PDA

Pokaż pełną wersje : Tworzenie aktualizacji


Aversin
01-05-2007, 22:03
Na Tibia.com pojawił się nowy artykuł CipSoftu. Tym razem jest on o tym jak powstaje aktualizacja gry. Zapraszamy do lektury przetłumaczonego przez nas tekstu:

Zimowa aktualizacja została wdrożona już ponad 4 miesiące temu, tak więc sporo ludzi w siedzibie CipSoftu ciężko pracuje nad tegoroczną letnią aktualizacją. Jak wszyscy wiecie mamy dwie główne aktualizacje każdego roku. Letnią będącą głównie rozszerzeniem mapy poprzez dodanie nowych miast, lochów do zwiedzania oraz wielu stworzeń do walki. Zimową, która skupia się na nowych funkcjach lub rewizji jakiegoś mniejszego obszaru. Dzisiaj chcielibyśmy zaprosić was do zapoznania się z krokami jakie muszą zostać podjęte zanim ostatecznie zostanie wprowadzona aktualizacja.

Zbieranie Pomysłów

Zbieranie pomysłów zaczyna się około 6 miesięcy do 1 roku przed planowaną aktualizacją. Tym zajmuje się głównie grupa odpowiedzialna za treść. Jednak członkowie wszystkich działów są zapraszani by dołączyć do gorącej dyskusji i przedstawić swoje pomysły na nową erę, takie jak potwory, przedmioty, imiona, najazdy, style budynków, rośliny itd. Również forum propozycji jest sprawdzane pod kątem ciekawych pomysłów. Razem, Tibia Product Manager oraz dział odpowiedzialny za treść, decydują o nowych ustawieniach oraz funkcjach planowanych w następnej aktualizacji. Następnie przez długi okres czasu dział treści rozwija podstawowe pomysły, aż wyklaruje się z nich dość jasna wizja tematu na następną aktualizację.

Planowanie

Gdy decyzje odnośnie tematu zapadną, zaczyna się właściwe planowanie aktualizacji. Na początku dział treści tworzy koncept obszaru. Jest to dość długi tekst zawierający wszelkie szczegóły dotyczącej tego terenu. Znajdziesz tutaj zarówno podłoże historyczne danego obozu jak i dane o potworach zamieszkujących pobliskie tereny. Co więcej, zdefiniowany jest klimat, rodzaje roślinności jaka występuje w okolicy oraz struktura geograficzną (góry, lasy, rzeki, wyspy, itd.). W ten sposób otrzymujemy dokument zawierający wszelkie detale, podobny do przewodnika turystycznego, co jest bardzo ważne podczas tworzenia tekstów dla NPCów czy książek, tak by wszystko było zgodne, tworzyło całość.
Kolejnym krokiem jest rozplanowanie zadań dla graczy, znanych większości jako questy. Jakie misje mają zostać wykonane oraz jakie nagrody będą do zdobycia ? Czy wymagany będzie konkretny poziom doświadczenia ? Jak silne potwory staną na drodze gracza podczas wykonywania misji ? Na wszystkie te pytania trzeba znaleźć odpowiedź.
Również wprowadzenie nowych funkcji i udogodnień musi zostać starannie zaplanowane. Do tego celu, wybrani ludzie z różnych działów, spotykają się kilkukrotnie by przedyskutować wiele opcji i wybrać z nich tą najlepszą.

http://images.tibia.pl/static/news/concept_art_small.png (http://images.tibia.pl/static/news/concept_art.jpg)

Grafika

Gdy tylko skończy się planowanie, zostaje stworzona lista grafik jakie będą potrzebne. Teraz, nasi graficy zaczynają tworzyć wstępne szkice różnych stylów architektonicznych, by dać wszystkim wyobrażenie o tym, jak nowy obszar będzie wyglądał. Ostatecznie powstają pierwsze grafiki. Przeważnie nasi graficy zaczynają od rysowania otoczenia: ścian, dachów, roślin, powierzchni. Są to pierwsze elementy, których potrzebują twórcy poziomów do stworzenia nowego terenu. Gdy wszystkie te obiekty są gotowe, graficy przechodzą do rysowania stworzeń. Na samym końcu powstają przedmioty. Chociaż wiele przedmiotów jest rysowanych przez utalentowanych graczy tibijskich, większość z grafik tworzy nasz utalentowany grafik Jan.

Budowanie Mapy

Jak tylko powstaną nowe grafiki są one wprowadzane do edytora. Edytor ten jest narzędziem, dzięki któremu została zaprojektowana cała tibijska mapa. Tutaj grafiki stają się obiektami – oznacza to, że mają przypisane atrybuty i wartości, np.: ustalone jest, iż nie można przechodzić przez ściany lub obrona jaką posiada konkretna tarcza.
Gdy wszystkie nowe grafiki zostaną dodane do edytora, zaczyna się właściwe tworzenie nowych terenów. Po pierwsze, należy powiększyć mapę tak, byśmy mieli wystarczającą ilość miejsca na budowę. Teraz masz wielką „skrzynie piachu” gdzie możesz tworzyć. Oczywiście zaczynasz od ziemi. Następnie zostaną dodane rzeki, góry oraz rośliny. Ostatecznie projektowane jest nowe miasto. Aby je zapełnić potrzeba około 30-50 domów. Na początku powstają ulice, zaraz po nich powstają domy do wynajęcia. Dalej w kolejności budynki publiczne takie jak skład, bank, sklepy itd. Następnie domy są dekorowane i mniejsze rzeczy, jak skrzynki pocztowe czy kosze na śmieci, trafiają na swoje miejsce. Ostatecznie projektowane są statki gwarantujące szybki transport pomiędzy tibijskimi miastami. Na samym końcu powstają lochy wraz z dekoracją gwarantującą odpowiedni klimat i wrażenia dla graczy, którzy zdecydują się walczyć z przerażającymi stworzeniami zamieszkującymi te podziemia.

