|
Notki |
Niusy Nowosci z świata Tibii dostarczone przez naszych nieustraszonych korespondentów. |
|
Opcje tematu |
02-07-2010, 17:17 | #1 |
eX Moderator
Data dołączenia: 24 09 2006
Posty: 1,273
|
Bogactwo tkwi w szczegółach.
Kiedy CipSoft mówi o Tibii skupia się zazwyczaj na dużych i poważnych tematach, takich, które są bezpośrednio związane z grą. Jednak oprócz tych zagadnień są sprawy mniej ważne, które sprawiają, że Tibią jest taką grą, jaką znacie. Nie zauważacie drobnych szczególików i okoliczności, ponieważ są dla was jak chleb powszedni czy też po prostu nie przyglądacie się im, bo nie są spektakularne na pierwszy rzut oka. Jeśli jednak poświęcicie trochę czasu na przyjrzenie się tym drobnostkom, zrozumiecie, że kryje się w nich coś interesującego, coś, co zaprowadzi was nie tylko na nowy poziom Tibii, ale także was samych.
W poniższym artykule przedstawiono kilka takich małych detali żeby sprawdzić jak są postrzegane. Sami pracownicy przyznają, że łezka zakręciła im się w oku przy pisaniu tego materiału, którym chcieli by się teraz podzielić. Chcę chodzić co 500 kratek. Czy wiecie, że obecna mapa, wszystkie jej poziomy mają powierzchnie 17 854 464 kafelków? Wiadomo, że nie po wszystkich możecie chodzić, skoro na niektórych znajduje się woda lub inna przeszkoda. W każdym bądź razie to na pewno duża liczba. Pracownicy postanowili pobawić się tą liczbą i jej wielkością. Powiedzmy, że jedna kratka w Tibii odpowiada 1 metrowi kwadratowemu w życiu realnym. Jeśli byśmy połączyli wszystkie kratki w jedną linie, miała by ona długość 17 854 km (ok. 11 094 mili). To ponad trzy razy więcej niż prosta linia łączącą wschodnie i zachodnie wybrzeże USA. Sprawdźmy dalej, bez używania kalkulatorów dostępnych na wspieranych i promowanych stronach, co ta liczba może oznaczać. Gdyby cała ta linia była wybrukowana (na takiej gracz chodzi najszybciej), graczowi z 20 poziomem zajęło by 3 miesiące żeby przejść całą, ponieważ chodzi on ze średnią prędkością 9 km/h bez żadnych wspomagaczy. Natomiast postać z poziomem 200 szedł by tylko 5 tygodni, ponieważ średnia prędkość takiej postaci wynosi 22 km/h. Niemniej jednak, mnóstwo graczy chce się przemieszczać znaczniej szybciej. Jeśli podróżujecie między kontynentami to naturalnie używacie statku lub latających dywanów. Jak jednak sytuacja wygląda przy poruszaniu się po tym samym lądzie? Jeśli jesteście w Thais i macie sprawę do załatwienia w Venore, użyjecie statku czy pójdziecie na piechotę? Podczas gdy użycie statku do Venore zajmuje kilka sekund, podróż piechotą wymaga trochę czasu, ale jest kompletnie innym doświadczeniem. Dzięki niej stajecie się świadomi środowiska, jakie nas otacza, a także w pewien sposób wolna i cicha podróż odpręża i pozwala cieszyć się grą. Dźwięk ciszy. Cisza to kolejny element, który wyróżnia Tibię. Tutaj nie ma dźwięków. Przynajmniej nie na pierwszy rzut oka, a raczej pierwszy dźwięk. Mimo braków w dźwiękach i braku efektów dźwiękowych Tibia nie jest tak cicha jak się wydaje. W zasadzie jest ona pełna wymyślonych dźwięków. Przykładowo, w grze jest niesamowity wybór instrumentów muzycznych, które wydają różnokolorowe nutki gdy ich użyjecie. Jeśli dobrze nastawicie ucho możecie usłyszeć słabą melodię w tle. Niektórzy gracze tworzą nawet zespoły i wystawiają koncerty zachwycając swoją publiczność piosenkami każdego rodzaju. A jak wy postrzegacie muzyczne nuty w Tibii? Jak je słyszycie? Wszystko zależy od waszej wyobraźni – możecie usłyszeć zarówno folk, jak I rock. Pomyślcie także o tych wszystkich szczekaniach, lub okrutnych rykach, albo o porażających wrzaskach w waszych głowach na widok jakiegoś potwora. Czuliście kiedyś przyspieszone bicie serca, gdy na waszej drodze stanął groźny potwór? Także brak oddechu i jakichkolwiek reakcji, gdy wasza postać jest krok