Jesteś tu: Tibia.pl / Forum

Wróć   Forum Tibia.pl > Forum ogólne > Updates

Notki

Updates Forum zawiera wszelkie informacje o najnowszym update oraz pod fora z informacjami o byłych update.

Zamkniety temat.
 
Opcje tematu
stary 13-09-2008, 17:16   #21
Patysiak
Zbanowany
 
Patysiak's Avatar
 
Data dołączenia: 09 08 2006

Posty: 636
Stan: Niegrający
Domyślny

Cipsoft i tak dużo robi dla ekonomi, przed dodaniem rashida sprzedać np dsm za 20k to już był sukces, z innymi itemami było podobnie. Uważam, że w związku z dodaniem npc bodajże przy tibia tales quest co sprzedanie niektóre przedmioty questowe, powinien skupować itemy z poi, z aren, inny npc itemy z demców, różne rary z różnych potworów, by tak jak w przypadku rashida i djinów, ekonomia miała jakieś swoje minimum. A co do serviców, ludzie mieli rację. Np na lucerze poi pl kosztowało 250k (debiut więc zachęcenie) a tak u br 300 czy tam 350k i cena softów nie spada poniżej 450k i all są happy ;]
Patysiak jest offline  

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
stary 13-09-2008, 19:53   #22
xoz
Użytkownik Forum
 
xoz's Avatar
 
Data dołączenia: 11 06 2007
Lokacja: ustka

Posty: 644
Stan: Niegrający
Domyślny

jak juz mowilem, rashid etc nie jest rozwiazaniem. chyba ze ktos chce zrobic single player
__________________
W blasku mojej zajebistości można piec ciasteczka.
xoz jest offline  
stary 13-09-2008, 20:09   #23
Goners
Zbanowany
 
Goners's Avatar
 
Data dołączenia: 06 07 2006
Lokacja: Szczecin

Posty: 183
Imię: Gali Melus
Profesja: Knight
Świat: Secura
Poziom: 70~
Poziom mag.: 6
Goners ma numer GG 5157895
Domyślny

secura
anni items - 250k
g legi-70k
dsm-45k+
Goners jest offline  
stary 13-09-2008, 20:33   #24
Andrealfus
Zbanowany
 
Andrealfus's Avatar
 
Data dołączenia: 25 01 2006
Lokacja: Żory
Wiek: 33

Posty: 894
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Andrealfus
Profesja: Elite Knight
Świat: Trimera
Poziom: 106
Skille: 87/84
Poziom mag.: 7
Andrealfus ma numer GG 8673236
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez xoz Pokaż post
jak juz mowilem, rashid etc nie jest rozwiazaniem. chyba ze ktos chce zrobic single player
dobra ale coś trzeba zrobić bo itemy lecą w dół
Andrealfus jest offline  
stary 13-09-2008, 21:54   #25
Patysiak
Zbanowany
 
Patysiak's Avatar
 
Data dołączenia: 09 08 2006

Posty: 636
Stan: Niegrający
Domyślny

A zmniejszony drop nic nie da, sam przy obecnym dropie nie zawsze wychodzę nawet na 0 moim 140+ ms na hero, więc wg mnie obecnie jest good.

I wg mnie npc właśnie są rozwiązaniem - ustalają jakieś minimum dla itemu, ktoś chce szybciej to do npc, ktoś chce zarobić, to na trade, i all są happy.
Patysiak jest offline  
stary 14-09-2008, 16:07   #26
Dwik
Użytkownik Forum
 
Dwik's Avatar
 
Data dołączenia: 01 08 2004
Lokacja: Hrubieszów
Wiek: 36

Posty: 588
Stan: Na Emeryturze
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Patysiak Pokaż post
A zmniejszony drop nic nie da, sam przy obecnym dropie nie zawsze wychodzę nawet na 0 moim 140+ ms na hero, więc wg mnie obecnie jest good.

