S.T.E.K.
22-07-2009, 20:33
Tłumaczenie własne z forum.tibia.com
MOIM ZAMIAREM NIE JEST URZĄDZAĆ DYSKUSJĘ TU, LECZ NA FORUM.TIBIA.COM
JEŚLI TWOIM ZDANIEM TA PROPOZYCJA MA SENS POPRZYJ JĄ tu: http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=2698653
(jeśli ktoś nie chce otwierać łącza, jest to temat 2698653 na forum.tibia.com)
### Wstęp ###
W wielu tematach poruszano kwestię zbyt niskich cen powodujących nieopłacalność huntów.
Pojawiały się propozycje oparte na prawach podaży i popytu ale uwzględniające liczbę itemów. (wszelkie info wzięte z tibia.wiki.com)
### Idea ###
Oto, co proponuję: CENY OPARTE NA STATYSTYKACH ZABIJANIA (kill statistics)
Główna idea jest taka że bierzemy potwora (nie bossa) który został zabity najmniej razy w poprzednim dniu.
Przykład: sprawdziłem statystyki na dzień 21 Lipca dla świata Celesta, i zauważyłem że Hellhound został zabity 0 razy.
Następna sprawa to: w jaki sposób ustalić ceny? Moj apropozycja to oprzeć ceny na stosunku XP/HP.
Przykład: wskaźnik Hellhounda to 6800/7500 = 0,9
Tak więc ceny wszystkich itemów, które dropi Hellhound będą wyższe o 0,9 (1,9 normalnych cen).
Ceny te będą obowiązywać cały następny dzień (22 Lipca).
Niektóre dropy Hellhound'a: (cena przed > po)
Black Pearl 280 > 532
Demonic Essence 1000 > 1900
Gold Ingot 5000 > 9500
Giant Sword 17000 > 32300
Knight Axe 2000 > 3800
Spike Sword 1000 > 1900
Ruthless Axe 45000 > 85500
### Wnioski ###
Czy zastanawiacie się w jaki sposób wpłynie to na ceny itemów? Powiem wam: WSZYSTKIE CENY BĘDĄ WYŻSZE. Gracze nigdy nie będą wiedzieli który potwór został zabity najmniejszą liczbę razy i będą trzymać itemy w nadziei że będą je mogli sprzedać dwa razy drożej. Ponadto możliwe będzie umówienie nazwijmy to 'dnia bez polowania na hydry' i zabijaniu wszystkich pozostałych potworów po to by loot hydry był droższy (przy wskaźniku 1,89 BOHy są warte około 57k).
MOIM ZAMIAREM NIE JEST URZĄDZAĆ DYSKUSJĘ TU, LECZ NA FORUM.TIBIA.COM
JEŚLI TWOIM ZDANIEM TA PROPOZYCJA MA SENS POPRZYJ JĄ tu: http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=2698653
(jeśli ktoś nie chce otwierać łącza, jest to temat 2698653 na forum.tibia.com)
### Wstęp ###
W wielu tematach poruszano kwestię zbyt niskich cen powodujących nieopłacalność huntów.
Pojawiały się propozycje oparte na prawach podaży i popytu ale uwzględniające liczbę itemów. (wszelkie info wzięte z tibia.wiki.com)
### Idea ###
Oto, co proponuję: CENY OPARTE NA STATYSTYKACH ZABIJANIA (kill statistics)
Główna idea jest taka że bierzemy potwora (nie bossa) który został zabity najmniej razy w poprzednim dniu.
Przykład: sprawdziłem statystyki na dzień 21 Lipca dla świata Celesta, i zauważyłem że Hellhound został zabity 0 razy.
Następna sprawa to: w jaki sposób ustalić ceny? Moj apropozycja to oprzeć ceny na stosunku XP/HP.
Przykład: wskaźnik Hellhounda to 6800/7500 = 0,9
Tak więc ceny wszystkich itemów, które dropi Hellhound będą wyższe o 0,9 (1,9 normalnych cen).
Ceny te będą obowiązywać cały następny dzień (22 Lipca).
Niektóre dropy Hellhound'a: (cena przed > po)
Black Pearl 280 > 532
Demonic Essence 1000 > 1900
Gold Ingot 5000 > 9500
Giant Sword 17000 > 32300
Knight Axe 2000 > 3800
Spike Sword 1000 > 1900
Ruthless Axe 45000 > 85500
### Wnioski ###
Czy zastanawiacie się w jaki sposób wpłynie to na ceny itemów? Powiem wam: WSZYSTKIE CENY BĘDĄ WYŻSZE. Gracze nigdy nie będą wiedzieli który potwór został zabity najmniejszą liczbę razy i będą trzymać itemy w nadziei że będą je mogli sprzedać dwa razy drożej. Ponadto możliwe będzie umówienie nazwijmy to 'dnia bez polowania na hydry' i zabijaniu wszystkich pozostałych potworów po to by loot hydry był droższy (przy wskaźniku 1,89 BOHy są warte około 57k).