|
Notki |
Niusy Nowosci z świata Tibii dostarczone przez naszych nieustraszonych korespondentów. |
|
Opcje tematu |
02-02-2008, 14:07 | #1 |
Born to Ban
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7
Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Dwimeron de'qel
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
|
Magia i system czarów v 8.1
W ciągu ostatnich lat wiele się zmieniło w systemie czarów Tibii. Wielu nowych graczy, czytając stare poradniki traciło orientację przy konfrontacji z rzeczywistością. Z powodu istnienia wielu różnych FAQ i samouczków postanowiliśmy usystematyzować i zebrać całą niezbędną wiedzę w jednym miejscu.
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą wersją poradnika do magii. Obejmuje on wszystkie podstawowe zagadnienia z tej dziedziny plus kilka pokrewnych. Poradnik znajdziecie na stronie głównej =>sekcja Magia =>Poradnik Graficzną prezentację podziału magii na żywioły natomiast można znaleźć tutaj
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe. Ostatnio edytowany przez Dwimenor - 02-02-2008 o 19:53. |
|
02-02-2008, 14:19 | #2 |
Redaktor
|
No dokładnie. Od 2-3 Aktualizacji większość poradników o magii była lekko pisząc nierzetelna.
W tym wszystko ładnie, ale brakuje np: jakiś wykresów graficznych. Można było by też dodać jakieś zdjęcia z walki magią .
__________________
To napisał Scobel z Altaron Team. Ostatnio edytowany przez Scobel - 02-02-2008 o 14:21. |
02-02-2008, 14:28 | #3 | |
Born to Ban
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7
Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Dwimeron de'qel
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
|
Cytuj:
http://tibia.pl/spell/Hell's_Core
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe. |
|
02-02-2008, 14:28 | #4 |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 01 02 2008
Posty: 3
Imię: West Nino
Profesja: Knight
Gildia: Terroryści
Świat: Nerana
Poziom: 43
Skille: 70/70
Poziom mag.: 5
|
Poradnik
Poradnik super. Ale odbiegając od tego poradnika w przyszym update zwiekszyłbym iliść narastania many dla rycerza co to jest 2 many w 6 sek.
|
02-02-2008, 14:55 | #5 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 08 11 2006
Lokacja: Zadupiadisłowo
Posty: 391
Stan: Niegrający
Imię: Undead Thornado
Profesja: Knight
Świat: Nerana
Poziom: 235
Skille: 96+/93+
Poziom mag.: 10
|
Możecie usunąć reklame z tym ścierwem? Chodzi mi tu o tą "laske" która miała zareklamować jakąś głupią Polską grę. Sądzę, że zamiast ludzi zachęcać do gry, to ich wręcz obrzydzają ...
|
02-02-2008, 15:04 | #6 | |||
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 23 01 2006
Wiek: 36
Posty: 42
|
Cytuj:
Cytuj:
2. Do użycia runy Convince Creature potrzebna jest mana (można by to dodać, gdyż to jedyna taka runa) Cytuj:
Przykład: knight 60lvl 4mlvl, czyli siła magi 60*2+4*3= 134 knight 80lvl 5mlvl, czyli siła magi 80*1+5*4= 100 coś mi tu nie gra, proszę o wyjaśnienie, bo to jakiś paradoks To co "zebraliśmy" w sile naszej magii samym poziomem, nie jest tracone. Do 70lv za każdy poziom powyżej 20 mamy 2% (czyli razem 100lv za 50 poziomów) a powyżej 70 1%. Czyli: postać z 100lv bonus do sm ma 50*2 +30*1=130% Mimo wszystko przepisze tamten paragraf, aby było bardziej zrozumiałe //Dwim edit2: Dzięki, rozumie. Nurtuje mnie teraz przeliczanie samego magic levela. Powiedzmy że gram sorcerer'em (mlvl:40); dochodze do 70lvl, przekraczam granice. Co wtedy się dzieje? Siła magii przed granicą to: 50*2+40*3=260, a po przekroczeniu? bonus z lvl już wiadomo, ale mlvl to nadal nie wiem czy teraz 40*4 nagle, czy dopiero kolejne poziom mlvl będą *4 a już zgromadzone *3 - ale to by było niesprawiedliwe
