|
|||||||
| Notki |
| Poradniki Poradniki napisane przez użytkowników forum. Podfora : Wasze propozycje poradników ; Poradniki archwialne; Poradniki nie związane z Tibią |
![]() |
|
|
Opcje tematu |
|
|
#81 | |
|
Blondynka
|
Cytuj:
__________________
"Kiedy znalazłem się na dnie, usłyszałem pukanie od spodu."
S. J. Lec |
|
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 31 05 2008
Posty: 293
Stan: Niegrający
|
Nie zrozumialem ani jednego slowa z twojego poradnika. Ale pewnie studiujacym tibijczkom to sie przyda
![]() 5/10 pare literowek i w jakims rownianiu jest ten emotikon ![]()
__________________
![]() Ostatnio edytowany przez Befsztyk - 22-10-2008 o 16:30. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 11 08 2008
Wiek: 31
Posty: 62
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Nie ważne -.-
Profesja: Royal Paladin
Świat: Nerana
Poziom: 193
Skille: bdb
Poziom mag.: xD
|
Przydało mi się ale ze 2h to czytałem i nie mogłem pojąć
Gratulacje dla Tej Pani, w czółko :* |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Guest
Posty: n/a
|
Gratulacje takiego ładnego posta
![]() A przede wszystkim pracy nad nim xD Skoro jesteś na matmie w informatyce to może stwórz jeszcze w excelu program, który liczy ile potrzeba exp na kolejnych poziomach? Co Ty na to? ![]() Jak coś to wyślij mi PROSZĘ na mail stworzony już prog: [email protected] Pozdro! Ostatnio edytowany przez Adherent - 26-07-2010 o 09:38. |
|
|
|
#86 |
|
Guest
Posty: n/a
|
ja się tylko dorzucę, że co do c++ zależy do od kompilatora, nie tłumacząc szerzej, czemu (*). bardziej uniewersalny kod będzie wyglądał tak:
int exp =(int)( (50*x*x*x)/3 - (100*x*x) + (850*x)/3 - 200); gdzie x to level. Powinno pomóc niektórym. * - może jednak tłumacząc? niektóre kompilatory "widząc" zapis 50/3, tworzą z tego zmienną typu int (np. bcb 6.0, DEV 4.9.9.2), co wpływa znacząco na obliczenia (zapewne wyszło 94 zamiast 100 na drugim lvl). Inna sprawa, pisząc "(float)50/(float)3", chociaż to trochę masło maślane, może wyjść albo 0 (przypadek DEVa), albo 16.6666660308838 (przypadek BC . To szesnaście i coś tam nie daje także dobrych wyników, chyba od 7 lvl zaczyna wskakiwać 1 zamiast zero na końcu, i analogicznie cała tabela się odpowiednio burzy. Dlaczego więc w taki dziwny sposób? Ponieważ tymczasowa wartość pozostaje intem do samego końca, a w momencie dzielenia (ostatnia operacja dla składnika - ułamek ciągle siedzi gdzieś w mnożeniu) końcówka jest ucinana (automatycznie rzutuje na int), co w efekcie daje... dobry wynik. Można się oczywiście bawić w nawiasy, ale wystarczy zapamiętać, że kompilator liczy zgodnie z kolejnością działań od lewej do prawej - i jak w pewnym momencie ułamek zostanie zrzucony do int, no to dupa. Tak jest niestety ze zmiennymi przecinkowymi, że wariują czasami. |
|
|
|
#88 |
|
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 06 03 2011
Posty: 24
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Magic Fiighter
Profesja: Elder Druid
Świat: Nebula
Poziom: 106
Poziom mag.: 60
|
Troche to zawiłe ale dobre ogólnie
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Użytkownik forum
Data dołączenia: 19 12 2011
Posty: 3
|
Ciekawy poradnik
![]() |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Użytkownik forum
Data dołączenia: 20 12 2011
Posty: 4
|
Niezłe, Niezłe dzieki! :d
|
|
|
|