I wg mnie npc właśnie są rozwiązaniem - ustalają jakieś minimum dla itemu, ktoś chce szybciej to do npc, ktoś chce zarobić, to na trade, i all są happy.
Zmiejszony drop = konieczność podwyższenia cen jeśli nie chcesz na 130 lvlu siedzieć na rotach i zbierać czystej kasy. Taka gospodarka rynkowa - popyt/podaż, a wprowadzenie npc to takie ceny minimalne, narzucone przez państwo (cipsoft). Po prostu kiedyś np. dsm leciał tylko z dli a respów DLi można było policzyć na palcach jednej ręki (Edron d-lair 4 dle, venore d-lair 4 dle, fibula quest 4 dle, thais d-lair 4 dle). Razem to była niewielka ilość tych potworów, biorąc pod uwagę że mogłem pozawyżeć ich ilość. Obecnie tylko poi dls to można powiedzieć to co wcześniej. Dodatkowo ankrahmun dle (dosyć duża ilość), Goroma. Jeśli tego byłoby mało DSM można wylootować z frostów i serpent spawnów. Łatwość zdobycia obniżyła cene itemu, a wprowadzenie NPC zarówno sprzedających runy jak i kupujących itemy to krok do single player'a. Po prostu interakcja z innymi graczami ogranicza się do minimum.
__________________
"Catch me if you can" Dwiks~ 2004-2008 A.D.
Dwik jest offline  
stary 14-09-2008, 22:35   #27
xoz
Użytkownik Forum
 
xoz's Avatar
 
Data dołączenia: 11 06 2007
Lokacja: ustka

Posty: 644
Stan: Niegrający
Domyślny

przy obecnej ilosci przedmiotow doprowadziloby to do zalamania calosci. raczej juz na to za pozno
__________________
W blasku mojej zajebistości można piec ciasteczka.
xoz jest offline  
stary 15-09-2008, 19:30   #28
*Carlsberg
Użytkownik Forum
 
*Carlsberg's Avatar
 
Data dołączenia: 13 09 2008
Lokacja: Bdg

Posty: 197
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Patysiak Pokaż post
A zmniejszony drop nic nie da, sam przy obecnym dropie nie zawsze wychodzę nawet na 0 moim 140+ ms na hero, więc wg mnie obecnie jest good.

I wg mnie npc właśnie są rozwiązaniem - ustalają jakieś minimum dla itemu, ktoś chce szybciej to do npc, ktoś chce zarobić, to na trade, i all są happy.
Jestem ciekaw, jak 140 ms może nie wyjść na 0 na hero, gdy mój kumpel, 53 ed zużywa tam właściwie tylko fooda/trochę softów?

Cytuj:
thais d-lair 4 dle)
3*

Cytuj:
Łatwość zdobycia obniżyła cene itemu,
Tja, i to że na 200 dsmów przybywa jeden zainteresowany kupnem go gracz.

Cytuj:
a tak u br 300 czy tam 350k i cena softów nie spada poniżej 450k i all są happy ;]
U nas br poi 150k (aka temple tp poi) a pl poi 200k- softy 500k, ava z 50...


A zmniejszenie dropa nie jest rozwiązaniem...raczej coś , co zapewniało by stałe zainteresowanie tymi przedmiotami - jak np addony działają na addon items- które drożeją zamiast tanieć
*Carlsberg jest offline  
stary 16-09-2008, 06:45   #29
Patysiak
Zbanowany
 
Patysiak's Avatar
 
Data dołączenia: 09 08 2006

Posty: 636
Stan: Niegrający
Domyślny

Up a tak nie wychodzi, że mi też food idzie i trochę soft i ostatnio 10h+ na hero (parę dni tam byłem, wbijam i afk robie zadania co jakiś czas zabijając go) i miałem c helmeta, war hammera, m ringa i 4 piece, a jak się policzy ile mi brown muschroomów i soft zeszło (raz tripple zajęte, to byłem h+ na wrl room, tam soft non stop idą) to razem z kasą może na biedę byłem na 0...