__________________
Jedno jest pewne, że nic nie jest pewne Ostatnio edytowany przez ProCZOP - 02-02-2008 o 17:05. Powód: wątpliwości |
|||
02-02-2008, 15:15 | #7 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 09 06 2004
Posty: 1,327
|
Cytuj:
|
|
02-02-2008, 18:43 | #8 | ||||
Guest
Posty: n/a
|
Cytuj:
run -> (kogo?/czego?) runów runa -> (kogo?/czego?) run Cytuj:
@edit Widzę, że ten błąd z runami ktoś wcześniej też już zauważył. @edit2 Cytuj:
Cytuj:
Ostatnio edytowany przez Piterkson - 02-02-2008 o 19:10. |
||||
02-02-2008, 19:17 | #9 | |
Santa Claus
Data dołączenia: 31 01 2006
Lokacja: Polska/England
Wiek: 33
Wpisy bloga: 6
Posty: 517
Stan: Na Emeryturze
Imię: Gawagi Slayer
Profesja: Elite Knight
Gildia: Kocham Natalie! ;*;* <3
Świat: Secura
Poziom: 123
Skille: 90/83
Poziom mag.: 8
|
Cytuj:
Krytyka - prosze bardzo , ale nie w taki sposob. Jakbys mial napisac takie cos to tez wkradalyby Ci sie takie bledy, to mala wada kosmetyczna a Ty wyzywasz jakbysmy Ci matke zabili, wybacz mistrzu. No Dwim, nie poprawiles wszystkiego co Ci napisalem ^^ |
|
02-02-2008, 19:43 | #10 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 09 06 2004
Posty: 1,327
|
edit: niewazne, skasujcie
Ostatnio edytowany przez Descartes - 02-02-2008 o 19:45. |
02-02-2008, 19:50 | #11 |
Born to Ban
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7
Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Dwimeron de'qel
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
|
@Kuraj
Chyba pisze do mnie, jako głównego autora tekstu. Oczywiście, jako wielki obrońca Języka Polskiego nie powinien używać takich słów jak "dysmózgowie" oraz "niekumaty" jako nie istniejących w słowniku poprawnej polszczyzny, ale co mi tam. "runuf" i tym podobnych chyba już wszystkich poprawiłem.
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe. |
02-02-2008, 19:54 | #12 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 06 03 2004
Lokacja: from Dwarves Lands...
Posty: 1,289
|
Jeden run, dwa runy. Nie ma jednej (kogo? czego?) runy, nie ma dwóch (kogo? czego?) run. Więc nie wiem, o co chodzi. Jako słowo obce, pochodzące z języka skandynawskiego, ma dziwną odmianę.
__________________
Smoki powinny być okrutne, chytre, nieczułe i straszne. Ale coś ci powiem, czlowieku.... Smoki nigdy nie paliły na stosie, nie torturowały, nie rozpruwały na kawałki i nie nazywały tego moralnością. Terry Pratchett, "Straż! Straż!" |
02-02-2008, 20:29 | #13 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 23 01 2006
Wiek: 36
Posty: 42
|
W tym rysunku szkół magii Explosion figuruje jako czar fire-death, a w rzeczywistości jest on fizyczny (physical).
Nadal mi nikt nie podał 100% poprawnej formuły na siłe magii, uwzględniając moje pytania.
__________________
Jedno jest pewne, że nic nie jest pewne |
02-02-2008, 21:39 | #14 | |
Born to Ban
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7
Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Dwimeron de'qel
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
|
Cytuj:
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe. |
|
02-02-2008, 22:45 | #15 |
Zbanowany
Data dołączenia: 29 06 2007
Posty: 485
|
Bardzo ciekawy poradnik myślę że przyda sie początkującym magom. 9+/10
|
03-02-2008, 09:29 | #17 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 05 01 2006
Lokacja: Szczecin
Wiek: 35
Posty: 45
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Sabulus
Profesja: Master Sorcerer
Gildia: GoldeN BoyS
Świat: Pacera
Poziom: 251
Skille: 21/29
Poziom mag.: 86
|
Heh niema to jak Polacy Supa"h" znawcy kluca sie o nic...