od śmierci, a potem udaje jej się przeżyć, a wy krzyczycie ze szczęścia lub wrzeszczycie z wściekłości na widok napisu: "Alas! Brave adventurer..." Prawdziwe dźwięki i efekty potrafią dostarczyć niezwykłych emocji, podobnie jak cisza. To od was zależy jak chcecie grać – z muzyką w tle czy delektując się ciszą. Recykling. A propos dźwięków, zauważyliście, że nie ma żadnej wiadomości podczas wrzucania czegoś do kosza na śmieci? Żadnego "ploing!" czy "clonk!", które sygnalizowało by osiągnięcie dna. W zasadzie wszystko, co wrzucicie do kosza na śmieci znika i nigdy nie wraca do gry. Wydaje się, że znika w nicość. Ale jak one mogą zniknąć? A może gdzieś znajduje się tajne przejście do całkiem nowego wszechświata głęboko pod koszem na śmieci? Coś w rodzaju czarnej dziury? Może tibijskie kosze na śmieci są w rzeczywistości długimi rurami prowadzącymi głęboko w głąb ziemi do sekretnego centrum recyklingu zbudowanego i obsługiwanego przez krasnoludy? Może ujarzmiły one orki i gobliny do pracy w takim miejscu, by z odpadów z koszów na śmieci produkowały nowe przedmioty? Z ich żyłką do interesów pewnie sprzedają lśniące przedmioty i dodatki potworom w całej Tibii, które dzień i noc walczą ze wścibskimi, lecz odważnymi podróżnikami chroniąc swoje domostwa. Jeśli zostaną pokonane zostawiają sprzęt, który może znowu wylądować w koszu na śmieci – po prostu niekończący się cykl. Może szata, którą teraz nosicie została po części zrobiona z butów, które przez przypadek wyrzuciliście do kosza tydzień temu? Poza tym, podziemny system rur recyklingowych wyjaśniał by fakt dlaczego koszy nie da się ruszyć. Dzięki za wszystkie krzesła! Bądźmy szczerzy: Czy kiedykolwiek ukradliście coś z domu NPC? Krzesło? Nóż? Jego ulubioną donicę z kwiatami? Kiedy macie ograniczony budżet, a potrzebujecie podstawowych mebli, niektórzy z was zaczynają kraść. Żeby ograniczyć ryzyko do minimum, najczęstszymi ofiarami są NPC. Ogólnie rzecz biorąc, NPC są dość ufni: mnóstwo z nich nie zamyka drzwi, zaprasza was do środka, a wy jak się odwdzięczacie za gościnę? Kradniecie kilka widelców i noży z ich drogocennych zastaw. Pożyczacie stoły, których potem nigdy nie oddajecie. Zabieracie lśniące świeczniki jako dekoracje do własnych posiadłości. I nigdy was nie gryzło sumienie, że NPC muszą każdego dnia uzupełniać braki? Kupują nowe krzesła, zastępują skradzione rośliny nowymi tylko po to, żeby znowu zostać okradzionym. Może gdyby wyposażyć NPC w możliwość zemsty, to mogliby skradać się do waszych domów i kraść coś na chybił trafił. Czy wtedy bylibyście szczęśliwi? To prowadzi was do większego tematu, jakim jest postrzeganie i rozumienie NPC w Tibii, ich traktowanie. Czy jesteście sprawiedliwi i traktujecie je jak innych graczy, czy też są dla was częścią kodu, który tworzy grę? Żeby zacząć rozmowę z NPC musisz powiedzieć „hi” lub „hello”. Jednak czy jak kończysz rozmowę to żegnasz się czy po prostu odchodzisz bez słowa? Wyobraźcie sobie! Jak widać, małe szczegóły często prowadzą do wielu ciekawych pytań, które mogą odkryć w was coś, czego nie byliście świadomi. Wraz z tymi drobnymi prowokacjami CipSoft ma nadzieję zachęcić graczy do zmiany nastawienia teraz i na zawsze, a także do skupienie się na tym co niewielkie i mało istotne na pierwszy rzut oka. Uwolnijcie myśli i spytajcie się sami siebie, bądź też przyjaciół z innej perspektywy. Użyjcie wyobraźni podczas odpowiadania, zamiast skupiania się na oczywistościach w stylu „bo tak jest zapisane w grze”. CipSoft uważa, że może być to rozwijające i odświeżające doświadczenie. |
|
02-07-2010, 17:35 | #3 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 08 02 2006
Posty: 3,852
Profesja: Master Sorcerer
Świat: Inferna
Poziom: 5x
Skille: nvm/nvm
Poziom mag.: 4x
|
Nie. To pokazuje tylko, że CipSoft ma dobrego dilera.
