Jesteś tu: Tibia.pl / Forum

Wróć   Forum Tibia.pl > Fora główne > Niusy

Notki

Niusy Nowosci z świata Tibii dostarczone przez naszych nieustraszonych korespondentów.

Zamkniety temat.
 
Opcje tematu
stary 02-02-2008, 14:07   #1
Dwimenor
Born to Ban
 
Dwimenor's Avatar
 
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7

Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
Dwimenor ma numer GG 7472583
Domyślny Magia i system czarów v 8.1

W ciągu ostatnich lat wiele się zmieniło w systemie czarów Tibii. Wielu nowych graczy, czytając stare poradniki traciło orientację przy konfrontacji z rzeczywistością. Z powodu istnienia wielu różnych FAQ i samouczków postanowiliśmy usystematyzować i zebrać całą niezbędną wiedzę w jednym miejscu.
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą wersją poradnika do magii. Obejmuje on wszystkie podstawowe zagadnienia z tej dziedziny plus kilka pokrewnych.
Poradnik znajdziecie na stronie głównej =>sekcja Magia =>Poradnik
Graficzną prezentację podziału magii na żywioły natomiast można znaleźć tutaj
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe.

Ostatnio edytowany przez Dwimenor - 02-02-2008 o 19:53.
Dwimenor jest offline  

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
stary 02-02-2008, 14:19   #2
Scobel
Redaktor
 
Scobel's Avatar
 
Data dołączenia: 07 01 2007
Lokacja: IR/PL

Posty: 754
Stan: Początkujący
Imię: Nenagh
Profesja: Rookstayer
Gildia: AoR
Świat: Nerana
Poziom: 57~
Skille: XX/YY
Poziom mag.: 0o
Domyślny

No dokładnie. Od 2-3 Aktualizacji większość poradników o magii była lekko pisząc nierzetelna.

W tym wszystko ładnie, ale brakuje np: jakiś wykresów graficznych.
Można było by też dodać jakieś zdjęcia z walki magią .
__________________

To napisał Scobel z Altaron Team.

Ostatnio edytowany przez Scobel - 02-02-2008 o 14:21.
Scobel jest offline  
stary 02-02-2008, 14:28   #3
Dwimenor
Born to Ban
 
Dwimenor's Avatar
 
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7

Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
Dwimenor ma numer GG 7472583
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Scobel Pokaż post
No dokładnie. Od 2-3 Aktualizacji większość poradników o magii była lekko pisząc nierzetelna.

W tym wszystko ładnie, ale brakuje np: jakiś wykresów graficznych.
Można było by też dodać jakieś zdjęcia z walki magią .
Scobel, jesteś w supporcie i nie wiesz co się dzieje....weźmy chodźby ten czar:
http://tibia.pl/spell/Hell's_Core
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe.
Dwimenor jest offline  
stary 02-02-2008, 14:28   #4
Emkey
Użytkownik forum
 
Data dołączenia: 01 02 2008

Posty: 3
Imię: West Nino
Profesja: Knight
Gildia: Terroryści
Świat: Nerana
Poziom: 43
Skille: 70/70
Poziom mag.: 5
Emkey ma numer GG 6491624
Domyślny Poradnik

Poradnik super. Ale odbiegając od tego poradnika w przyszym update zwiekszyłbym iliść narastania many dla rycerza co to jest 2 many w 6 sek.
Emkey jest offline  
stary 02-02-2008, 14:55   #5
Valariazz
Użytkownik Forum
 
Valariazz's Avatar
 
Data dołączenia: 08 11 2006
Lokacja: Zadupiadisłowo

Posty: 391
Stan: Niegrający
Profesja: Knight
Świat: Nerana
Poziom: 235
Skille: 96+/93+
Poziom mag.: 10
Domyślny

Możecie usunąć reklame z tym ścierwem? Chodzi mi tu o tą "laske" która miała zareklamować jakąś głupią Polską grę. Sądzę, że zamiast ludzi zachęcać do gry, to ich wręcz obrzydzają ...
__________________
Valariazz jest offline  
stary 02-02-2008, 15:04   #6
ProCZOP
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 23 01 2006
Wiek: 36

Posty: 42
Strzałka

Cytuj:
Poradnik super. Ale odbiegając od tego poradnika w przyszym update zwiekszyłbym iliść narastania many dla rycerza co to jest 2 many w 6 sek.
lol?