http://images.tibia.pl/static/news/update_progress.gif

Dodawanie NPCów i Potworów

Gdy mapa jest już gotowa, czas na dodanie NPCów oraz potworów. Dla każdego miasta wymagani są pewni NPCe. Potrzeba sklepikarzy, sprzedawców czarów, kapłanów, uzdrowicieli, kapitanów oraz oczywiście gawędziarz i NPCów, u których zaczynamy zadania. Dla każdego NPCa musi zostać wybrana rasa oraz wygląd. Co więcej dla każdego z nich należy wybrać lokalizację. Należy również ustalić na jakie słowa kluczowe będą reagowali i jakich udzielali odpowiedzi. Teksty te są przygotowywane przez członków działu zajmującego się treścią a następnie są dokładnie sprawdzane przez jednego z ekspertów od języka angielskiego pracującego w customer support.
Oprócz pokojowych NPców, w grze mamy dodatkowo potwory, z którymi możemy walczyć. Ponieważ większość z nich również ma głos, należy zdefiniować jakie będą wydawały dźwięki oraz jakie zdania będą wypowiadać. Ich wygląd jest przeważnie zdefiniowany przez grafikę jaka została dla nich stworzona. Oprócz ich wyglądu należy również ustalić jak będą silne, jakie czary będą w stanie rzucać oraz jakie przedmioty będzie można znaleźć w ich martwych ciałach. Zanim potwór zostanie dodany do gry na dobre, należy sprawdzić czy wybrane umiejętności i czary będą odpowiednie dla tego konkretnego stworzenia. Testy te są przeważnie przeprowadzane na publicznych serwerach testowych, gdzie tutorzy i gamemasterzy mogą wyrażać swoje opinie na temat siły oraz przedmiotów lecących z nowych potworów. Tak więc potwory te są cały czas poprawiane, nawet podczas tych testów. Ostatecznie należy ustalić w jakim promieniu potwory te będą się odradzać. W tej fazie, siła potwora jest bardzo ważna. Im bliżej miasta pojawia się dany stwór, tym powinien być słabszy. Przecież nie chcemy aby niedoświadczony gracz, który wyruszy eksplorować kontynent, zginął zabity przez jakieś potworne stworzenie zaraz za bramą miasta.

Dodawanie Nowych Zadań oraz Funkcji

Oprócz konkretnych zwrotów wypowiadanych przez NPCów, dalsze prace są wymagane by powstały nowe zadania. Dla przykładu, tak zwane flagi questowe muszą zostać zdefiniowane. Flagi te mają przekazać serwerowi, że wykonałeś juz konkretne misje wymagane do skończenia całego zadania, w skład tego wchodzą odpowiednie słowa wypowiedziane do NPCa, otwieranie skrzyń z nagrodami, popychanie konkretnych dźwigni. Oczywiście wszystkie przedmioty wymagane do skończenia zadania również należy dodać do gry. Przy pomocy flag questowych możemy również zdecydować, które z zadań zostaną wyświetlone w naszym dzienniku. Generalnie większe questy z historią w tle się tam pojawiają, podczas gry małe zadania polegające na otworzeniu skrzynki na Rookgaardzie nie zostaną tam wyświetlone.
Gdy aktualizacja przynosi ze sobą nowe funkcje lub udogodnienia, należy je zaprogramować albo dodać konkretne możliwości przedmiotom, takie jak możliwość rzutu kością i otrzymywanie losowego wyniku. Jest również możliwość, że wymagana będzie zmiana konkretnych formuł, np. formuła służąca do obliczania regeneracji many została zmieniona gdy wprowadziliśmy różdżki.

Testy

Zanim nowe zmiany i poprawki zostaną wprowadzone do gry, należy je przetestować. Ostatni miesiąc przed aktualizacją jest przeważnie wykorzystywany na znalezienie i eliminację wszelkich błędów gry. Na początku członkowie dziełu treści oraz niektórzy z supporterów testują wszystkie nowe funkcje. Sprawdzają oni czy NPCe reagują prawidłowo, czy potwory niszczeją tak jak powinny, czy wszystkie drzwi działają, czy nowododane zadania są wykonalne itd. Praktycznie wszystkie nowości są tutaj sprawdzane. Gdy ten pierwszy test dobiega końca, zapraszamy gamemasterów, tutorów oraz administratorów wspieranych stron fanowskich na prywatny serwer testowy. Oprócz dodatkowych ludzi, którzy sprawdzą działanie wprowadzonych nowości, mamy również przedsmak tego, jak zareaguje społeczność gdy zapozna się z aktualizacją: czy potwory są zbyt silne czy zbyt słabe, czy wypada z nich odpowiednia ilość przedmiotów, czy zadania są rozwiązywalne, czy nowe funkcje są łatwe do opanowania itd. Członkowie działu treści są w tym czasie często dostępni, sprawdzając reakcje ludzi lub pytając ich o sprawdzenie konkretnych rzeczy. Oczywiście są również zajęci naprawianiem błędów zgłoszonych przez tutorów i gamemasterów oraz dodawaniem konkretnych wartości potworom lub obiektom.
Kiedykolwiek występuje potrzeba przetestowania nowego sprzętu lub oprogramowania podczas gdy serwer będzie zaludniony, otwierany jest publiczny serwer testowy gdzie zapraszani są wszyscy gracze. Jednakże testy te, są wymagane jedynie gdy obciążenie serwera jest ważne przy sprawdzaniu zachowania nowych funkcji lub urządzeń.

