![]() |
#1 |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 28 07 2006
Posty: 3
|
![]() Wybaczcie trochę noobowskie pytanie, ale nie znalazłem takiego tematu na forum.
Chodzi mi mianowicie o to czy współczynnik Armor (zbroje, hełmy) i współczynnik Defence (Tarcze, bronie) odpowiada za to samo, mianowicie za ZMNIEJSZENIE PRAWDOPODOBIEŃSTWA TRAFIENIA przez potwora w walce wręcz |
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Użytkownik Forum
|
![]() Im wiekszy defence, tym rzadziej będą Cię trafiać (chmurka jak zblokowałeś).
Im większy armor, tym mniejsze hity będziesz dostawał (żółta gwiazdka jak przyjąłeś na armor). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 06 11 2003
Lokacja: Lublin
Wiek: 37
Posty: 552
Stan: Aktywny Gracz
Świat: Isara
|
![]() Odpowiedź brzmi tak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Użytkownik Forum
|
![]() 1 pkt armu to (chyba, daaawno to czytalem) 2,8 dmg redukcji
__________________
![]() http://mroziak.blogspot.com/ Pierwszy uzytkownik ktory reportuje wlasne posty. <Tompior> ale najlepsze z kont evana <Tompior> Rothes_pompowacz_arbuzuw |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Użytkownik forum
Data dołączenia: 28 07 2006
Posty: 3
|
![]() Dzięki Boniedwa
Tego szukałem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 10 11 2008
Lokacja: Silesia Inferior
Posty: 1,026
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Xevezq
Profesja: Elite Knight
Gildia: Polish Nobility
Świat: Pacera
Poziom: 174
Skille: 96/90
Poziom mag.: 8
|
![]() jak zdejmę tarczę, to będę dostawał tyle samo od behe, co z założoną? bullshit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Użytkownik Forum
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 04 03 2006
Posty: 2,104
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Użytkownik Forum
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 10 11 2008
Lokacja: Silesia Inferior
Posty: 1,026
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Xevezq
Profesja: Elite Knight
Gildia: Polish Nobility
Świat: Pacera
Poziom: 174
Skille: 96/90
Poziom mag.: 8
|
![]() choćby to, że autor myśli, że uzyskał prawdziwą odpowiedź, a imo nie jest to prawdą
albo chociaż przedstaw skąd masz takie info, bo jakoś z własnego doświadczenia wiem, że to raczej nie działa w ten sposób Ostatnio edytowany przez Xevez - 06-02-2009 o 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 31 01 2009
Posty: 84
|
![]() Jesli "behe" oznacza beholdera to tzn ze on wali z magi wiec armor i tarcza nie ma nic do gadania
__________________
"Wystarczy ciężka praca, by coś osiągnąć" |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
eX Moderator
Data dołączenia: 13 11 2004
Lokacja: Helsinki
Wiek: 40
Posty: 4,623
![]() |
![]() Cytuj:
Latwo sprawdzic, lecac np w 3 knightow na behemoty i sprawdzajac jakie srednie hity ( hity, a nie sredni dmg na runde z wliczaniem blokow itp ) zadaje kazdy z nich. Ten, ktory przebija sie przez shielding ( atakuje jako trzeci ) bedzie z reguly zadawal wyraznie wieksze obrazenia. Wniosek z moich obserwacji jest taki: tarcza mozna albo zablokowac uderzenie ( chmurka ) albo czesciowo je oslabic ( slabszy hit ), albo nie zablokowac ( pelne obrazenia ). Jest to zreszta jak najbardziej logiczne.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Użytkownik Forum
|
![]() Kiedyś na berserkerach sprawdzałem jak walą, jak miałem założoną tarcze to dostawałem mniej więcej takie same hity jak bez tarczy (nie wliczając chmurek). Wiadomo, z tarczą mniej obrywałem bo dużo ataków było blokowane, jednak jak hit dochodził to obrażenia były porównywalne.
Sprawdzałęm to tylko raz, może miałęm pecha, nie wiem, lecz jeśli kogoś mój pierwszy post wprowadził w błąd to przepraszam. Teraz wiem że nie warto polegać na własnych doświadczeniach w tibi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Użytkownik Forum
|
![]() mniejwiecej bo przelicznik arma w tibi jest smieszny.
