![]() |
Magia i system czarów v 8.1
W ciągu ostatnich lat wiele się zmieniło w systemie czarów Tibii. Wielu nowych graczy, czytając stare poradniki traciło orientację przy konfrontacji z rzeczywistością. Z powodu istnienia wielu różnych FAQ i samouczków postanowiliśmy usystematyzować i zebrać całą niezbędną wiedzę w jednym miejscu.
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą wersją poradnika do magii. Obejmuje on wszystkie podstawowe zagadnienia z tej dziedziny plus kilka pokrewnych. Poradnik znajdziecie na stronie głównej =>sekcja Magia =>Poradnik Graficzną prezentację podziału magii na żywioły natomiast można znaleźć tutaj |
No dokładnie. Od 2-3 Aktualizacji większość poradników o magii była lekko pisząc nierzetelna.
W tym wszystko ładnie, ale brakuje np: jakiś wykresów graficznych. Można było by też dodać jakieś zdjęcia z walki magią :). |
Cytuj:
http://tibia.pl/spell/Hell's_Core |
Poradnik
Poradnik super. Ale odbiegając od tego poradnika w przyszym update zwiekszyłbym iliść narastania many dla rycerza co to jest 2 many w 6 sek.
|
Możecie usunąć reklame z tym ścierwem? Chodzi mi tu o tą "laske" która miała zareklamować jakąś głupią Polską grę. Sądzę, że zamiast ludzi zachęcać do gry, to ich wręcz obrzydzają ...
|
Cytuj:
Cytuj:
2. Do użycia runy Convince Creature potrzebna jest mana (można by to dodać, gdyż to jedyna taka runa) Cytuj:
Przykład: knight 60lvl 4mlvl, czyli siła magi 60*2+4*3= 134 knight 80lvl 5mlvl, czyli siła magi 80*1+5*4= 100 coś mi tu nie gra, proszę o wyjaśnienie, bo to jakiś paradoks To co "zebraliśmy" w sile naszej magii samym poziomem, nie jest tracone. Do 70lv za każdy poziom powyżej 20 mamy 2% (czyli razem 100lv za 50 poziomów) a powyżej 70 1%. Czyli: postać z 100lv bonus do sm ma 50*2 +30*1=130% Mimo wszystko przepisze tamten paragraf, aby było bardziej zrozumiałe //Dwim edit2: Dzięki, rozumie. Nurtuje mnie teraz przeliczanie samego magic levela. Powiedzmy że gram sorcerer'em (mlvl:40); dochodze do 70lvl, przekraczam granice. Co wtedy się dzieje? Siła magii przed granicą to: 50*2+40*3=260, a po przekroczeniu? bonus z lvl już wiadomo, ale mlvl to nadal nie wiem czy teraz 40*4 nagle, czy dopiero kolejne poziom mlvl będą *4 a już zgromadzone *3 - ale to by było niesprawiedliwe |
Cytuj:
|
Cytuj:
run -> (kogo?/czego?) runów runa -> (kogo?/czego?) run Cytuj:
@edit Widzę, że ten błąd z runami ktoś wcześniej też już zauważył. @edit2 Cytuj:
Cytuj:
|
Cytuj:
Krytyka - prosze bardzo , ale nie w taki sposob. Jakbys mial napisac takie cos to tez wkradalyby Ci sie takie bledy, to mala wada kosmetyczna a Ty wyzywasz jakbysmy Ci matke zabili, wybacz mistrzu. No Dwim, nie poprawiles wszystkiego co Ci napisalem ^^ |
edit: niewazne, skasujcie
|
@Kuraj
Chyba pisze do mnie, jako głównego autora tekstu. Oczywiście, jako wielki obrońca Języka Polskiego nie powinien używać takich słów jak "dysmózgowie" oraz "niekumaty" jako nie istniejących w słowniku poprawnej polszczyzny, ale co mi tam. "runuf" i tym podobnych chyba już wszystkich poprawiłem. |
Jeden run, dwa runy. Nie ma jednej (kogo? czego?) runy, nie ma dwóch (kogo? czego?) run. Więc nie wiem, o co chodzi. Jako słowo obce, pochodzące z języka skandynawskiego, ma dziwną odmianę.
|
W tym rysunku szkół magii Explosion figuruje jako czar fire-death, a w rzeczywistości jest on fizyczny (physical).
