| 
 | |||||||
| Notki | 
| Niusy Nowosci z świata Tibii dostarczone przez naszych nieustraszonych korespondentów. | 
|  | 
|  | Opcje tematu | 
|  02-02-2008, 15:07 | #1 | 
| Born to Ban Data dołączenia: 04 06 2004 Lokacja: inny wymiar Wiek: 38 Wpisy bloga: 7 Posty: 2,783 Stan: Aktywny Gracz Imię: Dwimeron de'qel Profesja: Royal Paladin Świat: Harmonia Poziom: 88 Skille: 87/62 Poziom mag.: 18   |  Magia i system czarów v 8.1 W ciągu ostatnich lat wiele się zmieniło w systemie czarów Tibii. Wielu nowych graczy, czytając stare poradniki traciło orientację przy konfrontacji z rzeczywistością. Z powodu istnienia wielu różnych FAQ i samouczków postanowiliśmy usystematyzować i zebrać całą niezbędną wiedzę w jednym miejscu.  Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą wersją poradnika do magii. Obejmuje on wszystkie podstawowe zagadnienia z tej dziedziny plus kilka pokrewnych. Poradnik znajdziecie na stronie głównej =>sekcja Magia =>Poradnik Graficzną prezentację podziału magii na żywioły natomiast można znaleźć tutaj 
				__________________ Poniższe zdanie jest fałszywe Powyższe zdanie jest prawdziwe. Ostatnio edytowany przez Dwimenor - 02-02-2008 o 20:53. | 
|   | 
|  | 
|  02-02-2008, 15:19 | #2 | 
| Redaktor |   No dokładnie. Od 2-3 Aktualizacji większość poradników o magii była lekko pisząc nierzetelna. W tym wszystko ładnie, ale brakuje np: jakiś wykresów graficznych. Można było by też dodać jakieś zdjęcia z walki magią  . 
				__________________  To napisał Scobel z Altaron Team. Ostatnio edytowany przez Scobel - 02-02-2008 o 15:21. | 
|   | 
|  02-02-2008, 15:28 | #3 | |
| Born to Ban Data dołączenia: 04 06 2004 Lokacja: inny wymiar Wiek: 38 Wpisy bloga: 7 Posty: 2,783 Stan: Aktywny Gracz Imię: Dwimeron de'qel Profesja: Royal Paladin Świat: Harmonia Poziom: 88 Skille: 87/62 Poziom mag.: 18   |   Cytuj: 
 http://tibia.pl/spell/Hell's_Core 
				__________________ Poniższe zdanie jest fałszywe Powyższe zdanie jest prawdziwe. | |
|   | 
|  02-02-2008, 15:28 | #4 | 
| Użytkownik forum Data dołączenia: 01 02 2008 Posty: 3 Imię: West Nino Profesja: Knight Gildia: Terroryści Świat: Nerana Poziom: 43 Skille: 70/70 Poziom mag.: 5   |  Poradnik Poradnik super. Ale odbiegając od tego poradnika w przyszym update zwiekszyłbym iliść narastania many dla rycerza co to jest 2 many w 6 sek. | 
|   | 
|  02-02-2008, 15:55 | #5 | 
| Użytkownik Forum Data dołączenia: 08 11 2006 Lokacja: Zadupiadisłowo Posty: 391 Stan: Niegrający Imię: Undead Thornado Profesja: Knight Świat: Nerana Poziom: 235 Skille: 96+/93+ Poziom mag.: 10 |   Możecie usunąć reklame z tym ścierwem? Chodzi mi tu o tą "laske" która miała zareklamować jakąś głupią Polską grę. Sądzę, że zamiast ludzi zachęcać do gry, to ich wręcz obrzydzają ... | 
|   | 
|  02-02-2008, 16:04 | #6 | |||
| Użytkownik Forum Data dołączenia: 23 01 2006 Wiek: 37 Posty: 42 |   Cytuj: 
 Cytuj: 
 2. Do użycia runy Convince Creature potrzebna jest mana (można by to dodać, gdyż to jedyna taka runa) Cytuj: 