Cytuj:
Jedynym ograniczeniem w używaniu run jest poziom magiczny (Magic Level)
1. Zapomniano, że niedawno wprowadzono dodatkowe ograniczenie w postaci wymaganego poziomu postaci (poziom musi być wyższy bądź równy wymaganiu stworzenia runy)
2. Do użycia runy Convince Creature potrzebna jest mana (można by to dodać, gdyż to jedyna taka runa)

Cytuj:
Na skuteczność (siłę magii) mają wpływ poziom zwykły oraz magiczny. Na początku jest to zależność jak 2:3, lecz po osiągnięciu 70 poziomu, proporcja przesuwa się w stronę poziomu magicznego i osiąga wartość 1:4.
Tutaj mam pytanie, bo nie jest jasno wyjaśnione.
Przykład:
knight 60lvl 4mlvl, czyli siła magi 60*2+4*3= 134
knight 80lvl 5mlvl, czyli siła magi 80*1+5*4= 100
coś mi tu nie gra, proszę o wyjaśnienie, bo to jakiś paradoks
To co "zebraliśmy" w sile naszej magii samym poziomem, nie jest tracone. Do 70lv za każdy poziom powyżej 20 mamy 2% (czyli razem 100lv za 50 poziomów) a powyżej 70 1%.
Czyli: postać z 100lv bonus do sm ma 50*2 +30*1=130%
Mimo wszystko przepisze tamten paragraf, aby było bardziej zrozumiałe
//Dwim


edit2: Dzięki, rozumie. Nurtuje mnie teraz przeliczanie samego magic levela. Powiedzmy że gram sorcerer'em (mlvl:40); dochodze do 70lvl, przekraczam granice. Co wtedy się dzieje?
Siła magii przed granicą to: 50*2+40*3=260,
a po przekroczeniu? bonus z lvl już wiadomo, ale mlvl to nadal nie wiem czy teraz 40*4 nagle, czy dopiero kolejne poziom mlvl będą *4 a już zgromadzone *3 - ale to by było niesprawiedliwe
__________________
Jedno jest pewne, że nic nie jest pewne

Ostatnio edytowany przez ProCZOP - 02-02-2008 o 17:05. Powód: wątpliwości
ProCZOP jest offline  
stary 02-02-2008, 15:15   #7
Descartes
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 09 06 2004

Posty: 1,327
Domyślny

Cytuj:
Run (A nie runa!) jest magicznym kamieniem, zawierającym esencje czaru i ładunek many niezbędny do jego wyzwolenia. Ponieważ tworzenie run wymaga wielkiego skupienia i wiedzy, mogą to robić tylko Magowie i Druidzi. Wyjątkiem są runy Destroy Field i Desintegrate, które mogą być tworzone także przez Paladynów.

Wadą run jest, że do ich stworzenia
Zdecydujcie się na jedno ;p
Descartes jest offline  
stary 02-02-2008, 18:43   #8
Piterkson
Guest
 

Posty: n/a
Domyślny

Cytuj:
Run (A nie runa!) jest magicznym kamieniem, zawierającym esencje czaru i ładunek many niezbędny do jego wyzwolenia. Ponieważ tworzenie run wymaga wielkiego skupienia i wiedzy, mogą to robić tylko Magowie i Druidzi. Wyjątkiem są runy Destroy Field i Desintegrate, które mogą być tworzone także przez Paladynów.
Współczuję dysmózgowia osobie, która to pisała. Najpierw zaznaczasz, że mówi się 'run', a nie 'runa', a w następnym zdaniu sam robisz ten sam błąd. Dla niekumatych:

run -> (kogo?/czego?) runów
runa -> (kogo?/czego?) run

Cytuj:
2. Do użycia runy Convince Creature potrzebna jest mana (można by to dodać, gdyż to jedyna taka runa)
Paralyze rune wymaga 1200 many przy użyciu.

