Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Profesje (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=21)
-   -   Zamieszanie wokół druida ;/ (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=32658)

rapax 19-04-2005 12:10

Zamieszanie wokół druida ;/
 
Ostatnio na oficjalnej stroni Tibii na forum w dziale Proposals wiele postów poświęconych jest druidowi (z resztą poświęcono temu cały artykuł na tibianews). Większość wątków jest zakładana przez sfrustrowanych graczy, którzy wybrali tą profesję po to by nią grać a nie by wykorzystywać jako maszynkę do robienia UHów i kasy. Skąd ta frustracja? Na to pytanie odpowiedziała w zasadzie zorganizowana na oficjalnej stronie sonda: nieco ponad 43% osob wypowiedzialo się, że jesli chodzi o druida to brakuje mu czarów ofensywnych.

Troche grałem druidem (była to moja postać) i po dojściu do 22 lvl zrezygnowałem. Dlaczego? To proste - druidowi brakuje potencjału. Z góry zastrzegę, że nie chodzi mi o to by wyposarzyć druida w cała masę ofensywnych czarów. Nie, nie o to chodzi. Wg. mnie należy ulepszyć to co już jest pozostając wiernym definicji druida jako profesji defensywnej i wspierającej. Sedno problemu polega na tym, że druid się w tej roli nie spełnia bo nie dano mu odpowiednich do tego narzędzi lub raczej narzędzia te są upośledzone:

+ druid jako profesja defensywna? nic bardziej mylnego - to knight jest najbardziej defensywny (wysoki shielding). Będąc druidem byłem nawet na 22 lvl bezustannie narażony na ataki "amatorów UHs for free" głównie zresztą paladynów w tandemie (nie mam szans z palkiem na podobnym poziomie i z dobrym skillem) i nie bardzo, poza ciągłym uhaniem się i waleniem z hmm miałem jak sie obronić (musze celować z ekranu - pall nie). Magic shield? To mają też sorkowie + cały wachlarz czarów w stylu UE, Great Energy Beam, itd. oni mogą być uważani za ofensywnych magów bo ich czary dają im tą możliwość.

+ druid jako profesja wspierająca? lol, no tak fajnie. Nie po to robie bp uhów kilka godzin po to zeby na jakims huncie latać za współtowarzyszami z zespołu i robić za etatową pielęgniarkę podczas gdy oni zbierają loota i expa. Heal friend tez do kitu bo musze go widzieć, żeby uleczyć.

Moje propozycje (oraz zebrane przeze mnie od innych graczy):

+ poison storm - fajne ale jak słusznie zauważył pewien uzytkownik formum na tibia.de efekt poison storm można w zasadzie zniwelować prostym "exana pox" zaś UE to nie za bardzo. Poison storm powinien zatruwać tak mocno, że leczenie UHem niweluje jedynie 5-10% efektu. Zatrucie powinno byc mocniejsze niż teraz i mnieć siłę około 75% UE. (moc wzrasta oczywiście wraz z mlvl)

+ heal friend - leczenie jak uhem w zasiegu wzroku koszt many jak teraz, poza zasiegiem wzroku 150 - 200% kosztu many.

+ paralyze - obecnie wyglada to tak, że druid zużywa 1800 many na paraliz trwający 10 sekund, który można zniwelować prostą exurą (chyba 20 many - nie wiem, nie używam) Po prostu groteska! Powinno ta wyglądać tak: paraliż powinien kosztować 900-1000 many. Efekt jest taki, że postać nie może sie poruszać, strzelać przez minutę siła magii zmniejszona o 50% (mniej lub wiecej?) a efekt ten może być niwelowany np. przez uhanie się ==> 1 uh można strzelać, uderzać co 5 sekund i poruszać się z prędkością rota , drugi uh jeszcze zmniejsza efekt itd. Wtedy można od napastnika uciec lub go załatwić kombem z sd chyba , że tamten ma równie szybką rękę i myszkę i uhy :P.

+ summon ok druid to uczeń natury - powinien ja zatem lepiej kontrolować koszt many na summona powinien wynosić około 50 - 75% kosztu jaki ponosi sorcerer .

+ może jakiś czar analogiczny do paralyze ale mniejszy koszt many i działa tylko na skille redukując je o powiedzmy 15-20% na minutę. Nie da sie odwrócić ( to na napalownych pallków :P) koszt many na rune 300-400 uzywają tylko druidzi.