Ostateczne Kroki

Gdy wszystko jest przetestowane a wszelkie błędy zostały naprawione, aktualizacja jest nareszcie gotowa do wprowadzenia. Oczywiście, również teksty na stronie wymagają dostosowania do wprowadzanych zmian. Grafiki nowych potworów oraz ich opisy muszą zostać dodane na odpowiedniej stronie, strona map musi zostać zaktualizowana mapami zawierającymi nowopowstałe obszary a nowe funkcje i udogodnienia należy wyjaśnić w instrukcji. Ostatecznie, wiadomość dotycząca najbliższej aktualizacji, musi zostać napisana. Gdy wszystko zostanie zrobione, zostaje wprowadzona aktualizacja. Do tego celu konieczne jest odłączenie wszystkich serwerów od sieci, tak by nowe pliki zostały wgrane. Przeważnie zajmuje to kilka godzin. Gdy to jest już gotowe, serwery wracają do stanu online. Ostatnim krokiem jest automatyczna aktualizacja klientów gry podczas próby podłączenia. Od teraz, wszystko jest gotowe by wysłać twoją postać na nową przygodę w świecie Tibii, by zwiedzała nowe tereny, rozwiązywała nowe zagadki oraz broniła się przed nowymi przerażającymi stworzeniami.

Przygotuj się na kolejną aktualizację!
Wasz CipSoft

--Cienius--
02-05-2007, 11:11
Ciekawe czy bedziemy mogli sami kiedys tworzyc domki :D

matiiii
02-05-2007, 11:35
Fajny artykuł, mówiący o pracy CipSoftu. :P Mam nadzieję, że przyszłe update przyniesie wiele atrakcji naszym graczom. ;)

Dark Saian
02-05-2007, 11:36
Własciwie to nic nie napisali na temat wakacyjnego updateu ;p

a co do edytorka mapy to musi byc bardzo podobny do tego samego z
heroes of might & magic 3. xD Tak mi sie kiedys skojarzylo bo dawno ale lubilem sie nim bawic ;p

Voldusd
02-05-2007, 11:41
Mnie bardziej interesuje wyruwnanie profesjin a nie jakies domki i inne pierdoly !!!

Qxorion
02-05-2007, 11:51
Mnie bardziej interesuje wyruwnanie profesjin a nie jakies domki i inne pierdoly !!!

A mnie bardziej interesuje, kiedy weźmiesz sobie ten banner w Twoim podpisie do serca ;)

@top

Artykuł bardzo fajny, pokazuje nam pracę CipSoftu. Miejmy nadzieję, żę w letniej aktualizaji zobaczymy coś ciekawego B)



Pozdrawiam,
Qxorion

Zabic
02-05-2007, 12:01
pardzo fajny artykul pokazujacy jak cipsoft pracuje :D nad nowymi updeate:D ile to ich czasu kosztuej oraz pomysłów. Moze wkoncu wprowadza cos fajne go:D dla facc

Kooxi
02-05-2007, 12:04
Tak artykuł bardzo fajny :) Ciekawe co teraz wymyślą... :)

Un$i
02-05-2007, 12:04
teraz przynajmniej wiem ile CIPsoft musi sie napracowac aby wprowadzic planowany update w zycie...szkoda tylko, ze nie przedstawili jeszcze tego co czeka nas w letnim update...

mada123
02-05-2007, 12:25
Niemoge sie doczekać tej nowej aktualizacji. Proponuje dodać troche czarów dla knighta:p. ale te czary mają być dla FACC

Candi
02-05-2007, 12:32
Knight nie jest magiczną profesją i nie powinien mieć więcej czarów. Ja proponowałbym wzrost siły u knighta i paladyna wraz z levelem. Np o 5%.
Jestem ciekawy, czy teraz wyrównają profesje, czy dodają nowe miasto, ale raczej powinni wyrównać profesje, a to "zimowe" miasto powinno zostać wprowadzone zimą :]

Tibijczyk222
02-05-2007, 12:37
A ja proponuje usuniecie GSa na drodze na DC8o
i fajniej by bylo zeby knightowi wiecej hp na lvl szlo np. 25

Pacz_mag
02-05-2007, 13:44
Ciekawy artykul. Teraz karzdy juz wie jak wyglada praca Cipow. Ja tylko czekam na up date. ;)

Tristo
02-05-2007, 13:45
Nawiasem mówiąc dokladnie tak wyobrażalem sobie przygotowania do update-ów;)

@EDIT
skoro już tak rozmyślamy co by mogły Cip-y dodac w letnim update to wysune moja skromna propozycje;) Te czary z którymi obecnie mamy doczynienia towarzyszą nam od niemal samego początku.. Uważam że dobrym pomysłem byloby dodanie wiecej magii do świata Tibii bo wielu pewnie graczy dopadla już monotonia!

Knill Sorcerer
02-05-2007, 14:35
Bardzo interesujący artykuł ;) . Można się z niego niemało dowiedzieć...
Ciekawe czy dodadzą jakiegoś questa na rar o.O.