@edit

Widzę, że ten błąd z runami ktoś wcześniej też już zauważył.

@edit2

Cytuj:
Teoretycznie rzecz biorąc osiągnięcie 15 poziomu magicznego w ich przypadku jest możliwe, w praktyce trwałoby to wiele lat.
Przydałoby się rozwiać wątpliwości i podać dokładny czas, ponieważ wiele lat nie kojarzy się jakoś ekstremalnie.
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez erig.net
Time needed to regenerate @ 2 mana per 6 sec: 1092y 17h 20m 52s

Cost in Soft Boot refills, when also eating food over 156y 2h 28m 18s: 3,416,406,190 GP

Cost if using mana fluids @ ~100 mana / 55gp (wasting flasks) each: 6,313,518,640 GP
Cost if using mana fluids @ ~100 mana / 50gp (selling flasks back) each: 5,739,562,400 GP
Time to drink 114,791,248 fluids @ ~100 mana each and 1 fluid every 2 seconds: 7y 102d 4h 54m 56s
To tak dla ścisłości.

Ostatnio edytowany przez Piterkson - 02-02-2008 o 19:10.
 
stary 02-02-2008, 19:17   #9
Gawus
Santa Claus
 
Gawus's Avatar
 
Data dołączenia: 31 01 2006
Lokacja: Polska/England
Wiek: 33
Wpisy bloga: 6

Posty: 517
Stan: Na Emeryturze
Profesja: Elite Knight
Świat: Secura
Poziom: 123
Skille: 90/83
Poziom mag.: 8
Wyślij wiadomość przez ICQ do Gawus Gawus ma numer GG Kocham Natalie Adres Jabbera do Gawus
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Piterkson Pokaż post
Współczuję dysmózgowia osobie, która to pisała. Najpierw zaznaczasz, że mówi się 'run', a nie 'runa', a w następnym zdaniu sam robisz ten sam błąd. Dla niekumatych:

run -> (kogo?/czego?) runów
runa -> (kogo?/czego?) run


Widzę, że ten błąd z runami ktoś wcześniej też już zauważył.
Wyluzuj, I ja bym na twoim miejscu nie obrazał nikogo z pracowników tibia.pl

Krytyka - prosze bardzo , ale nie w taki sposob.

Jakbys mial napisac takie cos to tez wkradalyby Ci sie takie bledy, to mala wada kosmetyczna a Ty wyzywasz jakbysmy Ci matke zabili, wybacz mistrzu.


No Dwim, nie poprawiles wszystkiego co Ci napisalem ^^
__________________
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Wald_Kerius Pokaż post
No no no!! Od Gawusia to wy wara, bo pobanuje jak...
:eek: Your Gawi :eek:
Gawus jest offline  
stary 02-02-2008, 19:43   #10
Descartes
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 09 06 2004

Posty: 1,327
Domyślny

edit: niewazne, skasujcie

Ostatnio edytowany przez Descartes - 02-02-2008 o 19:45.
Descartes jest offline  
stary 02-02-2008, 19:50   #11
Dwimenor
Born to Ban
 
Dwimenor's Avatar
 
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7

Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
Dwimenor ma numer GG 7472583
Domyślny

@Kuraj
Chyba pisze do mnie, jako głównego autora tekstu.
Oczywiście, jako wielki obrońca Języka Polskiego nie powinien używać takich słów jak "dysmózgowie" oraz "niekumaty" jako nie istniejących w słowniku poprawnej polszczyzny, ale co mi tam.

"runuf" i tym podobnych chyba już wszystkich poprawiłem.
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe.
Dwimenor jest offline  
stary 02-02-2008, 19:54   #12
Baron Kaldrick
Użytkownik Forum
 
Baron Kaldrick's Avatar
 
Data dołączenia: 06 03 2004
Lokacja: from Dwarves Lands...