Pzreprowadzona przez cipsoft sonda to może chęć znalexienia odp. na pytanie co ulepszyć w najbliższym update. Miejmy nadzieję, że coś się jesli chodzi o druida zmnieni, bo narazie druid sux.

PS. Teraz gram palem i jest 10x fajniej.
PS2. To są moje propozycje (choć nie wszystkie). Generalne wskazówki w jakim powinny isć zmiany; to jak będzie to wyglądało dokładnie (koszt many na czar itd.) pozostawmy Cipsoftowi a podane przeze mnie % są to tylko wartości orientacyjne i całkiem możliwe, że mogłyby wytrącić "układ sił" między profesjami z równowagi.

Patimrok 19-04-2005 14:36

wiesz nawet dobry pomysł ale z czymś się nie zgodzę, mianowicie:
Cytuj:

paralyze-...postać nie może sie poruszać, strzelać przez minutę...
człowieku, nawet nie wiesz ile to jest 1 minuta, to strasznie długi odcinek czasu. High lvl mogli by się leczyć uhami, ale low lvl np knight raczej nie ma przy sobie uhów. W takim przypadku druid staje się maszyną do zabijania.
Cytuj:

...To są tylko moje i nie tylko propozycje...
to mnie rozwaliło 8o

Nie mogłem się powstrzymać:
cKhUaBtAt18091992
to się nazywa "świetny" nick 8o (czyżby data urodzenia 8o )

rapax 19-04-2005 21:08

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Patimrok
wiesz nawet dobry pomysł ale z czymś się nie zgodzę, mianowicie:
człowieku, nawet nie wiesz ile to jest 1 minuta, to strasznie długi odcinek czasu. High lvl mogli by się leczyć uhami, ale low lvl np knight raczej nie ma przy sobie uhów. W takim przypadku druid staje się maszyną do zabijania.

to mnie rozwaliło 8o

minuta to 60 sekund (wiem!) :P, napisałem, że podane przeze mnie czasy czy % to tylko wartości orientacyjne...XD

Rybzor 20-04-2005 20:01

Mysle ze kolega piszacy ten temat, mimo ze walkujemy ciagle temat druida wie co gada, z pewnoscia nie jest amatorem (n00bkiem), mnie najbardziej trapi jedna zecz- mianowicie coraz trudniej znalesc druida do desert questa!! , niedawno robilem deserta i udalo mi sie znalesc druta po 2 dniach :/, keidys bylo o wiele lepiej, mysle ze druid powiniec sie zmienic od podstaw, nie powinien juz byc tylkoi uhamkerem, gra bylaby ciekawsza gdyby sie wiecej drutow spotykalo na huntach itp

P.S niektore punkty to przesada w poscie rapaxa, jednak mysle ze dobry temat, chociaz juz takich podobnych wiele widzialem

SQsek 20-04-2005 21:06

Wypowiada się druid
 
Moim zdaniem mimo, że druid jest postacią typowo defensywną, przydałby mu się jakiś czar ofensywny, spontaniczny. Zbyt mało czarów, które nie wymagają run. Poza tym twoje propozycje czarów są ciekawe, aczkolwiek CIPsoft zrobiłby to pewnie nieco inaczej. [Paraliż na minutę to by było cóś] Całkowicie zgadzam się co do summonów - uważam, że gdyby druid był w tym lepszy to nieco wyrównałoby jego szanse z sorcerem. Mam nadzieję, że po UpDate zmieni się coś w tej sprawie. Ja z druida nie zrezygnuje bo mi się ta postać podoba. [Chociaż sam zabardzo nie wiem czemu :D]
Bo cóż znaczą uhy w dzisiejszej tibii, gdzie wielu graczy ma uhmakerów...

DDoS 20-04-2005 21:37

Mi jakoś profesja druida odpowiada, nie mam problemów z level up'owaniem. Na świecie nonPvP jedyna zauważalna różnica między sorkiem, a druidem to to, że sorcek może wyczyścić swoim ue drogę do questa, a druid np. na hero huncie używa exura sio na blokerze i w ten sposób nie traci się uhów.

daroslaw 20-04-2005 22:06

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Ryba-knight
z pewnoscia nie jest amatorem (n00bkiem)

offtopic: amator to newbie a nie noobek ;]

Rybzor 22-04-2005 16:50

No ale n00b to tez ktos taki inedoswiadczony, pozatym nie czepiaj sie wyrazow ktorych napisalem w nawiasie! :)

Kubon 22-04-2005 17:53

Druid w starożytnej Anglii był uzdrowicielem. Więc drut powinien miec czary leczące!! Od tego jest druid, żeby leczyć!