Wg mnie (jak już to mówiłem) npc są doskonałym rozwiązaniem - ustalają minimum cenowe, kto chce zarobić, to sella ludziom, kto nie chce szukać 1.5h kupca na dsm dla 5k więcej idzie do npc i jest good.

A co do zmiejszenia dropa, cipsoft też tym się zajmuje, swego czasu drastycznie obcięli loot z hydr i pisali, że długo to obserwują (jaki drop z czego) a potem podwyższają/(zazwyczaj ;p)obniżają, ile w tym prawdy, tego nie wiem.

A wracając do tych respów, kiedyś co prawda dl było parę na krzyż, z których można było zloocić dsm, ale druga strona medalu - ilu było ludzi, którzy byli wstanie zabić takiego dl? Cene ustalała nie ilość respów, tylko nieliczni ludzie, którzy mogli na nie huncić... tak to było Pozdrawiam, patys.
Patysiak jest offline  
stary 28-09-2008, 14:33   #30
$eriToonbra
Użytkownik Forum
 
$eriToonbra's Avatar
 
Data dołączenia: 24 01 2008
Lokacja: Pyskowice

Posty: 257
Stan: Na Emeryturze
Profesja: Master Sorcerer
Świat: Secura
Poziom: 123
Skille: 16/25
Poziom mag.: 66
$eriToonbra ma numer GG 9933368
Domyślny

Witam

Bardzo dobry temat.
Myślę, że stworzenie NPC do sprzedawania itemków z areny itp... jest bardzo dobrym pomysłem.
Fakt, co do Royal Axe, Justice Seeker i obuchu to kiedyś 250k na Securze, a obecnie zaledwie 150k max (przeważnie 100-120k) co jest dla mnie niepojęte.
Potiony i ryzyko, jakie się podejmuje na arenie jest bardzo duże, dlatego myślę że axe ten i inne nagrody z poziomu Warlord powinny mieć wartość co najmniej 300k, bo mają te bronie bardzo duży atak. Średni poziom areny też nie jest łatwy dla niektórych, dlatego nagrody powinny wynosić cenę 50k w górę.
To samo dotyczy Demon Helmet, nagrody z Anhilator, gdzie obecnie na Securze ceny wynoszą za Demon Helmet 130k (niedawno 200-300k) i nagrody z Anhi 400-500k (niedawno 1kk-1.3kk) co wymaga 100 + poziomu, potionów i kasy na questy.
Niestety tak się porobiło, że w 2-3 miesiące ludzie osiągają 100+ lvl bo non-stop botują i takie są efekty, a zająć nie ma tym się nikt, np.: Gildia rządząca na serwerze ani człowiek, który za to odpowiada.
__________________




$eriToonbra jest offline  
stary 28-09-2008, 23:14   #31
Frapper
Użytkownik Forum
 
Frapper's Avatar
 
Data dołączenia: 17 12 2005
Lokacja: Funreal World
Wiek: 34
Wpisy bloga: 1

Posty: 1,580
Frapper ma numer GG 1002880
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Patysiak Pokaż post


A wracając do tych respów, kiedyś co prawda dl było parę na krzyż, z których można było zloocić dsm, ale druga strona medalu - ilu było ludzi, którzy byli wstanie zabić takiego dl? Cene ustalała nie ilość respów, tylko nieliczni ludzie, którzy mogli na nie huncić... tak to było Pozdrawiam, patys.
Ale z czasem, co powinno byc oczywiste, to sie zmienilo. Przybylo ludzi ktorzy byli w stanie polowac a respow ciagle brakowalo. I dlatego ceny byly ogromne. Pierwszy DSM u mnie na serwerze, jakos 4 lata temu, poszedl za 250k.

Z drugiej strony, robienie NPC do wszystkiego to robienie z gry single playera. W tibi jest za malo przedmiotow, za maly wybor. Odpalcie wowa i zobaczcie ile jest itemow nawet do tego 20 levelu.

