) dodatkowo nowy czar leczący który może i jest loterią ale potrafi nawet uleczyć do 400-450 w skrajnych przypadkach - Paladyn może nosić miksturki które dają ~150 many (oszczędność capa kosztem 50 lvl+) - Paladyn nadal może blokować większość potworów (odeszło pare potężniejszych ale potwory typu hydra, behemoth a nawet teraz nigthmare od ~90lvl jest możliwe do zblokowania) - ekonomia pozostała bez zmian ponieważ więcej wydaje na miksturki ale zajmują one mniej capa i więcej miejsca na loot więc się wyrównuje Z tego wynika raczej oczywista rzecz że możliwe dla niskolewelowych paladynów może nie przynosić efektów (mogą być nawet korzystne przy dobrym mlvl) zaś przy większym lvl leczenie może zaczyna sprawiać problemy ale i tak są inne aspekty które mówią na tak Wniosek update wyszedł paladynom średnio bez zmian ewentualnie lekko z + Knight - potwory nie mają magicznego combo więc pomimo słabego leczenia na ture przy oberwaniu combo (łapa + 1 magiczny) może teraz użyc do 2 potionów i 1 uha - tutaj jest prawdziwy fakt , ekonomicznie traci bardzo dużo zakładając że kładzie nacisk na dobry loot (przygotowania itp) zaś zwykły exp na potworach typu (scarab,dragon,małpy) zasadniczo nie daje zbytnich zmian - obrażenia mogą się wydawać mniejsze za to exori i exori hur zostało wzmocnione ...oczywiście pogarszając lekko exori gran - knight zyskuje więcej capa i znów staje się uzależniony od druida na potężnych potworach (koniec wreście z sytuacjami gdzie 3/4 respów pozajmowane przez knightów a druid stanie się potrzebny...) Wniosek : Knight pozyskał dużo strat ale mimo wszystko przy drobnej pomocy radzi sobie podobnie jak przed upem... jedynym problemem może być ekonomia Balansacja postaci : - Faktycznie Tibia 7.x to były dobre czasy zwłaszcza 7.6 ale porównując sobie aktualną Tibia z Tibią 7.x macie teraz dużo większe możliwości - Ważny fakt... do czasu aż balansacje nie zostanie całkowicie wprowadzona to zawsze będzie profesja wyciągająca jakieś korzyści bo przecież po pierwsze zmiany muszą być wprowadzane stopniowo by przyzwyczaić graczy ... po drugie każdy będzie miał swoje 5 minut ze względu że KAŻDA profesja musi być zbalansowana no i 3cie ostatnie... nie ma co marudzić ze względu na to że "Zrąbali Knighta... a ulepszyli Druida itp" wbrew przeciwnie sam sobie dogadujesz te informacje nie testując wszystkich możliwych sytuacji jakie mogą wystąpić podczas grania
__________________
~Final Fantasy 7 : Advent Children~ J.E.N.O.V.A |
![]() |
![]() |
#15 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: Kraśnik
Wiek: 36
Wpisy bloga: 5
Posty: 290
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Solonius Jhee
Profesja: Elite Knight
Świat: Hiberna
Poziom: 106
![]() |
![]() Ja scharakteryzuje to tak:
Knight: Kiedyś dobry w PVp teraz prawie najgorszy... w większości takich gier tak jest i to rzecz normalna, że dystansowce będą lepsi od walczących w zwarciu. Odebrano nam możliwość używania run ofensywnych. Może nie wpływa to na nas dobrze, ale za to urealnia to grę. Knight to knight, nie mag. Paladin: Dostali nowe czary, świetni na necro hell i wszedzie gdzie znajdują się umarlaki. Wreszcie nazwa Paladin nabrała znaczenia. To, że speary rzuca się bliżej jest bardzo logiczne, bo w końcu dalej możemy miotać strzałami z łuku niż jak wcześniej spearem. Magowie: Co tu dużo mówić, po prostu spore ulepszenie. teraz mogą prawie wszystko ;] pewnie im coś podpieprzą w lecie, ale takie już życie ![]()
__________________
http://forum.tibia.pl/blog.php?b=260 - Mój Blog na tibia.pl Wejdź, zobacz, oceń, skomentuj. Z góry dziękuję. Album of Solonius Jhee |
