Jesteś tu: Tibia.pl / Forum

Wróć   Forum Tibia.pl > Forum ogólne > Broń i przedmioty

Notki

Broń i przedmioty Wszystko o broni i przedmiotach.

Odpowiedz
 
Opcje tematu
stary 05-02-2009, 08:22   #21
wojo1310
Użytkownik Forum
 
wojo1310's Avatar
 
Data dołączenia: 04 02 2008

Posty: 234
Stan: Na Emeryturze
Profesja: Paladin
Gildia: Flamess
Świat: Menera
Poziom: 103
Poziom mag.: 7
Adres Jabbera do wojo1310
Domyślny

hmm.jakby wam to powiedzieć.kiedyś na tutor chacie dowiedziałem się,że itemy spadną w zależności od tego kiedy klikniemy.A dokładniej jest taki jakby automat jak w tych grach hazardowych,że klikasz i ci sie zaczynają ruszać gruszki czy coś tam tylko że rozruch ten następuje od momentu zabicia potworka a kończy na kliknięciu przez nas(otwarcie deda)A teraz prosty przykład.Zabiłem potworka-klikam odrazu i lootuje 30gp,klikne sekunde później/wcześniej loot będzie inny.Mam nadzieję,że all zrozumieli jak działa system lootowania!Zależy to tylko i wyłącznie od szczęścia a nie od jakichś am pierścieni/amuletów
__________________
Orgias
wojo1310 jest offline   Odpowiedz z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
stary 05-02-2009, 10:36   #22
Arathorn
Użytkownik Forum
 
Arathorn's Avatar
 
Data dołączenia: 06 02 2004
Lokacja: WWA

Posty: 479
Stan: Na Emeryturze
Imię: --
Profesja: Elite Knight
Świat: Chimera
Poziom: -
Skille: -
Poziom mag.: -
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Patr'yn Pokaż post
Taa, czyli wg. ciebie amulet/ring jest brany pod uwagę nawet jeśli go nie ma ?
Narysuj mi to...Czyli jeśli nie masz żadnego amuletu a po dedzie masz stracić item z amulet slota to nie stracisz nic (prócz bp)?

Udowodnij mi to

Ja na dowód też nic nie mam, ale tyle razy wypadał mi amulet/ring/lina z arrow slota, że jestem pewien, że gdybym nie zapełnił tych slotów, na bank by mi coś z eq poleciało...
Rozumiesz że losowanie jest robione dla każdego slota osobno? Jeżeli mamy tylko miecz na sobie to szansa że on nam spadnie jest taka sama jak w przypadku posiadania pełnego eq.
Arathorn jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 08-02-2009, 15:44   #23
kropik
Użytkownik Forum
 
kropik's Avatar
 
Data dołączenia: 30 12 2008
Lokacja: ...

Posty: 433
Stan: Na Emeryturze
Imię: re
Gildia: ta
Świat: rd
Poziom: ed
Domyślny

Dla mnie Wolf Tooth Chain to tylko dodatkowy cap, wolałbym już nosić scarfa bo chociaż "pożytecznie" ten cap zabiera

A to z tym szczęściem które daj WTC to mit..
__________________
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Xevez Pokaż post
ale fjuta mi nie pozwalają używać :|
ej mi tez ;<
kropik jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 09-02-2009, 02:27   #24
FuNkYShiT
Guest
 

Posty: n/a
Domyślny

Tak samo było o Ring of the Sky, niby ludzie go noszą, sam też nosiłem i mi szczęścia nie przynosił ...
  Odpowiedz z Cytatem
stary 09-02-2009, 07:36   #25
kropik
Użytkownik Forum
 
kropik's Avatar
 
Data dołączenia: 30 12 2008
Lokacja: ...

Posty: 433
Stan: Na Emeryturze
Imię: re
Gildia: ta
Świat: rd
Poziom: ed
Domyślny

@up. Bo to jest szczęście że ci lootnie Ja go bardziej używam do ozdoby domku ...
__________________
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Xevez Pokaż post
ale fjuta mi nie pozwalają używać :|
ej mi tez ;<
kropik jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 09-02-2009, 12:47   #26
LarvaExotech
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 14 05 2005

