zaloguj się

Pokaż pełną wersje : .kkrieger


Zureq (RUBERA)
09-02-2005, 19:47
Buszując po sieci natknąłem się na coś interesującego. Znalazłem grę o nazwie .kkrieger.
Link: http://www.theprodukkt.com/kkrieger.html
Niby gra jak gra, ale jest w niej coś intrygującego. Chodzi mi o jej wielkość - 100 kB po dekompresji. Pomyślałem: Jakaś minigierka fps, pewnie beznadzieja. Po ściągnięciu i uruchomieniu (dłuuuuuuuugim loadingiem) szczena mi opadła. Otóż ta "minigierka" ma grafę wręcz konkurującą z doomem III i wcale tu nie przesadzam. Wystarczy spojrzeć na wymagania, które z początku wzięłem za żart:
# A 1.5GHz pentium 3 / athlon or faster.
# 512MB of RAM.
# a GeForce4Ti (or higher) or ATI Radeon8500 (or higher) graphics card

Jest to wersja beta, więc ma sporo bugów, a sama gra nie jest w sumie ciekawa, jednak programiści udowodnili, że przy odrobinie pracy gry mogą zajmować nie 4GB, ale 4MB przy zachowaniu praktycznie tej samej grafiki.
Ściągnijcie, a sami się przekonacie. Ogólnie polecam tylko posiadaczom mocnych kompów.

Gonzo von Krenzel
09-02-2005, 20:02
Chylę czoła tym ludziom. ~~
Mi się starsznie tnie - mam tylko 256 RAMu i do tego całość zapchana :P.
Tylko gdzie jest haczyk? ;S
I jeszcze muzyka w tych 100 kilo... :|

$corcerer
09-02-2005, 20:31
Stare.. ale ciągle dobre :>

Ci panowie zrobili to w tak małym pliku... bo wszystko już jest ! Genrator fraktali, kolorki, to wszystko jest w DirectX!! Więc, oni to wykorzystali.

Brawa dla nich, że Im się chciało :>

Vanhelsen
09-02-2005, 23:12
To powiedzcie mi jedno, czemu DooM, FarCry, HL2 tyle zajmuja skoro mozna to aż tak upchać :D
Jeszcze gdyby to było made in poland 8o
Chętnie bym pograł, ale mam za słabego compa ;(

roofoos
10-02-2005, 14:23
kkrieger jest grą, której kod zajmuje 100 kb, ale sama idea tego kodu polega na tym, że on się dekompiluje (nie wiem, cyz prawidłowo to nazwałem, chodzi w każdym razie o rozpakowywanie się), levele, grafiki i inne pierdoły są rozpakowywane w trakcie, co strasznie obciąża wszelkie procesory w kompie.
HL2, Doom3 i inne mają wszystkie dane na dysku czy na płytach i co najwyżej czasami muszą wczytać poziomy.

To co napisałem może nie być do końca prawdą, ale przypuszczam, że to tak wygląda...

[EDIT] Mam kompa Athlon 1800+ (1545 mhz), pamięć DDR 2700 256 MB, dysk Samsung 40 GB 5400 obrotów/min., kartę graficzną Radeon 9200 128 MB DDR 128 bit i płytkę Soltek SL-75DRV5 oraz WinXP

Jednym słowem: masakra, chyba żadna gra mi się tak nie zacinała jak kkrieger :)

shae
10-02-2005, 14:30
Ooo the product :) Heh, polecam poszukać w necie dem z 64kb party
Kilka z nich np tu: http://www.farb-rausch.com/
Szczęka opada :)

$corcerer
11-02-2005, 19:13
Te teksturki nie są rozpakowywane, one są GENEROWANE w czasie rzeczywistym. (pojęcie na dziś: fraktale)

roofoos
11-02-2005, 19:29
Dziękuję za wyjaśnienie. Bo ja to zasłyszałem od kumpla, który też tak do końca się nie zna... :)

K-ostry
12-02-2005, 07:58
Chyba powinniscie tu gratulowac panom z DirectXu bo to oni tu najwiecej włozyli pracy...

roofoos
12-02-2005, 09:30
Chyba powinniscie tu gratulowac panom z DirectXu bo to oni tu najwiecej włozyli pracy...

Panom z DirectX-u? DirectX jest technologią, a nie firmą. Możemy co najwyżej podziękować panom z Microsoftu (tylko proszę, nie zacznijcie pisać teraz o tym, jaki to Microsoft głupi i zły...), którzy DirectX stworzyli.

To było taki trochę offtopic.

Myślę, że technika zastosowana w kkriegerze nie stanie się popularna w grach komputerowych, ponieważ ma za duże wymagania sprzętowe. Już teraz te wszystkie HL2 i Doomy3 mają wielkie wymagania (nie zacznijcie teraz pisać o swoich sprzętach i o tym jak Wam chodzą te gry...), a jak te gry miałyby jeszcze technikę generowania CAŁEJ grafiki na bierząco, to by chyba poszły tylko na 4-procesorowych serwerach...