zaloguj się

Pokaż pełną wersje : Kości w grach RPG


b_elegol
01-08-2005, 10:29
Kostki Powinny Cię Prowadzić, Lecz Nie Kontrolować (KPCPLNK) :p

Słów kilka o używaniu kości podczas sesji (oczywiście to jest moje zdanie na ten temat, macie prawo się ze mną nie zgodzić ):

Kostki są elementem przypadku, użytecznym narzędziem gdy opowieść zacznie utykać, lub wynik trzeba pozostawić losowi. Są bowiem narzędziem, niczym więcej. Sposób w jaki narzędzia tego użyjesz wpłynie znacząco na twą opowieść. Przecież grę rozgrywają ludzkie istoty, a nie kostki. Używaj ich do inspiracji, lub jeśli tego naprawdę potrzebujesz do osądów, lecz pamiętaj by równoważyć grę i opowieść.

Czasem gracz próbuje obejść problem lub nawet całą opowieść prostym Efektem ( w stosunku do niektórych graczy jest to zbyt słabo powiedziane). Dreszczyk płynący z szybkiego załatwienia sprawy nie jest jednak nawet substytutem satysfakcji płynącej z odkrycia genialnego rozwiązania.

Caer
01-08-2005, 11:50
Jestem pewien, że identyczny tekst znajduje się w jednym z podręczników do D&D. Pozatym, jaki jest sens tego topicu? Człowieku, załóż sobie jeden topic i tam wypisuj twoje przemyślanie na temat kostek i inne dręczących tematów.


Mam wrażenie, że ostatnio tibia.pl jest zaspamowywana twoimi tematami.

Bluray
31-08-2007, 15:01
@up

regulamin~~

nie pisze się wszystkiego dużymi literami...