Sztefen 22-04-2005 18:40

Co do paraliżu... wystarczy exura i masz go z głowy..

Sozemego 22-04-2005 19:09

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Ryba-knight
No ale n00b to tez ktos taki inedoswiadczony, pozatym nie czepiaj sie wyrazow ktorych napisalem w nawiasie! :)

Nieprawda n00b nie jest osobą niedoswiadczoną. Tzn tez moze byc ale regulą to nie jest :)
Strzeliles gafe i nie tlumacz sie :0
(bicz, hunted, plx), tez sie nie czepiaj tego, ok ?

Sir Jarema 22-04-2005 19:22

DQ to bardzo trafna uwaga, bo wtedy najlepiej wychodzi, jak często rafia się dana profesja. Knighta i Palka znajdzie się w parę minut, Sorca poszukac, to też się trafi, a na druida czeka się czasem całymi dniami (ew trzeba płacic tym ,ktorzy już zrobili). Kiedy ostatnio szukałem druida na deserta, zdesperowany sprawdziłem statystyki online. Przy pełnym serwerze (ok 21, dzień powszedni) Druidów było mnóstwo, jednak wyglądało to tak - ok 5-6 elder, i nie więcej niż 10 zwykłych druidów powyżej 18 lvl. (potencjalni partnerzy do questa) . Poetm...nieprzeliczone rzesze, ale najczęsciej 11-12 lvlowych, rzadko kiedy wyżej. Pomysły autora są całkiem w porządku, nie ma krzyków "ue for druid plx", i faktycznie druidzi nie stanowią częsci "ekosystemu" tibijskiego, nie licząc dostarczania UH. W tym momencie mało kto wybiera druida do gry, bo o ile sorc jes faktycznie mistrzem w walce ofensywnej, o tyle druid jest mocny w defensywie jedynie na papierze. Może przydałyby się dodatkowe aury ochoronne, których moc byłaby tak dobrana, aby nieco wyrównać szanse, ale jednak nie czynić z niego niezniszczanego czołgu ? Wszystko wskazuje na to, że CIPsoft dostrzegł problem, a to już sukces...

Nasit 22-04-2005 20:43

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez rapax
+ summon ok druid to uczeń natury - powinien ja zatem lepiej kontrolować koszt many na summona powinien wynosić około 50 - 75% kosztu jaki ponosi sorcerer .

I fire elemental od 18lvla? 8o Niezła maszynka do pkowania.

khazad 22-04-2005 20:58

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez cKhUaBtAt18091992
Druid w starożytnej Anglii był uzdrowicielem. Więc drut powinien miec czary leczące!! Od tego jest druid, żeby leczyć!


niby i tak sie uzywa na huncie hmm, sd i uh, ale pierona brakuje tego czegos u druida... jakiegos ciekawego czaru... moze cos wprowadza na ostatnim pietrze wierzy czarow na edron :)

ripper 22-04-2005 21:04

Paraliż na minute? Nie rozśmieszaj mnie. High lv druid byłby wtedy maszynką do zabijania, szczególnie innych postaci magicznych.
Mało czarów ofensywnych? Graj sorcem, wybór prosty. Zbyt łatwo by się grało postacią z całym wachlarzem czarów ofensywnych (mam na myśli spontaniczne, Sd zawsze można kupić) i do tego robiącą Uhy - runy najlepsze do zarabiania.
Jednak jeden z twoich pomysłów przypadł mi do gustu. Mam na myśli zmniejszone koszty many przy summonowaniu potworków. Podwyższyłoby to wartość druida na np Hero-huntach (często wykorzystuje sie summon/convince).
Podsumowując, nie uważam żeby potrzebne były jakieś duże zmiany, po prostu kilka "kosmetycznych" poprawek.

lykop 23-04-2005 00:27

Całkowita racja!!!!!!
 
Ja też gram druidem mam juz 21lvl i 35mglvl. Wybrałem druida bo jest ich mało na wyzszych lvl i sobie pomyslalem ze bedzie fajnie lecz okazuje sie że Druidzi czesto sa traktowani jako "Pielęgniarki". Chcem tak samo huntowac na druidzie jak robi to sorc. Tym bardziej ze sorc ma czary leczace spontaniczne czyli Vita a wiec broni sie takze bardzo dobrze. Jestem za wprowadzeniem nawet jakiegos nowego runu dostepnego tylko dla Druida, który by stał pomiędzy HMM czy GFB a SD np. MD (Middle Death) zabierajace 180 many, obrazenia o 10% mniejsze od SD, wymagany poziom magiczny 15 tak jak na SD ale tylko dla Druidów !!!!
:flaga_pl:
:mag:
:king:

Sadamq 23-04-2005 00:51

Up@
Middle Death ? Bezsens plx ?
Już lepiej było by wprowadzić mass heal działający only na ppl a nie na mobki, ew. z run troche silniejsze Hmm ale zadające obrażenia od Natury [ ?! ]. Ale dawanie czaru o 10 % słabszego od SD to co najmniej mówiąc - Debilny pomysł...