Ksiaek
02-05-2007, 14:47
Fajne domki niech grafika w tibi idzie w tym kierunku

Testament
02-05-2007, 15:13
Zamiast pisać jakies spaprane i nudne artukuły, wzieli by się porządnie z up date. Najgorsze że pacc mi sie kończy w połowie czerwca :/

filczyk
02-05-2007, 16:11
Nic tylko szykować kaskę na next, next PACCa :D
proszę nie zapomnieć o Rooku :]

Quezacoatl
02-05-2007, 17:57
Dobre tłumaczenie. Widać CS pragnie poszczuć graczy kolejnym updatem.

Powinni byli zatrudniać ludzi do szacowania ile/jakie dane potwory/questy mają dawać expa/przedmioty a nie zostawiać to do oceny tutorom i GM na test serwerach. Klimat klimatem, ale potwory istniejące tylko dla klimatu mogliby sobie darować, tym bardziej kiedy jasne jest, że są zbyt trudne/nieopłacalne aby je zabijać. Potem mamy pełno lokacji, do których nikt nie chodzi bo nikomu się to nie opłaca.
Ciekawe podsumowanie aktualizacji tibijskich, z ust znajomego tibijczyka...

Sir Nunel
02-05-2007, 18:14
Ojej popieram :) fajnie napisane, wiele osob moze sie teraz dowiedziec jaka ciezka praca czeka cipsoft zanim wydadza w nasze rece nowego upade. A tak apropo :) mogli by zaczac powoli pisac co czeka nas w tym nowym letnim upade 8o jakies male wskazowki : DDD Pozdro all.

RookK
02-05-2007, 18:42
O RLY?!!?!?!

Lifter
02-05-2007, 18:49
O RLY?!!?!?!

RLY!


Artykuł ciekawy. Lecz kto robi mapy pod OTSy ten już wie o tym od dawna :P
Ciekawe kiedy pojawią się newsy o nowym update.

Alanus Lutinum
02-05-2007, 18:58
Zrobienie aktualziacji nie jest takie trudne, ale czasoxłonne i monotonne oraz denerwujące. Współczuje CipSoftowi, że to on stworzył tibię :D .

Mac-Graw
02-05-2007, 19:02
Coś czuję, że jest to wstęp do teaserów :D No, no... Poczekamy, zobaczymy. Gratuluję tłumaczenia :)

JanCzarny
02-05-2007, 19:24
Ciekawy artykuł Gz For Nasz Cipsoft :P

Sir'Matek
02-05-2007, 19:42
Teraz trochę mi Cipow szkoda, oni napracuja sie ~8 miesięcy a my to przez miesiąc krytykujemy na forach mówiąc: "Ale ten update był głupi, ze tez ktoś wpadł na taki beznadziejny pomysł" lub "It was stupid update, Who could do it!?
Chyba mamy o nich za bardzo złą opinie ;s

Absters2345
02-05-2007, 21:38
jeśli chcecie robić domki jak w Ab'Dendriel ściągnijcie Map Edytor i róbcie !!

Cerberus
02-05-2007, 22:17
Naprawdę podziwiam tych ludzi . Czy możemy to potraktować jako zapowiedź zapowiedzi letniego update ?? :}

Sorcerereq
03-05-2007, 09:41
Ten tekst mnie rozbawił:
Również forum propozycji jest sprawdzane pod kątem ciekawych pomysłów.
Hahahaha :D

Ojciecjohnawayen'a
03-05-2007, 09:56
mam nadzieje ze wprowadzą jakies nowe questy, czary i nowe potworki dla facc.B)

Kajulec
03-05-2007, 10:38
Yayayayya, update!
Miliony pomyslow. Wiem, ze ciezko je wprowadzic w zycie, ale przeciez takie proste sprawy, jak dodanie tutaj expa, tutaj zmniejszenie itp., i Tibia bedzie przyjazniejsza. ; )

Mial Nika
03-05-2007, 10:59
Chcialbym Tam pracowac w przyszlosci :-S ...i wcale nie sadze ze oni nic nie robia ale poprostu ta praca musi byc fajna bo jest zwiazana z Tibia

Kumulus
03-05-2007, 12:07
Chcialbym Tam pracowac w przyszlosci :-S ...i wcale nie sadze ze oni nic nie robia ale poprostu ta praca musi byc fajna bo jest zwiazana z Tibia

wszystko co jest zwiazane z tibia musi byc fajne?

Goldscorpion
03-05-2007, 12:17
No więc zbierając informację z różnych źródeł wynika, iż takież oto nowości będą (trochę z nich jest na podstawie moich przypuszczeń więc to tylko plotka)
-wyważenie profesji (na 100% będzie)
-nowe tereny (nowe miasto na 100% nie jestem pewien czy facc albo pacc i chyba będzie w podziemiach. Wyczytałem gdzieś, że ogromne podziemia więc chyba miasto w podziemiach. Na forum zagranicznej srony przeczytałem, że ma być miasto dla facc i jakaś wyspa dla pacc, ale to tylko forum więc ktoś pomyślał, że fajnie by byłóo gdyby była nowa wyspa i napisał że będzie:p)
-nowe potwory
-nowe questy
-nowe itemki

Co do dwóch pierwszych mam 100% pewność, że tak będzie. Co do reszty powinna być :p

--Cienius--
03-05-2007, 13:45
kazz tez jest w podziemiach dla facc moze miasto ogrow zakopana dla pacc? ;]

Goldscorpion
03-05-2007, 14:23
A ja się nie mogę doczekać nie tyle update co nowych serwerów non pvp :)
PS: nie wiecie może czy jakiejś się kroją w najbliższym czasie?

