b_elegol
01-08-2005, 10:29
Kostki Powinny Cię Prowadzić, Lecz Nie Kontrolować (KPCPLNK) :p
Słów kilka o używaniu kości podczas sesji (oczywiście to jest moje zdanie na ten temat, macie prawo się ze mną nie zgodzić ):
Kostki są elementem przypadku, użytecznym narzędziem gdy opowieść zacznie utykać, lub wynik trzeba pozostawić losowi. Są bowiem narzędziem, niczym więcej. Sposób w jaki narzędzia tego użyjesz wpłynie znacząco na twą opowieść. Przecież grę rozgrywają ludzkie istoty, a nie kostki. Używaj ich do inspiracji, lub jeśli tego naprawdę potrzebujesz do osądów, lecz pamiętaj by równoważyć grę i opowieść.
Czasem gracz próbuje obejść problem lub nawet całą opowieść prostym Efektem ( w stosunku do niektórych graczy jest to zbyt słabo powiedziane). Dreszczyk płynący z szybkiego załatwienia sprawy nie jest jednak nawet substytutem satysfakcji płynącej z odkrycia genialnego rozwiązania.
Słów kilka o używaniu kości podczas sesji (oczywiście to jest moje zdanie na ten temat, macie prawo się ze mną nie zgodzić ):
Kostki są elementem przypadku, użytecznym narzędziem gdy opowieść zacznie utykać, lub wynik trzeba pozostawić losowi. Są bowiem narzędziem, niczym więcej. Sposób w jaki narzędzia tego użyjesz wpłynie znacząco na twą opowieść. Przecież grę rozgrywają ludzkie istoty, a nie kostki. Używaj ich do inspiracji, lub jeśli tego naprawdę potrzebujesz do osądów, lecz pamiętaj by równoważyć grę i opowieść.
Czasem gracz próbuje obejść problem lub nawet całą opowieść prostym Efektem ( w stosunku do niektórych graczy jest to zbyt słabo powiedziane). Dreszczyk płynący z szybkiego załatwienia sprawy nie jest jednak nawet substytutem satysfakcji płynącej z odkrycia genialnego rozwiązania.