 Przykład: knight 60lvl 4mlvl, czyli siła magi 60*2+4*3= 134 knight 80lvl 5mlvl, czyli siła magi 80*1+5*4= 100 coś mi tu nie gra, proszę o wyjaśnienie, bo to jakiś paradoks To co "zebraliśmy" w sile naszej magii samym poziomem, nie jest tracone. Do 70lv za każdy poziom powyżej 20 mamy 2% (czyli razem 100lv za 50 poziomów) a powyżej 70 1%. Czyli: postać z 100lv bonus do sm ma 50*2 +30*1=130% Mimo wszystko przepisze tamten paragraf, aby było bardziej zrozumiałe //Dwim edit2: Dzięki, rozumie. Nurtuje mnie teraz przeliczanie samego magic levela. Powiedzmy że gram sorcerer'em (mlvl:40); dochodze do 70lvl, przekraczam granice. Co wtedy się dzieje? Siła magii przed granicą to: 50*2+40*3=260, a po przekroczeniu? bonus z lvl już wiadomo, ale mlvl to nadal nie wiem czy teraz 40*4 nagle, czy dopiero kolejne poziom mlvl będą *4 a już zgromadzone *3 - ale to by było niesprawiedliwe 
				__________________ Jedno jest pewne, że nic nie jest pewne Ostatnio edytowany przez ProCZOP - 02-02-2008 o 18:05. Powód: wątpliwości | |||
|   | 
|  02-02-2008, 16:15 | #7 | |
| Użytkownik Forum Data dołączenia: 09 06 2004 Posty: 1,327 |   Cytuj: 
 | |
|   | 
|  02-02-2008, 19:43 | #8 | ||||
| Guest Posty: n/a |   Cytuj: 
 run -> (kogo?/czego?) runów runa -> (kogo?/czego?) run Cytuj: 
 @edit Widzę, że ten błąd z runami ktoś wcześniej też już zauważył. @edit2 Cytuj: 
 Cytuj: 
 Ostatnio edytowany przez Piterkson - 02-02-2008 o 20:10. | ||||
|  02-02-2008, 20:17 | #9 | |
| Santa Claus Data dołączenia: 31 01 2006 Lokacja: Polska/England Wiek: 34 Wpisy bloga: 6 Posty: 517 Stan: Na Emeryturze Imię: Gawagi Slayer Profesja: Elite Knight Gildia: Kocham Natalie! ;*;* <3 Świat: Secura Poziom: 123 Skille: 90/83 Poziom mag.: 8 |   Cytuj: 
   Krytyka - prosze bardzo , ale nie w taki sposob. Jakbys mial napisac takie cos to tez wkradalyby Ci sie takie bledy, to mala wada kosmetyczna a Ty wyzywasz jakbysmy Ci matke zabili, wybacz mistrzu. No Dwim, nie poprawiles wszystkiego co Ci napisalem ^^ | |
|   | 
|  02-02-2008, 20:43 | #10 | 
| Użytkownik Forum Data dołączenia: 09 06 2004 Posty: 1,327 |   edit: niewazne, skasujcie Ostatnio edytowany przez Descartes - 02-02-2008 o 20:45. | 
|   | 
|  02-02-2008, 20:50 | #11 | 
| Born to Ban Data dołączenia: 04 06 2004 Lokacja: inny wymiar Wiek: 38 Wpisy bloga: 7 Posty: 2,783 Stan: Aktywny Gracz Imię: Dwimeron de'qel Profesja: Royal Paladin Świat: Harmonia Poziom: 88 Skille: 87/62 Poziom mag.: 18   |   @Kuraj Chyba pisze do mnie, jako głównego autora tekstu. Oczywiście, jako wielki obrońca Języka Polskiego nie powinien używać takich słów jak "dysmózgowie" oraz "niekumaty" jako nie istniejących w słowniku poprawnej polszczyzny, ale co mi tam. "runuf" i tym podobnych chyba już wszystkich poprawiłem. 
				__________________ Poniższe zdanie jest fałszywe Powyższe zdanie jest prawdziwe. | 
|   | 
|  02-02-2008, 20:54 | #12 | 
| Użytkownik Forum Data dołączenia: 06 03 2004 Lokacja: from Dwarves Lands... Posty: 1,289 |   Jeden run, dwa runy. Nie ma jednej (kogo? czego?) runy, nie ma dwóch (kogo? czego?) run. Więc nie wiem, o co chodzi. Jako słowo obce, pochodzące z języka skandynawskiego, ma dziwną odmianę. 
				__________________ Smoki powinny być okrutne, chytre, nieczułe i straszne. Ale coś ci powiem, czlowieku.... Smoki nigdy nie paliły na stosie, nie torturowały, nie rozpruwały na kawałki i nie nazywały tego moralnością. Terry Pratchett, "Straż! Straż!"   | 
|   | 
|  02-02-2008, 21:29 | #13 | 
| Użytkownik Forum Data dołączenia: 23 01 2006 Wiek: 37 Posty: 42 |   W tym rysunku szkół magii Explosion figuruje jako czar fire-death, a w rzeczywistości jest on fizyczny (physical). Nadal mi nikt nie podał 100% poprawnej formuły na siłe magii, uwzględniając moje pytania. 