Honasolo
03-05-2007, 18:33
Oryginalnie napisane przez Ktoś
Powinni byli zatrudniać ludzi do szacowania ile/jakie dane potwory/questy mają dawać expa/przedmioty a nie zostawiać to do oceny tutorom i GM na test serwerach. Klimat klimatem, ale potwory istniejące tylko dla klimatu mogliby sobie darować, tym bardziej kiedy jasne jest, że są zbyt trudne/nieopłacalne aby je zabijać. Potem mamy pełno lokacji, do których nikt nie chodzi bo nikomu się to nie opłaca.

I ma Swieta racje. ;]
Zamiast upychac klimat na sile i zmuszac tibijczykow do RPG'owania co konczy sie ZAWSZE kleska mogliby zrobic pare miejsc do expienia. np. dragon island.

Teraz po przeczytaniu tego artykulu zrozumialem, ze cipsoft musi sie naprawde postarac by wlaczyc update w zycie.
CO wcale nie usprawiedliwia debilizmu ostatnich (prawdopodobnie wszystkich) updatow. Jezeli nie sa w stanie wymyslic nic pozadnego przez te pol roku to ja sobie wypraszam i ide grac w gunz. -.-

P.S.
Cipsoft przypomina mi nasz dzisiejszy rzad (niby mysla, mysla, a i tak nic nie wychodzi)... koniec kropka

Zerk
03-05-2007, 18:40
Gra dla cyferek, tyle.

Czarnus
03-05-2007, 21:54
Fajnie napisany tekst:) a co do ich pracy, to moim zdaniem jest to male piwko bo niektore gry sa robione latami a niektore update sa wprowadzane raz na rok jak sie poszczesci np (WoW) a co do samego update mogli by wprowadzic cos w stylu Skandynawii gdzie by mogli dodac wikingow itp :P lepszy byl by taki patent niz kolejne PoI na ktore chodza 2 osoby na caly server

Tic_Tac
04-05-2007, 00:35
Już od dawna, ciekawiła mnie praca zespołu tibia jak oni to robią, i tu już nam jeden z wspaniałych support tibia.pl przetłumaczył jak powstaje aktualicja wielkie dzięki, przeczytałem ją dwa razy na tibia.pl i com ;] i jeszcze mnie fascynuje.

Pozdrawiam

Mathheus
04-05-2007, 06:50
Info bardzo przydatne:) Trzeba będzie poczynić przygotowania:p

Edier Master
04-05-2007, 07:50
No cóż ciekawe ale ja oczekiwałem odkrycia rombka tajemnicy o updacie :D

--Cienius--
04-05-2007, 09:10
pamietacie jak topice o tym co bedzie w updacie bylo co tydzien? moze zaczna niedlugo =]
Ale rozczarowalbym sie gdyby bylo tak jak przed swietami:
1 News "nowe tajemnice do rozwiklania"
3"news Nowe tajemnice"
To chyba wsyzscy pamietaja o jednym i tym samym ;]


Cipsoft plx Zbalansowanie ale lekkie ...

Knight nie jest taka "popierdólka" powiem wam co stalo sie na prawde na OF.
Mielismy grupke 3 sorcow 1 drut i knight (ja wtedy 45lvl). Wszystko lecialo zajebiaszczo (czesio rox) dopoki nie trzeba bylo zejsc ze schodow gdzie z mila wizyta czekalo na nas kilka panow warlordow i wqrwiony drag. Zdobylem sie na to poszedlem blockac. Zaczalem tanczyc z milymi panami dopoki druid nie zaczal bic z morta warlordow (kretynizm) Oczywiscie byl bez utamki 1 combo draga i 2 uderzenia warow i ded.Wrocilem wszystko sie posypalo sorce zaczely uciekac co sie skonczylo tragicznie 3 warlordy 2 zerki i szaman na klatke. Puh puh gryza piach zostalem tylko ja... Otoczony przez ta grupke nie padalem od combo od nich (o dziwo) zaczalem sie uhac potem manaskowac. Zabilem z exori z 2 bp uh ale przezylem JEDYNY!

Powiedzcie czemu jezeli sorc jest taki dobry to czemu ich 3 padlo a ja jeden wyszedlem z trapa?

Progmaniak
04-05-2007, 10:34
Rycerz (z niem. ritter) – termin wywodzący się ze średniowiecza określający opancerzonego wojownika walczącego konno za pomocą różnorakiej broni białej.

Jest tu coś o magi? Nie! Rycerze nie są magikami i nie znają się na czarach.
Moja propozycja:
zrobić tzw. subklasy (ci co grali w lineage więdzą o co chodzi)

1.
Idziemy do oracle i mamy taki wybór:
warrior, knight,
sorcerer, necromancer,
archer i paladin,
druid, summoner

2. warrior -> melee fighter (z l2 gladiator, destroyer)
knight -> tank (cos ala DA z l2)
sorcerer -> cos innego ofensywnego
summoner i necromancer -> summony
archer -> ofensywny pal z szybkim castingiem np.
paladin -> jak jest, lucznik ze znajomoscia magii, ale slabszy od archera
druid -> no healer ;)

Coś na wzór tego. Byłoby myślę ciekawiej....

krzysheak
04-05-2007, 11:35
Nie da rady bo juz te 4 klasy sie tak wybily ze np. ktos kto by gral necromancerem bylby z gory na przegranej pozycji + moglaby ona byc nie dopracowana (czyt. za slaba lub za silna)

Shardzik
04-05-2007, 11:48
Fajnę tłumaczenie, ale nie podoba mi się
Teraz masz wielką „skrzynie piachu” gdzie możesz tworzyć.
Myśle że skrzynia piachu powstała od słowa "sandbox" co lepiej byłob nazwać piaskownicą, bo o to im właśnie chodziło.