Nadal mi nikt nie podał 100% poprawnej formuły na siłe magii, uwzględniając moje pytania. |
Cytuj:
|
Bardzo ciekawy poradnik myślę że przyda sie początkującym magom. 9+/10
|
może być.
|
Heh niema to jak Polacy Supa"h" znawcy kluca sie o nic...
Nie wazne ze Dwimenor sie napracowal ,aby tylko go pojechac ;p .. A ja w sumie zabardzo niewiem jak obliczyc swoja sile czarów bo nawet jak mi wychadza te procenty to i tak niewychodzi mi dokladna sila poszczególnego czaru , tyle.. ;) |
mam jedno ALE czytalem te poradniczki
Cytuj:
Lux - swiatlo (exevo vis lux) (exevo to byla by manipulacja jakas) co do utevo - moglo by to byc zwykle wywolanie ina - manipulacja swiatlem ? "utevo res ina" ? gdzie tu swiatlo |
Cytuj:
Creature Illusion Cancel Invisibility Chameleon Wszystkie 3 można zaliczyć do magii iluzjonistycznej - czyli manipulacji otaczającym światłem. Czemu nie do przemiany? Bo to nie jest prawdziwa transformacja ciała - potwory rozpoznają po np zapachu. Dlatego wniosek: światło Oczywiście dalej mamy Utana Vid - niewidzialność. Utanę (jak i utamo) podciągnąłem pod "tarcza", Utana vid - tarcza światła/ tarcza widzenia - szkoły iluzji/odrzucenia Utamo Vita - tacza życia - szkoła odrzucenia. Utani (hur) też jest blisko bazy "Utan/Utam" - można wywnioskować, że jest to tarcza grawitacji - dlatego szybciej się poruszamy. Szkoła przemiany/odrzucenia. Utevo - światło. Pierwsze 2 litery przypominają wcześniejszą bazę, ale imo 2 litery to za mało. Utevo Lux -światło światło Utevo Gran Lux - Światło, większe światło Utevo Res Ina- Światło, dusza* manipulacja Utevo Vis Lux - Światło, energia, światło dalej tym tropem Exevo Vis Lux atak energia światło Exevo Gran Vis Lux atak, więcej, energia, światło. Problem stanowi "Utevo Res" - chodź z drugiej strony, jeżeli założymy że utevo to światło, to wtedy "Summon creature" staje się bardziej czarem Przyzwania Cieni. W gruncie rzeczy....nie mają loota, nie mogą poruszać się między poziomami, słabe umysłowo w porównaniu do pierwowzorów. Sens to ma. I tak dalej i tak dalej. W pewnym momencie zaczyna to wyglądać jak linuxowe zależności między pakietami. Gdybym chciał rozpisać cały system czarów, powstałby pewnie poradnik równie długi jak ten z newsa. Dlatego ograniczyłem się do minimum. *to raczej złe słowo...bardziej pasuje coś w stylu "wzorzec istoty" |
Cytuj:
Nie jestem pewny czy się pokapowałem ale z tego co tu przeczytałem postaram ci się jakoś wyjaśnić. Siłę Magii (SM) liczymy w procentach(%) Jeżeli mamy lvl i mlvl niższy lub równy 20 nasza SM wynosi 100%. Jeżeli awansujemy o 1 LVL wyżej nasza siła czarów wzrasta o 2% a jak awansujemy w MLVL'u to o 3% ale jeżeli awansujemy na poziom 71 to dostajemy tylko 1%. Na wyższych lvl'ach jest tak samo. Jeżeli ci pomogłem to się cieszę:D a jeżeli nie to sorry:( ale już jaśniej nie umiem |
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 14:02. |
Powered by vBulletin 3