![]() |
![]() |
#16 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 24 09 2006
Wiek: 37
Posty: 29
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Longaar
Profesja: Master Sorcerer
Świat: Candia
Poziom: 104
Poziom mag.: 67
|
![]() Hyhy
![]() Zgadzam się że większość osób marudzi a nie wypróbowała jeszcze wszystkich możliwości, nie od razu coś tam zbudowano ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
RPG... |
![]() |
![]() |
#17 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 25 04 2007
Wiek: 35
Posty: 332
Stan: Na Emeryturze
Świat: Candia
|
![]() Z całego update to podoba mi się chyba tylko wygląd sd
![]() No może jeszcze leczenie jest przemyślanie zrobione. ![]()
__________________
To pisałem dla was ja - ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Użytkownik Forum
|
![]() Wg mnie jak i wielu innych gracyz tibia stracila juz jakis czas temu swoj klimacik. Dobrze pamietamy te czasy 7.55 czy tez inne kiedy bylo ciekawie a jak wiadomo grafika to nie wszystko sie pamieta te super stare outfity xd ale mimo tego bylo git teraz tibia traci mimo caly czas polepszanmiu grafy
|
![]() |
![]() |
#19 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 13 08 2006
Posty: 20
Stan: Początkujący
Imię: Ciara More
Profesja: Paladin
Świat: Celesta
Poziom: 21
Skille: 57/42
Poziom mag.: 7
|
![]() Nie zgadzam się z tym, a po za tym, dlaczego wszyscy piszą o mnie jakbym była chłopakiem? ;p
|
![]() |
![]() |
#20 | |||
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 11 05 2005
Lokacja: 3miasto
Wiek: 34
Posty: 845
Stan: Na Emeryturze
Świat: Real
Poziom: 154
|
![]() Cytuj:
112 ek: Idziemy coś huncic? 92 rp: Tak, co chcesz? 112 ek: No hydry... bo frost to waste 92 rp: Dobra isle czy hill? 112 ek: Sprawdze hill, ty isle. ~~3 minuty~~ 112 ek: Hill zajety 150 ms klepie 92 rp: Isle też zajęte 140 ms klepie Następna sytuacja: Ide sobie na frosciki... Wchodze na resp i co widze? 72 MS KLEPIE FROSTY PRZED ARENA, dobra lekki wkurw jest no ale co tam ide dalej...resp na arenie lub na quescie kto? 165 ms ktory dzien przed upem mial 146 lvl... Szukam szukam latam latam... Gdzie są ryce? Ahaaaaa... ryce znów boca na helheim/zolwiach/piratach czy giantach. Cytuj:
HAHHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHA AH Jedynym expowiskiem gdzie mi się zwraca jest gs isle, na którym ma taki elo hiper mega pro exp że heja ho i się ciesze jak mi sie jakis idiota sorc nie wbije. Wiesz co to ekonomia? Myślisz że to, że mam mfy od 50 lvla coś da? Tak czy tak używam tych TAŃSZYCH, ktore zajmują mniej cap Powiedz mi, czy ty się wychowałeś na guardach sorcem na tibi 7.8? Każdy elo pro plejer wie, iż większość złomu spadającego np. z gsa to p army i steeliki, które jako-tako mi się mieszczą na cap gdy strace dużo rs... ale powiedz mi na huj mi ten twój cap na frostach, gdzie spadnie mi shard lub towerka? Cytuj:
2. Ryc stracił więcej niż bardzo dużo, z tego co wiem przed upem, NAWET TYM LETNIM ek zwracało się gdy expili na poi, teraz z tego co widziałem nawet tam waste mają... A na frostach już żadnego nie zobaczysz solo, bo będą krzyczeć że waste. 3. Knight zyskuje gówno. Spójrz na to z innej strony... 130 ek używa softów + lekkich manasów + strong/great potionów do leczenia w krytycznych sytuacjach, widzisz tu jakąś zmiane z capem, gdybym zamiast strongów napisał uh? Tak, to były piękne dni (7.6) gdy jebneli Xerene i 80% populacji było magami, 15% rycami, a te 5% to pale, którzy się pomylili lub nie wiedzieli że w update przed xereną tak ostro powerupneli magów... Ostatnio edytowany przez Xzonixek - 21-12-2007 o 18:10. |
|||
![]() |