Nie wazne ze Dwimenor sie napracowal ,aby tylko go pojechac ;p .. A ja w sumie zabardzo niewiem jak obliczyc swoja sile czarów bo nawet jak mi wychadza te procenty to i tak niewychodzi mi dokladna sila poszczególnego czaru , tyle.. |
03-02-2008, 17:51 | #18 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 04 02 2006
Lokacja: W-wa
Posty: 65
Stan: Na Emeryturze
Imię: Silver Seth
Profesja: Elite Knight
Gildia: ----
Świat: Mythera
Poziom: +
Skille: +
Poziom mag.: +
|
mam jedno ALE czytalem te poradniczki
Cytuj:
Lux - swiatlo (exevo vis lux) (exevo to byla by manipulacja jakas) co do utevo - moglo by to byc zwykle wywolanie ina - manipulacja swiatlem ? "utevo res ina" ? gdzie tu swiatlo
__________________
BEST SOLO ? DRAGON LORD http://www.youtube.com/watch?v=oFMQl7EhA3s milego ogladania |
|
03-02-2008, 20:04 | #19 | |
Born to Ban
Data dołączenia: 04 06 2004
Lokacja: inny wymiar
Wiek: 37
Wpisy bloga: 7
Posty: 2,783
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Dwimeron de'qel
Profesja: Royal Paladin
Świat: Harmonia
Poziom: 88
Skille: 87/62
Poziom mag.: 18
|
Cytuj:
Creature Illusion Cancel Invisibility Chameleon Wszystkie 3 można zaliczyć do magii iluzjonistycznej - czyli manipulacji otaczającym światłem. Czemu nie do przemiany? Bo to nie jest prawdziwa transformacja ciała - potwory rozpoznają po np zapachu. Dlatego wniosek: światło Oczywiście dalej mamy Utana Vid - niewidzialność. Utanę (jak i utamo) podciągnąłem pod "tarcza", Utana vid - tarcza światła/ tarcza widzenia - szkoły iluzji/odrzucenia Utamo Vita - tacza życia - szkoła odrzucenia. Utani (hur) też jest blisko bazy "Utan/Utam" - można wywnioskować, że jest to tarcza grawitacji - dlatego szybciej się poruszamy. Szkoła przemiany/odrzucenia. Utevo - światło. Pierwsze 2 litery przypominają wcześniejszą bazę, ale imo 2 litery to za mało. Utevo Lux -światło światło Utevo Gran Lux - Światło, większe światło Utevo Res Ina- Światło, dusza* manipulacja Utevo Vis Lux - Światło, energia, światło dalej tym tropem Exevo Vis Lux atak energia światło Exevo Gran Vis Lux atak, więcej, energia, światło. Problem stanowi "Utevo Res" - chodź z drugiej strony, jeżeli założymy że utevo to światło, to wtedy "Summon creature" staje się bardziej czarem Przyzwania Cieni. W gruncie rzeczy....nie mają loota, nie mogą poruszać się między poziomami, słabe umysłowo w porównaniu do pierwowzorów. Sens to ma. I tak dalej i tak dalej. W pewnym momencie zaczyna to wyglądać jak linuxowe zależności między pakietami. Gdybym chciał rozpisać cały system czarów, powstałby pewnie poradnik równie długi jak ten z newsa. Dlatego ograniczyłem się do minimum. *to raczej złe słowo...bardziej pasuje coś w stylu "wzorzec istoty"
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe. Ostatnio edytowany przez Dwimenor - 04-02-2008 o 11:26. |
|
06-02-2008, 20:15 | #20 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 01 02 2008
Posty: 36
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Sila Madin
Profesja: Druid
Świat: Candia
Poziom: 31
Poziom mag.: 33
|
Cytuj:
Nie jestem pewny czy się pokapowałem ale z tego co tu przeczytałem postaram ci się jakoś wyjaśnić. Siłę Magii (SM) liczymy w procentach(%) Jeżeli mamy lvl i mlvl niższy lub równy 20 nasza SM wynosi 100%. Jeżeli awansujemy o 1 LVL wyżej nasza siła czarów wzrasta o 2% a jak awansujemy w MLVL'u to o 3% ale jeżeli awansujemy na poziom 71 to dostajemy tylko 1%. Na wyższych lvl'ach jest tak samo. Jeżeli ci pomogłem to się cieszę a jeżeli nie to sorry ale już jaśniej nie umiem |
|