__________________
![]() http://mroziak.blogspot.com/ Pierwszy uzytkownik ktory reportuje wlasne posty. <Tompior> ale najlepsze z kont evana <Tompior> Rothes_pompowacz_arbuzuw |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Użytkownik Forum
|
![]() Cytuj:
![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 14 05 2005
Posty: 253
|
![]() pisalem to juz chyba 10x na tym forum... ale takie tematy beda sie pojawiac i nic temu nie poradzimy
![]() DEF - to DEFENSE czyli OBRONA. redukuje ona obrazenia fizyczne. o dokladne formulki dlugo mozna sie klocic, ale mniej wiecej blokuje od 0 do (shielding * defense tarczy * mnoznik)/100 obrazen, przy czy mnoznik to 7 dla full def, 5 dla balanced i 3 dla full attack. na przyklad knight na balanced z tarcza ktora ma 34 defa i skillem 70 blokuje losowo od 0 do 119 punktów obrażeń.. tarcza dziala tylko dwa razy na runde, czyli jak postac bija 3 istota to trzecia zadaje wieksze obrazenia bo nie jest juz blokowana przez DEF, tylko przez sam ARM i cialo. ARM - to ARMOR czyli PANCERZ. redukuje on obrazenia fizyczne (zarowno melee jak i np. berserk albo groundshaker). o dokladne formulki dlugo mozna sie klocic, ale mniej wiecej kazdy punkt pancerza blokuje od 0.45 do 0.9 punktu obrazenia. czyli majac 40 arma blokuemy losowo od 19 do 38 obrazen.. kolejnosc liczenia podczas hita jest taka - DEF potem ARM potem CIALO wartosci losowe def i arm sa losowane podczas kazdego uderzenia. jesli rzut na defense wypadnie na tyle duzo ze calkowicie pochlonie obrazenia ktore mamy utrzymac (zalozmy potwor zada 75 obrazen a nasz shield wylosuje 110) to wtedy widzimy dymek. jesli shielding nie zablokuje calych obrazen to wtedy idzie dalej na pancerz - taka sama sytuacja: wartosc obrazen jest zmniejszana o wartosc wyliczonego pancerza. jesli pancerz zablokuje wszystkie obrazenia to wtedy widzimy gwiazdke (armorhit). dalej jest cialo - jesli jeszcze jakies obrazenia zostaly niezablokowane to sa one przenoszone na cialo postaci - widzimy krew i tracimy hp. wnioski: * defense nie ma szansy CAŁKOWITEGO zablokowania ataku, po prostu redukuje obrazenia podobnie jak pancerz. * armor nie ma szansy CAŁKOWITEGO zablokowania ataku, po prostu redukuje obrazenia * dla sorca i druida wazny pancerz i armor znaczy mniej wiecej tyle samo, jednak dla knighta 1 punkt "defense" jest o wiele wazniejszy od 1 punktu "armor", gdyz defense jest liczone na podstawie jego skilla w shieldingu a pancerz nie. dlatego jesli masz np. 80/80 i zastanawiasz sie czy kupic zbroje lepsza o dwa punkty, czy tarcze lepsza o 1 punkt i zbroje lepsza o 1 punkt... to bierz to drugie * losowosc obrazen w tibii wynika z tego ze podczas ataku trzy czynniki sa losowane i z tych trzech dwa maja minimalna wartosc 0
__________________
Za wypowiedź dziękuje: Larvus~ >.> Ostatnio edytowany przez LarvaExotech - 09-02-2009 o 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
eX Moderator
Data dołączenia: 13 11 2004
Lokacja: Helsinki
Wiek: 40
Posty: 4,623
![]() |
![]() co za roznica, czy formalnie uznamy, ze chmurka oznacza zabsorbowanie obrazen a nie sparowanie uderzenia, jesli w rzeczywistosci to jedno i to samo ?
__________________
![]() Ostatnio edytowany przez Vil - 09-02-2009 o 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Użytkownik Forum
Data dołączenia: 15 06 2005
Lokacja: Wawa
Wiek: 34
Posty: 330
Stan: Aktywny Gracz
Profesja: Elder Druid
Świat: obsidia
Poziom: 9x
![]() |
![]() @Vil
A już myślałem, że pan 2up wyjaśnił to wystarczająco dokładnie (chociażby dlatego, że nawet ja zrozumiałem) ;p. Nie jestem pewien czy wzory przez niego podane są poprawne ale z moich spostrzeżeń wynika właśnie coś w tym stylu. Wniosek z tego taki, że jak jesteś knight/pall to bardziej przyda Ci się def, a jak jesteś sorc/drut to arm. Postacie magiczne po prostu nie potrafią wykorzystać tarczy, więc większość ciosów przyjmują na tzw. klatę. Co do różnicy między tym to jest taka, że obrażenia są przyjmowane NAJPIERW na def, a POTEM na arm, co ma duże znaczenie np. przy skilowaniu (byłoby ciężko wycelować z siłą potwora tak, żeby ciągle trafiał w środkowy przedział ![]() |
![]() |
![]() |