Anyway, jakos tylko w tibi widzialem chuderlawego maga biegajacego w okropnie ciezkich zbrojach, ale to bajka na inny temat.
__________________

http://mroziak.blogspot.com/
Pierwszy uzytkownik ktory reportuje wlasne posty.

<Tompior> ale najlepsze z kont evana
<Tompior> Rothes_pompowacz_arbuzuw
Frapper jest offline  
stary 29-09-2008, 15:19   #32
Wylansowany
Użytkownik Forum
 
Wylansowany's Avatar
 
Data dołączenia: 27 05 2007
Lokacja: Gorzów Wlkp.

Posty: 868
Domyślny

Można by wprowadzić nowych NPC, żeby podwyższyli ceny, ale jak ktoś up powiedział, że h-lvl wolą sprzedać o te parę k taniej niż użerać się z noobami.

Patrząc na to z innej strony to dziwna sprawa. Niby gorszy loot (kiedy ostatni raz zlootował "addon item"? Uuuu...), ale ceny i tak spadają. Niby nowi NPC, a ceny spadają. Niby wastuje się na niektórych expowiskach, a ceny spadają...
Wylansowany jest offline  
stary 29-09-2008, 15:48   #33
Andrealfus
Zbanowany
 
Andrealfus's Avatar
 
Data dołączenia: 25 01 2006
Lokacja: Żory
Wiek: 33

Posty: 894
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Andrealfus
Profesja: Elite Knight
Świat: Trimera
Poziom: 106
Skille: 87/84
Poziom mag.: 7
Andrealfus ma numer GG 8673236
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Wylansowany Pokaż post
Można by wprowadzić nowych NPC, żeby podwyższyli ceny, ale jak ktoś up powiedział, że h-lvl wolą sprzedać o te parę k taniej niż użerać się z noobami.

Patrząc na to z innej strony to dziwna sprawa. Niby gorszy loot (kiedy ostatni raz zlootował "addon item"? Uuuu...), ale ceny i tak spadają. Niby nowi NPC, a ceny spadają. Niby wastuje się na niektórych expowiskach, a ceny spadają...

@ktoś tam wyżej o npc

wole sprzedać o kilka k niżej niż negocjować z noobem 10 minut ja przypłynę/przyjdę a ten zacznie "plx niższa cena"

ostatni przykład z przed kilku dni ; próbuję sprzedać dragon shielda ponieważ nie mam blue djinna tylko green a znajomych nie będę męczył to próbuję sprzedać o 1k więcej niż u Djinna czyli za 5k, ugadałem się z gościem (br ofc no ingles), że przyjdę do venore, więc korzystając z resztek pacca płynę do veno zadowlony z zysku, daję trade a on 3,2k i "plx 3,2k plx !" - ja mam tracić kase na podróże, czas żeby cokolwiek sprzedać 1k wyżej? za ten czas bym uzbierał te 1k
Andrealfus jest offline  
stary 29-09-2008, 21:06   #34
ZapodajMuze
Użytkownik Forum
 
ZapodajMuze's Avatar
 
Data dołączenia: 10 08 2008

Posty: 562
Stan: Na Emeryturze
Domyślny

Pamietajcie o tym , ze brak ograniczenia lvl dozywotnio bedzie problemem w ekonomii.

@edit
Jedynym sensownym rozwiazaniem dla mnie jest , ze na kazdym serwie ROWNO byla by ustalona kolejnosc co ile wypada jaki item i naprawde nie mogla by ona byc mala .

Ostatnio edytowany przez ZapodajMuze - 29-09-2008 o 21:22.
ZapodajMuze jest offline  
Zamkniety temat.


Użytkowników czytających ten temat: 1 (zarejestrowanych: 0, gości: 1)
 

Zasady postowania
Nie możesz dodawać tematów
Nie możesz odpowiadać
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Kod jest Włączone
UśmieszkiWłączone
[IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone
Przejdź do forum


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 23:11.


Powered by vBulletin 3