Posty: 1,289
Domyślny

Jeden run, dwa runy. Nie ma jednej (kogo? czego?) runy, nie ma dwóch (kogo? czego?) run. Więc nie wiem, o co chodzi. Jako słowo obce, pochodzące z języka skandynawskiego, ma dziwną odmianę.
__________________
Smoki powinny być okrutne, chytre, nieczułe i straszne. Ale coś ci powiem, czlowieku....
Smoki nigdy nie paliły na stosie, nie torturowały, nie rozpruwały na kawałki i nie nazywały tego moralnością.

Terry Pratchett, "Straż! Straż!"
Baron Kaldrick jest offline  
stary 02-02-2008, 20:29   #13
ProCZOP
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 23 01 2006
Wiek: 36

Posty: 42
Strzałka

W tym rysunku szkół magii Explosion figuruje jako czar fire-death, a w rzeczywistości jest on fizyczny (physical).

Nadal mi nikt nie podał 100% poprawnej formuły na siłe magii, uwzględniając moje pytania.
__________________
Jedno jest pewne, że nic nie jest pewne
ProCZOP jest offline  
stary 02-02-2008, 21:39   #14
Dwimenor
Born to Ban
 
Dwimenor's Avatar
 
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7

Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
Dwimenor ma numer GG 7472583
Domyślny

Cytuj:
mlvl to nadal nie wiem czy teraz 40*4 nagle, czy dopiero kolejne poziom mlvl będą *4 a już zgromadzone *3 - ale to by było niesprawiedliwe
Bardzo ciekawe pytania...na które nikt nie zna właściwej odpowiedzi. Stosunek 1:4 został wyliczony dla postaci z wysokim mlv(ponad 70) oraz lv(tez ponad 70). Możliwe, że stosunek lv:mlv ma się jak 1:3 po przekroczeniu bariery 70lv, a 1:4 po 70mlv. Wtedy system promowałby osoby rozwijające swoje postacie a nie power gamerów.
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe.
Dwimenor jest offline  
stary 02-02-2008, 22:45   #15
Lord_Piterek
Zbanowany
 
Data dołączenia: 29 06 2007

Posty: 485
Domyślny

Bardzo ciekawy poradnik myślę że przyda sie początkującym magom. 9+/10
Lord_Piterek jest offline  
stary 03-02-2008, 04:56   #16
finio
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 26 10 2003
Lokacja: DzW

Posty: 26
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Finio
Profesja: Master Sorcerer
Świat: Amera
Poziom: 82
Poziom mag.: 64
finio ma numer GG 3026276
Domyślny

może być.
finio jest offline  
stary 03-02-2008, 09:29   #17
Sabulus
Użytkownik Forum
 
Sabulus's Avatar
 
Data dołączenia: 05 01 2006
Lokacja: Szczecin
Wiek: 34

Posty: 45
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Sabulus
Profesja: Master Sorcerer
Gildia: GoldeN BoyS
Świat: Pacera
Poziom: 251
Skille: 21/29
Poziom mag.: 86
Domyślny

Heh niema to jak Polacy Supa"h" znawcy kluca sie o nic...
Nie wazne ze Dwimenor sie napracowal ,aby tylko go pojechac ;p ..
A ja w sumie zabardzo niewiem jak obliczyc swoja sile czarów bo nawet jak mi wychadza te procenty to i tak niewychodzi mi dokladna sila poszczególnego czaru , tyle..
Sabulus jest offline  
stary 03-02-2008, 17:51   #18
Birkart
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 04 02 2006
Lokacja: W-wa

Posty: 65
Stan: Na Emeryturze
Profesja: Elite Knight
Gildia: ----
Świat: Mythera
Poziom: +
Skille: +
Poziom mag.: +
Domyślny

mam jedno ALE czytalem te poradniczki

Cytuj:
Inne efekty:
utevo - światło
utani - ruch
con - strzała
exani - wznoszenia
exura - leczenie
con - magiczne strzały (wymaga określenia żywiołu)
ina - manipulacja światłem
lux - atak strumieniem światła
nie trzeba byc lingwista.
Lux - swiatlo (exevo vis lux) (exevo to byla by manipulacja jakas)
co do utevo - moglo by to byc zwykle wywolanie
ina - manipulacja swiatlem ? "utevo res ina" ? gdzie tu swiatlo
__________________
BEST SOLO ?
DRAGON LORD


http://www.youtube.com/watch?v=oFMQl7EhA3s

milego ogladania
Birkart jest offline  
stary 03-02-2008, 20:04   #19
Dwimenor
Born to Ban
 