Summonowanie Mobów - przecież drut jest od leczenia. Przywoływanie potworów należało w każdej grze rpg do Czarnej Magii, i do głebszych kręgów wtajemniczenia. Więc to Sorc [ Mag ] powinien mieć dostęp do 3/4 summonów ! Co wy chcecie zrobić z Druida Czołg Pancerny z działem atomowym ? A może jeszcze Dsy od 8 lvla ?

Co do run - Robicie je krócej niż bp Gfb a dostajecie za niego o 500 gp więcej. Za 2 bp uhów możecie kupić bp Sd i zostanie wam jeszcze kasa, a dodatkowo zrobicie go o godzine szybciej. Więc czego wy tak narzekacie ? Czy naprawde wasze życie jest takiej evul i złe ?

Czary Ofensywne Spontaniczne - Czy ja wiem... Może moglby dojśc jakiś średni czar... Ale nie kolejne mega evul Ue [ Bo z tego co czytam to wy chcecie super mega Ue które położy Cachera i Bubble po pierwszym strzale -.- ] Druid zawsze był, jest i będzie 'Pielęgniarką' bo takie ma czary! Po co Cipy dawały Mass Heal, Heal Friend, Runy lecznicze Druidowi ? A może zrobili to specjalnie a nie dlatego że są głupi etc. ? Bo na to wskazuje logika! ;p

Grajper 23-04-2005 01:14

zanim odpowiesz przeczytaj all odpowiedzi, jest mowa właśnie o tym że driud robi za pielęgniarkę i chcemy to zmienić. druid może i robi te uhy godzinę szybciej i ma te 500 gp ale po co mu to tak właściwie??
może mieć 9999999999kkk kasy ale tak właściwie po co mu to?? kupi najlepszy eq jaki można mieć i co z nim zrobi?? będzie używał na dwarfach, trollach, rotach itp druid nie ma czaru którym mógłby coś zrobić - takie duże coś. druid jest - nie owijając w bawełnę - postacią słabą i wybrakowaną. służy tylko do robienia uhów - reszte funkcji ma także sorc. nawet ten summon po obniżonych kosztach many dużo nie da.
@Sadamq
wnioskuję że jesteś sorcem m.in.
Cytuj:

Robicie je krócej niż bp Gfb a dostajecie za niego o 500 gp więcej. Za 2 bp uhów możecie kupić bp Sd i zostanie wam jeszcze kasa, a dodatkowo zrobicie go o godzine szybciej. Więc czego wy tak narzekacie ? Czy naprawde wasze życie jest takiej evul i złe ?
albo poprostu grając druidem niespodobało ci się i się teraz wyżywasz. my poprostu chcemy by driud nie był tak bezużyteczny. nie myślimy o czymś w stylu super hiper mega ue i sd w jednym za darmo tylko o średniej jakości paru czarach ( ja bym proponował w najbliższym updacie dla sorca 1 do leczenia a dla druida ze 3-4 ofensywne (1 runiczny i 2 spontaniczne ale nie jakieś znów świetne tylko średnie co podkreślam))

voolygar 23-04-2005 01:15

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Patimrok
wiesz nawet dobry pomysł ale z czymś się nie zgodzę, mianowicie:
człowieku, nawet nie wiesz ile to jest 1 minuta, to strasznie długi odcinek czasu. High lvl mogli by się leczyć uhami, ale low lvl np knight raczej nie ma przy sobie uhów. W takim przypadku druid staje się maszyną do zabijania.

to mnie rozwaliło 8o


kto by zmarnowal 1,8k many na zabicie kolesia co jeszcze uhac sie niemoze lol

Grajper 23-04-2005 01:36

byś się zdziwił, może i dobicie go zajmuje tlyko parenaście sekund ale chodzi głównie o to żeby go zatrzymać i żeby się nie mógł ruszać. jednak to 1.8k many to naprawde przesada...


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 18:27.

Powered by vBulletin 3