Posty: 253
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez wojo1310 Pokaż post
hmm.jakby wam to powiedzieć.kiedyś na tutor chacie dowiedziałem się,że itemy spadną w zależności od tego kiedy klikniemy.A dokładniej jest taki jakby automat jak w tych grach hazardowych,że klikasz i ci sie zaczynają ruszać gruszki czy coś tam tylko że rozruch ten następuje od momentu zabicia potworka a kończy na kliknięciu przez nas(otwarcie deda)A teraz prosty przykład.Zabiłem potworka-klikam odrazu i lootuje 30gp,klikne sekunde później/wcześniej loot będzie inny.Mam nadzieję,że all zrozumieli jak działa system lootowania!Zależy to tylko i wyłącznie od szczęścia a nie od jakichś am pierścieni/amuletów
hahahaha snij dalej bejbe..

to wyglada w ten sposob ze kazdy potworek PRZY RESPAWNIE ma losowany loot wedlug prawdopodobienstw w pliku. nie przy smierci i nie na zasadzie jakis gier hazardowych jak to sobie ktos wymyslil - tlumaczy to fakt ze np. smok jak ma wydropic woi to wtedy ma lekko czerwona poswiate (tak jak gracz ktory woi zalozy), a minotaur na rooku ktory ma np. dropnac plate shielda jest o wiele bardziej wytrwaly na ciosy w porownaniu do zwyklego minotaura...

tym samym wolf tooth chain nie zmienia nic, bo jak moglby wplynac na potwory ktore loot maja juz ustalony?

a co dropienia itemkow po smierci, to dziala w ten sposob ze na kazdy przedmiot w ekwipunku mamy 10% szansy ze dropniemy, jesli jest to przedmiot ktory przechowuje inne (np. backpack, preset box, bag, key ring) to wtedy szansa wynosi 100%. i tutaj tez nie ma znaczenia czy nosimy wolf tooth chain czy dupe, jedyny wyjatek to aol ktory zapobiega wypadaniu przedmiotow, ale o tym doskonale wiemy. prosze nie pisac bajek bo "gdzies widzialem" "cos slyszalem"...
__________________
Za wypowiedź dziękuje:
Larvus~ >.>
LarvaExotech jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 09-02-2009, 13:11   #27
DreamLord
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 21 04 2007

Posty: 118
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Eugeniusz Siekiera Pokaż post
Szczescie w Tibii jest wynikiem aktualnego czasu.
Wynika to bezposrednio z funkcji c plusa i innych jezyków programowania. Funkcja random pobiera aktualny czas i sprawdza jego podzielnosc przez liczby naturalne z dokladnoscia do jednej sekundy.

Ale nie da sie ustalic o której godzinie cos ci spadnie xD

1.Jak już coś to nie C plus tylko C plus plus czyli C++
2.Naprawdę sądzisz że loot jest losowany funkcją random ?
Powiedz mi jakim cudem by to zrobili ?
By przesłali do randoma 99999 zmiennych odpowiadających za itemki i losowali je przez jakieś podzielenie czasu ?
DreamLord jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 09-02-2009, 15:35   #28
Lasooch
Użytkownik Forum
 
Lasooch's Avatar
 
Data dołączenia: 08 02 2006

Posty: 3,852
Profesja: Master Sorcerer
Świat: Inferna
Poziom: 5x
Skille: nvm/nvm
Poziom mag.: 4x
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DreamLord Pokaż post
1.Jak już coś to nie C plus tylko C plus plus czyli C++
2.Naprawdę sądzisz że loot jest losowany funkcją random ?
Powiedz mi jakim cudem by to zrobili ?
By przesłali do randoma 99999 zmiennych odpowiadających za itemki i losowali je przez jakieś podzielenie czasu ?
srand(time(0));
x=rand()%10000;
if x<1000
RzucItem(item);

Ot co. Założyłem, że prawdopodobieństwo jest do 0,01%, bo przy dokładności co do procenta zbyt często by droższe itemki leciały. W przykładzie item mający 10%-ową szansę. Oczywiście przy spawnie danego potwora i powtórzone dla każdego przedmiotu, który z niego leci, z odpowiednim prawdopodobieństwem i ID przedmiotu.
__________________
If you come here... you'll find me. I promise.

Ostatnio edytowany przez Lasooch - 09-02-2009 o 15:36.
Lasooch jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 09-02-2009, 22:18   #29
Seciulek
Użytkownik forum
 
Seciulek's Avatar
 
Data dołączenia: 31 01 2009
Lokacja: Slomniki/KrK
Wiek: 35

Posty: 4
Stan: Aktywny Gracz
Imię: Seciulek
Profesja: Master Sorcerer
Świat: Candia
Poziom: 88
Poziom mag.: 61
Seciulek ma numer GG 8926343
Domyślny

Ta pierscionek Ci coś da, jasne ;x
Aczkolwiek ring of the sky, jest dziwny.