Tibijczyk222
04-05-2007, 12:05
8o niech cos napisza co bedzie np. jakies olbrzymy itp.:evul:
albo quest na Magiclongsworda ;p

Frodoriver
04-05-2007, 18:33
ja bym proponował:
- dla facc stworzyć wyspe podobną do ednor i by były tam małpy i podobne stworki, nowe potworki ( słabsze typu d solider- cyc)
-knight: szybciej rosnący mlvl, więcej czarów, nowe bronie
-druid/sorcer:szybszy przyrost shieldingu, wiecej rużdżek
- pall: jakas bron dystansowa z wieksza iloscia defa i ataku

Vassek
04-05-2007, 19:22
Żadnych czarow dla knighta ani szybszego mlvl !!!
To ma byc knight nie sorco-najt czy jakies inne badziewie -.-"
Chcesz magi graj Sorcem ... proste.
jak dlamnie lekkie (LEKKIE tak o 1/4) przyśpieszenie skilli.

I mogli by dac jakies nowe expowiska dla facc :)
Niech tez cos od zycia maja :P

PS.Gram Knightem i chcem zeby knightem pozostal.

Doom Terror
04-05-2007, 21:18
Czego napewno nie bedzie to przyspieszonych skilli i mlvl,niektorzy zbyt dlugo skillowali aby teraz inni wbili to w krotszym czasie. Jedyne co moga dodac do podniesienie wartosci dmg knajta/pala w kierunku wyrowanania profesji jezeli chca ulepszyc knajta/pala albo beda musieli udupic sorc/dru.Ciekawe ,w ktora strone pojda? :p

krzysheak
04-05-2007, 21:25
Mogliby Darashie dac dla faccow, swoja droga zastanawia mnie jak bedzie wygladalo nowe miasto i nowe hunt spoty , moze wreszcie cos powstanie co bedzie sie oplacalo huncic tak samo jak dragi ^^

Goldscorpion
04-05-2007, 21:28
@UP X(
Coś jeszcze??!! NIe po to płaciłem 95zł za pacca żeby mi teraz facc latał po darashi. Już widzę tych noobów na mino tower. NA 100% doniosę lootbaga do miasta X( .

Progmaniak
05-05-2007, 09:46
Pacc jest po to by mieć korzyści, a nie dupe z jakiś noobków na darashi.

ŻAL

rJuMuN
05-05-2007, 15:26
Miejsca dla pacca sa platne a nie noobki beda biegaly i loota kradły
Mam nadzieje ze, jakies fajne expowisko dla facc dadza takei dla 30-40 lvl
cos w stylu DC ^^:p

QbaRy
05-05-2007, 16:44
Cipsoft moglby najpierw wyrównać profesje, bo nie dlugo po Tibii beda chodzili sami sorcowie i druidzi!!! :evul:

edit: Doom Terror, zgadzam sie z toba calkowicie ;)

rezydent
05-05-2007, 19:41
przecież cipsoft pisał kilka miechów temu, że głównym celem next upa będzie balansacja
jak nie masz kasy na pacc to chesz, żeby jak najwięcej było dla facca
kiedy masz zawsze na pacc to nie chcesz mieszkać w terenach dla facc, tam gdzie same nooby mówiące fri itanz plax!1one

Kiełek
05-05-2007, 20:02
Wg. mnie poza dodaniem nowego miasta powinni wprowadzic możliwośc zamieszkiwania na lodowych wyspach, a także bycia ich mieszkańcem.

Ale mimo wszystko 7.4-7.7 rox ^^

FMF
05-05-2007, 20:11
Po pierwsze rzeczywiscie mogliby wyrownac sile profesji.
Po drugie zeby pacc i facc mieli rowna ilosc miejsca(ale wyspy dla pacc zostana dla pacc).
Po trzecie mogliby urozmaicic wyglady potworow i dla facc wiecej jakis outfitow.
A po czwarte:Nie miec pacc na wysokich lvlach jest jak przeklenstwo,dlatego tez przydalyby sie lepsze expowiska(Pacc ma Orshabaale itp. a my zaledwie Warlocki i DL'e)

Tapionek
05-05-2007, 21:50
Ej wie ktoś może kiedy update sie skończy?i co bedzie nowego?

Genosis
05-05-2007, 22:21
:( może wie ktos kiedy kończy się reset:( , przynajmniej na świecie luminera??? :) :)
Proszę o odpowiedź bo już wytrzymać nie mogę próbuje i nic:( :(

Arthor
05-05-2007, 22:29
fajnie by bylo gdyby dodali efekty dzwiekowe np. gdy grasz na trabce to wydobywa sie dzwiek, albo szum wody, no i slyszec potwory co mowia
lub gdy walczysz z kimś :D urozmaiciłoby to o wiele bardziej tibie

misiekblade
06-05-2007, 09:39
fajnie by bylo gdyby dodali efekty dzwiekowe np. gdy grasz na trabce to wydobywa sie dzwiek, albo szum wody, no i slyszec potwory co mowia
lub gdy walczysz z kimś :D urozmaiciłoby to o wiele bardziej tibie

-.-" No nie wiem. Zdajesz sobie sprawę ile to byłoby roboty... w każdym mieście do każdego NPC'a dorobić "słyszalny głos" ;) Z tym szumem wody czy trąbką to się zgadzam, ale chyba CIPSoft nie zrobi tylko tych dwóch rzeczy (no może trzech, czterech) bo to by było głupio.;(