				__________________ Jedno jest pewne, że nic nie jest pewne | 
|   | 
|  02-02-2008, 22:39 | #14 | |
| Born to Ban Data dołączenia: 04 06 2004 Lokacja: inny wymiar Wiek: 38 Wpisy bloga: 7 Posty: 2,783 Stan: Aktywny Gracz Imię: Dwimeron de'qel Profesja: Royal Paladin Świat: Harmonia Poziom: 88 Skille: 87/62 Poziom mag.: 18   |   Cytuj: 
 
				__________________ Poniższe zdanie jest fałszywe Powyższe zdanie jest prawdziwe. | |
|   | 
|  02-02-2008, 23:45 | #15 | 
| Zbanowany Data dołączenia: 30 06 2007 Posty: 485 |   Bardzo ciekawy poradnik myślę że przyda sie początkującym magom. 9+/10 | 
|   | 
|  03-02-2008, 10:29 | #17 | 
| Użytkownik Forum Data dołączenia: 05 01 2006 Lokacja: Szczecin Wiek: 36 Posty: 45 Stan: Aktywny Gracz Imię: Sabulus Profesja: Master Sorcerer Gildia: GoldeN BoyS Świat: Pacera Poziom: 251 Skille: 21/29 Poziom mag.: 86 |   Heh niema to jak Polacy  Supa"h" znawcy kluca sie o nic... Nie wazne ze Dwimenor sie napracowal ,aby tylko go pojechac ;p .. A ja w sumie zabardzo niewiem jak obliczyc swoja sile czarów bo nawet jak mi wychadza te procenty to i tak niewychodzi mi dokladna sila poszczególnego czaru , tyle..  | 
|   | 
|  03-02-2008, 18:51 | #18 | |
| Użytkownik Forum Data dołączenia: 04 02 2006 Lokacja: W-wa Posty: 65 Stan: Na Emeryturze Imię: Silver Seth Profesja: Elite Knight Gildia: ---- Świat: Mythera Poziom: + Skille: + Poziom mag.: + |   mam jedno ALE czytalem te poradniczki Cytuj: 
 Lux - swiatlo (exevo vis lux) (exevo to byla by manipulacja jakas) co do utevo - moglo by to byc zwykle wywolanie ina - manipulacja swiatlem ? "utevo res ina" ? gdzie tu swiatlo 
				__________________ BEST SOLO ? DRAGON LORD http://www.youtube.com/watch?v=oFMQl7EhA3s milego ogladania | |
|   | 
|  03-02-2008, 21:04 | #19 | |
| Born to Ban Data dołączenia: 04 06 2004 Lokacja: inny wymiar Wiek: 38 Wpisy bloga: 7 Posty: 2,783 Stan: Aktywny Gracz Imię: Dwimeron de'qel Profesja: Royal Paladin Świat: Harmonia Poziom: 88 Skille: 87/62 Poziom mag.: 18   |   Cytuj: 
 Creature Illusion Cancel Invisibility Chameleon Wszystkie 3 można zaliczyć do magii iluzjonistycznej - czyli manipulacji otaczającym światłem. Czemu nie do przemiany? Bo to nie jest prawdziwa transformacja ciała - potwory rozpoznają po np zapachu. Dlatego wniosek: światło Oczywiście dalej mamy Utana Vid - niewidzialność. Utanę (jak i utamo) podciągnąłem pod "tarcza", Utana vid - tarcza światła/ tarcza widzenia - szkoły iluzji/odrzucenia Utamo Vita - tacza życia - szkoła odrzucenia. Utani (hur) też jest blisko bazy "Utan/Utam" - można wywnioskować, że jest to tarcza grawitacji - dlatego szybciej się poruszamy. Szkoła przemiany/odrzucenia. Utevo - światło. Pierwsze 2 litery przypominają wcześniejszą bazę, ale imo 2 litery to za mało. Utevo Lux -światło światło Utevo Gran Lux - Światło, większe światło Utevo Res Ina- Światło, dusza* manipulacja Utevo Vis Lux - Światło, energia, światło dalej tym tropem Exevo Vis Lux atak energia światło Exevo Gran Vis Lux atak, więcej, energia, światło. Problem stanowi "Utevo Res" - chodź z drugiej strony, jeżeli założymy że utevo to światło, to wtedy "Summon creature" staje się bardziej czarem Przyzwania Cieni. W gruncie rzeczy....nie mają loota, nie mogą poruszać się między poziomami, słabe umysłowo w porównaniu do pierwowzorów. Sens to ma. I tak dalej i tak dalej. W pewnym momencie zaczyna to wyglądać jak linuxowe zależności między pakietami. Gdybym chciał rozpisać cały system czarów, powstałby pewnie poradnik równie długi jak ten z newsa. Dlatego ograniczyłem się do minimum. *to raczej złe słowo...bardziej pasuje coś w stylu "wzorzec istoty" 
				__________________ Poniższe zdanie jest fałszywe Powyższe zdanie jest prawdziwe. Ostatnio edytowany przez Dwimenor - 04-02-2008 o 12:26. | |
|   | 
|  06-02-2008, 21:15 | #20 | |
| Użytkownik Forum Data dołączenia: 01 02 2008 Posty: 36 Stan: Aktywny Gracz Imię: Sila Madin Profesja: Druid Świat: Candia Poziom: 31 Poziom mag.: 33 |   Cytuj: 
 Nie jestem pewny czy się pokapowałem ale z tego co tu przeczytałem postaram ci się jakoś wyjaśnić. Siłę Magii (SM) liczymy w procentach(%) Jeżeli mamy lvl i mlvl niższy lub równy 20 nasza SM wynosi 100%. Jeżeli awansujemy o 1 LVL wyżej nasza siła czarów wzrasta o 2% a jak awansujemy w MLVL'u to o 3% ale jeżeli awansujemy na poziom 71 to dostajemy tylko 1%. Na wyższych lvl'ach jest tak samo. Jeżeli ci pomogłem to się cieszę  a jeżeli nie to sorry  ale już jaśniej nie umiem | |
|   |