Co do tego "szczescia wypadania itemów"
Masz 7% ze Ci wypadnie armor, tak jak i kazda rzecz z eq.
Jesli wypadnie Ci akurat na amulet, to czy masz go czy nie masz, nie ma to wplywu na to ze zamiast tego amuletu którego nie masz, wyleca Ci np bohy.
Seciulek jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 09-02-2009, 23:46   #30
DreamLord
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 21 04 2007

Posty: 118
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Lasooch Pokaż post
srand(time(0));
x=rand()%10000;
if x<1000
RzucItem(item);

Ot co. Założyłem, że prawdopodobieństwo jest do 0,01%, bo przy dokładności co do procenta zbyt często by droższe itemki leciały. W przykładzie item mający 10%-ową szansę. Oczywiście przy spawnie danego potwora i powtórzone dla każdego przedmiotu, który z niego leci, z odpowiednim prawdopodobieństwem i ID przedmiotu.

Dobra niech Ci bedzie xD
ale i tak się założę że cipki tak nie robią
pewnie mają każdego moba w klasy popakowane i przy respie jest obliczany jakiś procent czy itemek w nim będzie ;P
DreamLord jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 10-02-2009, 08:46   #31
Lasooch
Użytkownik Forum
 
Lasooch's Avatar
 
Data dołączenia: 08 02 2006

Posty: 3,852
Profesja: Master Sorcerer
Świat: Inferna
Poziom: 5x
Skille: nvm/nvm
Poziom mag.: 4x
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DreamLord Pokaż post
Dobra niech Ci bedzie xD
ale i tak się założę że cipki tak nie robią
pewnie mają każdego moba w klasy popakowane i przy respie jest obliczany jakiś procent czy itemek w nim będzie ;P
... co zapewne wygląda podobnie do tego, co napisałem.
__________________
If you come here... you'll find me. I promise.
Lasooch jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 10-02-2009, 08:52   #32
*yabool
Użytkownik forum
 
*yabool's Avatar
 
Data dołączenia: 10 02 2009

Posty: 33
Domyślny

bujda nosisz wyłącznie do ozdoby
*yabool jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 10-02-2009, 12:31   #33
DreamLord
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 21 04 2007

Posty: 118
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Lasooch Pokaż post
... co zapewne wygląda podobnie do tego, co napisałem.
Może ale Cipy na pewno tego nie robią przez dzielenie przez jakiś czas :d
DreamLord jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 10-02-2009, 12:42   #34
LarvaExotech
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 14 05 2005

Posty: 253
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Lasooch Pokaż post
... co zapewne wygląda podobnie do tego, co napisałem.
losowac seed co kazdy item uzywajac czasu? a jesli bylyby kolejno po sobie dwa przedmioty ktore wypadaja z szansa np. 0.2%? wtedy byloby tak ze wypadaja oba, albo zaden, bo watpie zeby serwer byl na tyle zmulony zeby przy losowaniu kolejnego itemu loota mogla uplynac chociazby ta jedna sekunda aby randomizer dostal nowy seed..
__________________
Za wypowiedź dziękuje:
Larvus~ >.>
LarvaExotech jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 10-02-2009, 16:46   #35
Lasooch
Użytkownik Forum
 
Lasooch's Avatar
 
Data dołączenia: 08 02 2006

Posty: 3,852
Profesja: Master Sorcerer
Świat: Inferna
Poziom: 5x
Skille: nvm/nvm
Poziom mag.: 4x
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez LarvaExotech Pokaż post
losowac seed co kazdy item uzywajac czasu? a jesli bylyby kolejno po sobie dwa przedmioty ktore wypadaja z szansa np. 0.2%? wtedy byloby tak ze wypadaja oba, albo zaden, bo watpie zeby serwer byl na tyle zmulony zeby przy losowaniu kolejnego itemu loota mogla uplynac chociazby ta jedna sekunda aby randomizer dostal nowy seed..
W sumie racja. Z drugiej spawn potwora trwa sporo czasu, serwer mógłby co sekundę losować liczbę i niezrespionym potworom dawać według niej jeden item, w następnej sekundzie drugi itd... ale pewnie jest to rozwiązane jakoś lepiej.
__________________
If you come here... you'll find me. I promise.
Lasooch jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 10-02-2009, 23:54   #36
LarvaExotech
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 14 05 2005