__________________
If you come here... you'll find me. I promise.
|
02-07-2010, 17:56 | #4 |
eX Moderator
Data dołączenia: 13 11 2004
Lokacja: Helsinki
Wiek: 39
Posty: 4,623
|
komuś się 1 lipca pomylił z 1 kwietnia.
__________________
|
02-07-2010, 19:32 | #5 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 17 05 2010
Lokacja: Rybnik
Posty: 24
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Pakereczek
Profesja: Elite Knight
Świat: Guardia
Poziom: 54
Skille: 79/78
|
heh ja np sobie te dźwięki wyobrażam oO no co ;D ^^ jak sie siedzi kilka godzin na skilu to różne rzeczy można usłyszeć ;p ;D
|
02-07-2010, 20:25 | #7 | ||
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 04 10 2008
Lokacja: Zielona Góra Ulubiona aktorka: Eliza Dushku
Wiek: 32
Posty: 728
Stan: Aktywny Gracz
|
Cytuj:
@topic Cytuj:
K.Jay |
||
02-07-2010, 23:45 | #8 |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 17 06 2010
Posty: 4
|
Świetny artykuł! Od dawna podejrzewałem orków o robienie nowych przedmiotów z moich wyrzuconych do kosza bagów i parceli!
BTW niezłe tłumaczenie, by nie wysilać się z dodawaniem audio do gry. ^^ A już mniej ironicznie - ilość kratek w grze serio robi wrażenie, ale nie dziwota skoro tyle terenów dodają... |
03-07-2010, 11:32 | #9 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 15 08 2004
Lokacja: Gdansk
Posty: 780
Stan: Niegrający
Imię: Muminki r0x
Świat: TVP 1
|
Ta, tylko mało kto z tych terenów korzysta. Tak jak napisali - byle statkiem z miasta do expowiska, posiedzieć pare h i wrócić z lootem do miasta. I znowu ;p a tekst o dźwięku ciszy mnie zniszczył.
__________________
21:00 Auro Dano [13]: buy wand of dwarfenbreath Oddech krasnoluda r0x -Hi -Notka -No? -So Stfu&Bye Nob!1 |
03-07-2010, 17:21 | #10 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 27 05 2007
Lokacja: Gorzów Wlkp.
Posty: 868
|
Na początku potraktowałem ten text z ironicznym uśmieszkiem na twarzy, a potem naszła mnie refleksja... może jednak rzeczywiście mają rację?
|
03-07-2010, 18:19 | #11 |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 28 06 2010
Posty: 12
Stan: Na Emeryturze
Profesja: Sorcerer
Świat: Kyra
|
Ciekawe i zabawne. hmm coś dużo tych kratek
|
04-07-2010, 04:05 | #12 |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 11 12 2007
Posty: 4
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Chas Ybis
Profesja: Knight
Świat: Guardia
Poziom: 58
Skille: 79/78
Poziom mag.: 6
|
Po dźwięku ciszy skojarzył mi się pewien pomysł zza granicy... W lesie umieszczono telefony i uruchomiono system, dzięki któremu każdy mógł zadzwonić i posłuchać leśnej ciszy...