KishonyOgurek
06-05-2007, 10:15
na moje to w tym update powinne być dodane jakieś nowe możliwości, tereny i czary dostępne dla FACC, a nie kolejne "kup pacca" tak jak to było ze soul
points - masz pacca- soul ci sie regeneruje tak szybko, że możesz afkować co noc- nie masz pacca- jesteś skazany na kupowanie runek :(

KishonyOgurek
06-05-2007, 10:17
fajnie by bylo gdyby dodali efekty dzwiekowe np. gdy grasz na trabce to wydobywa sie dzwiek, albo szum wody, no i slyszec potwory co mowia
lub gdy walczysz z kimś :D urozmaiciłoby to o wiele bardziej tibie

wchodzisz na Anni i szyby lecą od głosu :P albo POI

Vaxasus
06-05-2007, 12:22
Mam nadzieje że Cip doda coś dla knighta facc i nowe tereny dla facc.

Genosis
06-05-2007, 12:32
na moje to w tym update powinne być dodane jakieś nowe możliwości, tereny i czary dostępne dla FACC, a nie kolejne "kup pacca" tak jak to było ze soul
points - masz pacca- soul ci sie regeneruje tak szybko, że możesz afkować co noc- nie masz pacca- jesteś skazany na kupowanie runek :(

zgadzam się jak przeglądam czry na tibia.pl to wiedze ile mógłbym mieć czarów więcej jakbym miał premiam bo większość tych dobrych czarów wymagany jest premium account;( , i tereny nowe dla facc i pacc, i więcej potworów bo mało ich jest, żeby było tych lepszych i słabszych więcej :)

wirtualnyraper
06-05-2007, 13:23
CZyto przez ten update nie moge sie lognąć:(X(;(;(;(;(;(
i kiedy do jasnej ...... będze mógł włączyć sobie tibie

Nazi
06-05-2007, 14:01
niech wyrownaja profesje bo to co teraz robia sorce to jest przegiecie

chaos8523
06-05-2007, 15:14
Nowe wyspy, nowe tereny, nowe czary. No z dzwiękiem też by było dobrze.
I Duzo, duzo nowych questów.

:D

globi91
06-05-2007, 15:37
dlugo jeszcze ? macie jakies info ??

Makartas
06-05-2007, 16:27
Tekst jest napisany super, ale po co nam to?? :evul:

Niech robią updata i zabierają się za następnego ;)
Chociaż przyznaje ,że taki update to trudne wyzwanie :baby:

Oto co chciałbym widzieć w najbliższym Updacie:

Proponuje Knightom dodać "Utani gran hur" i "exure gran" z czarów, miłoby było jak zrobili zakres obrażeń
Np. knight , 20 lvl, fire axe , 65/65 skille, będzie walił w potwory 100-120 a nie ,że potwór wybrania się ... wybraniać to on sie może od knight'a z ósmym lvlem :P
Oczywiście powinno być powiększenie obszarów tibi :>


Ps. Może ktoś założy temat na forum "summer update 2007" ? xDDD

Dreake
06-05-2007, 18:58
Zapowiada się ciekawie :)
Tylko zastanawia mnie, czy te dzwięki w Tibi, nie zepsują grywalności,
odgłosy jak w mario ;/, ja tam wole już posłuchać muzy.

Petrus-Elite
06-05-2007, 20:00
Nawet fajne... Czekam na kolejne przesłanki związane z letnim uaktualnieniem B)

globi91
06-05-2007, 20:42
kiedy skoncza to uaktualniac i normalnie pograc w tibie ?

Lord of the Universum
06-05-2007, 20:51
Ludzie... zastanówcie się w ogóle co wy piszecie. Jestem prawie na 100%, że nie zrobią nowych terenów, expowisk dla FACC. Gdyby tak było, mniej ludzi kupowałoby PACCa. Za Premium Account płaci się po to, by mieć coś z tego. Wyobrażacie sobie nowe expowisko dla FACC i napływ noobów? A tak w ogóle, tibię powinni zrobić płatną, nie byłoby albo przynajmniej było o wiele mniej noobów. A co do wyrównania profesji, to ja proponuję, żeby najtowi zmniejszyli albo wyeliminowali minimalne obrażenia. Czy nie wkurzacie się jak dobijacie potworka za 1, 2, 1, 15, 100? Albo zwiększyli częstotliwość uderzeń. Taki druid czy sorc se podejdzie i walnie kilka razy exori vis, do tego różdżka i po sprawie. Magowie nie walną za 1, zawsze jest jakieś sensowne minimum, a u rycka?! To jest śmieszne jak np. snake'a nie weźmiesz na hita z dobrymi skillami. Druga sprawa - ile najcik ma życia, a ile druid many?
Teraz coś z innej beczki, taniejące itemy, na lunarze wszyściutko tanieje tak szybko, że niedługo "średnie" itemy będą walały się na ziemi tak jak na OTSach. Nie mam pojęcia co CIP mógłby zrobić, by ceny były stabilne. Dodanie do djinnów nie zbalansuje za bardzo cen. Nie wiem jak na innych serwach, ale na Lunarze ludzie kupują WoI, Dragon Shieldy itp. za ceny tańsze i sprzedają je u djinnów. To jest trochę dziwne... teraz sobie kupię eq za 500k, a jak wbiję jakiś konkretny lvl, to sprzedam je za 50k:/ I to z wielkim trudem. I za co potem kupić runy/manasy?