Dwimenor's Avatar
 
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7

Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
Dwimenor ma numer GG 7472583
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Birkart Pokaż post
ina - manipulacja swiatlem ? "utevo res ina" ? gdzie tu swiatlo
"ina" mamy w inkantacji
Creature Illusion
Cancel Invisibility
Chameleon

Wszystkie 3 można zaliczyć do magii iluzjonistycznej - czyli manipulacji otaczającym światłem. Czemu nie do przemiany? Bo to nie jest prawdziwa transformacja ciała - potwory rozpoznają po np zapachu.
Dlatego wniosek: światło

Oczywiście dalej mamy Utana Vid - niewidzialność. Utanę (jak i utamo) podciągnąłem pod "tarcza",
Utana vid - tarcza światła/ tarcza widzenia - szkoły iluzji/odrzucenia
Utamo Vita - tacza życia - szkoła odrzucenia.
Utani (hur) też jest blisko bazy "Utan/Utam" - można wywnioskować, że jest to tarcza grawitacji - dlatego szybciej się poruszamy. Szkoła przemiany/odrzucenia.

Utevo - światło. Pierwsze 2 litery przypominają wcześniejszą bazę, ale imo 2 litery to za mało.
Utevo Lux -światło światło
Utevo Gran Lux - Światło, większe światło
Utevo Res Ina- Światło, dusza* manipulacja
Utevo Vis Lux - Światło, energia, światło

dalej tym tropem
Exevo Vis Lux atak energia światło
Exevo Gran Vis Lux atak, więcej, energia, światło.

Problem stanowi "Utevo Res" - chodź z drugiej strony, jeżeli założymy że utevo to światło, to wtedy "Summon creature" staje się bardziej czarem Przyzwania Cieni. W gruncie rzeczy....nie mają loota, nie mogą poruszać się między poziomami, słabe umysłowo w porównaniu do pierwowzorów. Sens to ma.
I tak dalej i tak dalej. W pewnym momencie zaczyna to wyglądać jak linuxowe zależności między pakietami. Gdybym chciał rozpisać cały system czarów, powstałby pewnie poradnik równie długi jak ten z newsa. Dlatego ograniczyłem się do minimum.

*to raczej złe słowo...bardziej pasuje coś w stylu "wzorzec istoty"
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe.

Ostatnio edytowany przez Dwimenor - 04-02-2008 o 11:26.
Dwimenor jest offline  
stary 06-02-2008, 20:15   #20
Rajf
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 01 02 2008

Posty: 36
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Sila Madin
Profesja: Druid
Świat: Candia
Poziom: 31
Poziom mag.: 33
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez ProCZOP Pokaż post
Nadal mi nikt nie podał 100% poprawnej formuły na siłe magii, uwzględniając moje pytania.

Nie jestem pewny czy się pokapowałem ale z tego co tu przeczytałem postaram ci się jakoś wyjaśnić.

Siłę Magii (SM) liczymy w procentach(%)

Jeżeli mamy lvl i mlvl niższy lub równy 20 nasza SM wynosi 100%. Jeżeli awansujemy o 1 LVL wyżej nasza siła czarów wzrasta o 2% a jak awansujemy w MLVL'u to o 3% ale jeżeli awansujemy na poziom 71 to dostajemy tylko 1%. Na wyższych lvl'ach jest tak samo.

Jeżeli ci pomogłem to się cieszę a jeżeli nie to sorry ale już jaśniej nie umiem
Rajf jest offline  
Zamkniety temat.

Użytkowników czytających ten temat: 1 (zarejestrowanych: 0, gości: 1)
 

Zasady postowania
Nie możesz dodawać tematów
Nie możesz odpowiadać
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Kod jest Włączone
UśmieszkiWłączone
[IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone
Przejdź do forum


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 17:38.


Powered by vBulletin 3