Widać pracownicy CipSoftu palili razem z pomysłodawcami tamtego przedsięwzięcia. |
04-07-2010, 11:40 | #13 |
BadBoy
Data dołączenia: 10 08 2005
Lokacja: unknown
Wpisy bloga: 2
Posty: 1,343
Stan: Na Emeryturze
Świat: PL
|
Prędzej czy później dźwięki wprowadzą.
__________________
http://www.ligabbva.pl/ [center]
Rzetelnie o La Liga |
04-07-2010, 11:53 | #14 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 05 08 2006
Wiek: 34
Posty: 386
Stan: Niegrający
Świat: Real life
|
Haha jak to przeczytałem to sobie pomyślałem, czy C$ naprawdę uważa, że to co opisali jest fajne?
Najbardziej za przeproszeniem rozjebał mnie tekst o dźwiękach, że "niektórzy słyszą rock" w tych kolorowych nutkach. FAIL |
04-07-2010, 12:17 | #15 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 17 08 2008
Lokacja: Kraków city
Posty: 34
Stan: Na Emeryturze
Imię: Hevk
Profesja: Rookstayer
Świat: Antica
Poziom: 71
Skille: 23/29
|
@up
Nie mów tak. CIpsoft chciał nas rozśmieszyć, palnąć jakiś dowcip. Widać w końcu zauważa że ta gra jest pusta.
__________________
|
04-07-2010, 15:20 | #16 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 20 04 2008
Posty: 161
Stan: Niegrający
Profesja: Royal Paladin
|
Cytuj:
Zdolność do wysokiej samokontroli i opanowanie w sytuacji z pozoru przegranej to podstawa by nie dedać ! Temat fajny, mimo że na pierwszy rzut oka "dziwny". |
|
04-07-2010, 18:19 | #17 | |
CS Tibia.pl Team
Data dołączenia: 14 08 2008
Lokacja: Wrocław
Wiek: 36
Posty: 17
Stan: Na Emeryturze
Imię: Sir Hanton
Profesja: Elite Knight
Gildia: Dies Irae
Świat: Secura
Poziom: 100
Skille: 8X/8X
Poziom mag.: 7
|
Cytuj:
"w każdym razie" to co napisałeś = "w każdym razie bądź co bądź" co jest masłem maślanym
__________________
QUARIAL ~~~~~~~~~~~~~~~~ ex account here; - sealorr |
|
05-07-2010, 13:34 | #18 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 23 05 2010
Posty: 117
|
Cytuj:
__________________
Doktor Zło i coco jumbo -> niezwykła moc wywabiania plam nawet w niskiej temperaturze
|
|
05-07-2010, 18:59 | #19 |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 05 07 2010
Lokacja: Chojnice
Wiek: 27
Posty: 3
Stan: Na Emeryturze
Imię: Mala of Celesta
Profesja: Sorcerer
Świat: Celesta
Poziom: 21
|
Co do bye na początku nawet nie wiedziałam że coś takiego istnieje
W takim "lidlu" też mówimy coś zawsze? Ostatnio edytowany przez Mala.of.Celesta - 05-07-2010 o 19:06. |
05-07-2010, 19:34 | #20 | |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 19 05 2006
Lokacja: Stargard Szczeciński
Wiek: 31
Posty: 70
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Guess Whooo
Profesja: Elite Knight
Gildia: Intouchables
Świat: Tibianic
Poziom: 94
|
Cytuj:
Artykuł fajny ale cipsoft spóźnił się o 3-4 lata, wtedy jeszcze mógł ratować klimat póki się dało, teraz już zimna zupa Sam sobie wyhodował takich graczy przez zmiany które wprowadzał, to teraz niech się nie dziwi, że każdy ma w dupie nutki z instrumentów czy jak malowniczo wygląda okolica
__________________
----------------------------------------------- The grass was greener The light was brighter When friends surrounded The nights of wonder -------------------------------------------------- _/_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/_/_/ _/_/ _/ / Ostatnio edytowany przez _Ryzy_ - 05-07-2010 o 19:37. |
|