Kornio249
06-05-2007, 21:07
Zainteresowało mnie to jak powstają itemki i inne rzeczy związane z Tibia. Dzieki Aver ;)

Betiska
06-05-2007, 21:28
nie tylko ty masz ten problem bo u nas na titani tez wszystko tanieje za nie długo nie będzie sie opłacało run robić.. a itemki tez sprzedaja taniej niż w sklepie co jest moim zdaniem wręcz chore

Kira Lanaus
06-05-2007, 21:34
"Dajcie coś dla FACC" i co jeszcze chcielibyście? Aby dobrze pograć w tibie to sie kupuje pacc. Mi głównie zalezy na wyrównaniu profesji. Wkurza mnie to jak knighcikiem uderzam 1,2,3,1,5,10 i potem 160 przykładowo. Powinno być jakoś tak zbalansowane aby sie dało przeliczyć max i minimum dmg, tak jak ma sorc/druid z exori vis. Wbijesz 1 lvl to masz hita o 1 większego, wbijesz 1 mlvl to masz o 2 większego, u knighta to jest nie do policzenia. Niby że druid/sorc mają to kosztem many, ale ile oni mają many a ile knight hp ? Następną sprawą jest sprawa cen.. Na lunarze DSM'a idzie kupić za 25k, a MMS'a za 90k. To są ceny gorzej niż śmieszne. Tereny jak tereny, dodadzą to fajnie, nie dodadzą to szkoda. Mam nadzieje że wprowadzą jakieś nowe itemki i może gdyby knight miał te swoje minimalne i maxymalne dmg to wtedy sorc/druid mogli by mieć next roda przykładowo od 60 lvla :>

Szpa3eQ
06-05-2007, 23:19
Update ma byc fajny i tyle :D:baby: :baby:

adriaanek
07-05-2007, 13:30
Ja tam od update nie oczekuje nic szczegolnego, mi pasi tak jak jest ( moze dlatego ze nie jestem knightem) :p mam nadzieje ze wiele nie zmienia, a szczegolnie ze nie dodadza dzwiekow...

RanDaar
08-05-2007, 17:55
miejmy nadzieje ze ten nowy letni update przyniesie troche nowosci ktore ulepsza gre w tibie (osobiscie nie gralem knnightem wiec sie nie wypowiadam na jego temat)tak poza tym mogli by zrobic np. tomby dla FACC ale z innymi potworkami :] :)
__________________
Pierdo** takich jaram krzaki za trzy paki...

Ane
08-05-2007, 22:06
Lord of the Universum napisałeś: ,,Tibię powinni zrobić płatną, nie byłoby albo przynajmniej było o wiele mniej noobów,, Mam przez to rozumieć, że każdego kogo np. nie stać na PACCa czy na opłacanie jakiejś gry uważasz za nooba? Cóż...
A co do update to uważam, że pomysł z dodatkowymi strojami dla FACCów nie jest taki zły. Oczywiście ubranka te musiałyby być dostępne dopiero po jakimś całkiem ciężkim queście lub wpłaceniu sporej sumki:D (nie może być tak lekko he he)Mogliby też nie zabierać graczom expa kiedy giną. Plecak i do tego czasem coś z eq-nie ma sprawy. Ja sama po dedzie przez kilka dni nie expie bo jestem załamana:p

Frodoriver
08-05-2007, 22:06
Bardzo dobry pomysł z tymi tombami a po za tym mogli by dac nowy wygląd dla faccowskich postaci i jaies adon questy dla nich ze 2.B)



Edit: Sorry nie czytałem tamtejszych postów wszystkich a widze, że Ane wspomniała już o strojach dla facc.:P

Mallice
09-05-2007, 21:37
A może byście dodali do update opcje zeby facc'e mogly plywac np. na edron,port hope

;]

RanDaar
19-05-2007, 10:04
pomysl mallice tez mi sie podoba ale to by bylo nie dowartosciowanie PACC-ów np.kupiles pacca na 3 miechy idziesz na liberty bay jestes bardzo szczesliwy po update okazuje sie ze na liberty jest pelno FACC i zastanawiasz sie po co kupiles tego pacca... wiec moze niech zrobia nowe wyspy dla facc np. tomby o ktorych wspomnialem wczesniej

RanDaar
19-05-2007, 10:06
sorki mi chodzilo i niedowartosciowanie PACC ;]

Rufusol
19-05-2007, 13:49
Niedowartościowanie PACC? Wiesz czemu niegram w tibię? Jest o dużo zamało terenów dla facc. Większość moich kumpli w to grała ale juz nikt niegra, wydaje mi się że tibia robi się caraz gorsza... Jak nie NooBy to Hamy, jak nie Hamy to NooBy! Znam pełno gier online w których niema prawie wogle NooBów i Hamów(oczywiście są darmowe). X(

Royalkowaty
22-05-2007, 19:55
pardzo fajny artykul pokazujacy jak cipsoft pracuje :D nad nowymi updeate:D ile to ich czasu kosztuej oraz pomysłów. Moze wkoncu wprowadza cos fajne go:D dla facc

Pisałeś ten post po ciemku??

Wiecie co ja sie ciesze że pacc tylko new wyspy, zauważcie 100 noobków i 50EK idą zwiedzać zimowe wyspy ...
Ja płace za pacc(starzy) i wymagam, płace by grać lepiej, facc"ów" trzeba namawiać do kupna pacc!

Pzd. Purek ;)

Gulikuliku
27-05-2007, 23:22
no dośc ciekawy temat nawet nie widzlaem xD