Zobacz pojedynczy post
stary 16-11-2007, 22:12   #336
Hi$zP@N
Użytkownik forum
 
Hi$zP@N's Avatar
 
Data dołączenia: 03 10 2007

Posty: 9
Stan: Aktywny Gracz
Profesja: Master Sorcerer
Gildia: Chosen Ones
Świat: Aldora
Domyślny

Hmm .... moją , krótką wypowiedź zacznę może od tego , że bardzo podoba mi się ten zimowy update , według mnie jest trafiony w 10-tkę. Na temat:

1) Ekonomi
CipSoft podjął próby polepszenia ekonomi moim zdaniem im się to udało. Sorc będzie mógł teraz poexpić trochę dłużej , przy czym bijąc monstery z odpowiedniego spellu cały hunt będzie tańszy. Wracając do narzekań knightów małe porównanie:

100 ek before update:
- brał 2 pary soft bootsów , pare bp uh na wszelki wypadek expił około 10h jadąc na exurach (szybki wzrost mlvl , tani expi i niezły loot) przy czym nadal miał dość duża liczbę cap
- 100 sorc brał 15 bp mf , miał 1 bp uh i parę przydatnych rzeczy. Expił może z 2h (przy dobrym respie na dragach). Miał szczęście jeżeli wychodził na 0 , zazwyczaj kończyło to się małym waste (nie wspomnę o expieniu na innych monsterach).

Trzeba również wspomnieć o rzeczy która powinna być dawno a została wprowadzona dopiero teraz mianowicie nowy NPC skupujący itemy. Dobrze jest wiedzieć że G arm i DSM których cena na niektórych servach to 10-20k wkoncu będzie miał swój stały price i będzie można na nich zarobić.

Tak więc Cipsoft poprawił ekonomię teraz każda profesja będzie miała szansę na dobry zarobek (jeżeli się odpowiednio przygotuje).

2) Siły i właściwości danych profesji

Moim zdaniem świetnym rozwiązaniem jest wprowadzenie żywiołów. Na każdego hunta trzeba sie będzie dobrze przygotować. Trzeba będzie obrać jakąś taktykę nie tak jak to było dotychczas (take mfs/uh , go to exp , comeback and logout). Np. teraz expiąc na dragach używając exori o żywiole lodowym , waste będzie bardzo małe a hity będą na wysokim poziomie. Jednak idąc z tym samym założeniem na np. hydry zdziwimy się gdy zauważymy ze z tego samego czaru w hydry bijemy po 60-80. Teraz zanim pójdzie się expić trzeba będzie myśleć. Według mnie są dwie rzeczy nad które są trochę nie fair wobec knighta:

a) ta sprawa należy już do przeszłości , mianowicie chodziło tu o visowanie. Sorc visował co sekundkę uderzając bardzo szybko dzieki temu miał przewagę nad knightem który bił wolniej. Teraz MS/ED visuje z taką częstotliwością jak ek bije z broni białej. Oczywiscie magom pozwolono teraz leczyćsie podczas ataku co powinno zostać wprowadzone już dawno , gdyż inne profesje nie miały z tym problemu.

b) drugą sprawą jest problem teraźniejszy mianowicie nowy mort hur czar , który bierze 280~ many (nie pamiętam dokładnie ile bo testowałem go 3 razy) a bije z siłą 700-900 w humana (dotyczy się to mojego 104 ms/66mlvl). Będąc obiektywnym muszę powiedziec ze to trochę za dużo jak na ten czar. Przydałoby się zmiejszyć jego moc o 4-8%.

3) Capa (czyli tzw. nośność)

Kolejnym świetnym pomysłem jest wprowadzenie run wielostrzałowych i manasów , które dają więcej many. Ileż to się musiał sorc nabiegać żeby wbić lvl , a taki knight tak jak już wyżej wspomniałem bral 2x soft boots i cały dzień z głowy. Oczywiście nadal knight i pall będą mieli przewagę w sprawie capa jednak nie będzie on już tak bardzo uderzać w sorca.

To by było na tyle. Mam nadzieję , że trochę rozjaśniłem sytuacje pro evul knightom i pallom po letnim updejt którzy myśleli , że ten easy mode będzie trwał wiecznie. Wspominałem tutaj porównania na temat knighta i sorca (nie poruszałem tutaj tematu palla gdyż nie ma sensu mówić o tym , że 100 pall na używając kilkuset r spearów i kilkunastu bp mf wbija 1mln expa dziennie na dragach lub innych monsterach . Ten update wyrównał profesję chyba bardziej niż wszystkie poprzednie update'y. CipSoft odwalił kawał dobrej roboty , a spam typu "muj najt już nie będzie expil cały dzień , plx naprawcie muj topur" lub "muj palek będzie równy z sorcem , to nie fair ja chce być pro evul najlepszejsszeszyyyy ((" nie powinien mieć wogóle miejsca gdyż ktoś kto nie był na test servie i nie porównał nowych zjawisk nie powinien mieć prawa głosu.

Teraz parę szybkich pytań i odpowiedzi:

1. Czy sorc będzie używa czarów typu "strike" na dystans?
- tak
2. Czy knight będzie musiał reperować broń (lub jak kto woli czy broń będzie sie tępić)?
- nie
3. Czy moc czarów typu ue , sd została poprawiona o 50-70-100%?
- nie
4. Czy speary będą mogły posiadać moc żywiołów?
- nie
5. Czy arrowy będą posiadały taką moc?
- tak
6. W jaki sposób ładuje moją broń mocą danego żywiołu?
- sorc/druid 30+ może zamieniać gemy na enchanted gemy , dzięki którym będzie można zmieniać żywioł broni
7. Czy runy będą wielostrzałowe?
- tak
8. Czy będzie public test server?
- nie
9. Czy dany lvl mana/life potiona będzie wymagał określonego poziomu?
- tak
10. Czy nowe spelle , runy i własciwości będą dostępne dla facc?
- niektóre tak

To już wszystko co mialem na ten temat do powiedzenia. Myślę , że teraz trochę pomyślicie zanim zaczniecie kłapać oz0r3m. Ten update jest jednym z lepszym i myślę , że dobrze wpłynie na całą tibie.

Ostatnio edytowany przez Hi$zP@N - 16-11-2007 o 22:17.
Hi$zP@N jest offline