Posty: 253
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Lasooch Pokaż post
W sumie racja. Z drugiej spawn potwora trwa sporo czasu, serwer mógłby co sekundę losować liczbę i niezrespionym potworom dawać według niej jeden item, w następnej sekundzie drugi itd... ale pewnie jest to rozwiązane jakoś lepiej.
a nie lepiej po prostu wkleić sobie strzeszczenie jakiejś lektury w formacie .txt i zrobić tak aby serwer co restart odczytywał kolejne cztery bajty z pliku, tworzył z nich 32-bitowego integera i przy starcie serwera dawał seed na podstawie tej własnie liczby?

nie no to tak zartobliwie oczywiscie. nie ma potrzeby losowac co sekunde przedmiot, wystarczy losowy seed na starcie serwera. zreszta seed moglby byc nawet ten sam co restart serwera, to nie oznacza że codziennie będziemy z piątego smoka lootować dragon hammera, bo żeby tak było to na serwerze musiałyby się dziać cały czas te same rzeczy, a takiej powtarzalności nie jest nic w stanie zagwarantować. na przykład raz po restarcie serwera ktoś pójdzie na rotwormy i będzie je bił, a innym razem tego nie zrobi i to wystarczy aby wartość loota za każdym razem była inna. bo generowanie pseudolosowych liczb odbywa się za pomocą wyczytywania kolejnych liczb z pewnego zbioru, wskaźnik ulega tylu wachaniom że nie możliwe są dwie takie same wartości, polecam wikipedie

pozatym można tak zrobić żeby przy starcie serwera dać seed ustawiony na coś co zmienia się co restart serwera, na przykład rozmiar bazy danych w bajtach

albo po prostu można skorzystać z innych metod losowania liczb pseudolosowych, na przykład na stronie random.org seed nie jest losowany na podstawie czasu, tylko na podstawie dźwięków otoczenia (atmospheric noise)
__________________
Za wypowiedź dziękuje:
Larvus~ >.>
LarvaExotech jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 11-02-2009, 09:46   #37
Monsword
Użytkownik Forum
 
Monsword's Avatar
 
Data dołączenia: 17 06 2007
Lokacja: Ziemia/Polska/Bydgoszcz

Posty: 335
Stan: Niegrający
Profesja: Royal Paladin
Świat: Galana
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez wojo1310 Pokaż post
hmm.jakby wam to powiedzieć.kiedyś na tutor chacie dowiedziałem się,że itemy spadną w zależności od tego kiedy klikniemy.A dokładniej jest taki jakby automat jak w tych grach hazardowych,że klikasz i ci sie zaczynają ruszać gruszki czy coś tam tylko że rozruch ten następuje od momentu zabicia potworka a kończy na kliknięciu przez nas(otwarcie deda)A teraz prosty przykład.Zabiłem potworka-klikam odrazu i lootuje 30gp,klikne sekunde później/wcześniej loot będzie inny.Mam nadzieję,że all zrozumieli jak działa system lootowania!Zależy to tylko i wyłącznie od szczęścia a nie od jakichś am pierścieni/amuletów
...samooolot... na party channel wiadomo co droplo zanim otworzysz potworA :.
__________________
(\_/)
(O.o)
(> <)
To jest króliczek. Skopiuj go do swojej sygnaturki aby pomóc mu w zawładnieciu światem!!!

100% tego forum to ludzie. Jeżeli nie należysz do tych 0 % nie wklejaj tego podpisu.

Powybijam ci wszystkie oczy kijem, a jak zabraknie ci oczu dokleje ci nowe kropelką. A mój kij przewędruje twoją źrenice w akompaniamencie krzyku "This is Sparta"!!!!!!!!!!
Monsword jest offline   Odpowiedz z Cytatem
stary 13-02-2009, 01:28   #38
Zielony_mis
Użytkownik Forum
 
Zielony_mis's Avatar
 
Data dołączenia: 30 07 2008

Posty: 83
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez wojo1310 Pokaż post
hmm.jakby wam to powiedzieć.kiedyś na tutor chacie dowiedziałem się,że itemy spadną w zależności od tego kiedy klikniemy.A dokładniej jest taki jakby automat jak w tych grach hazardowych,że klikasz i ci sie zaczynają ruszać gruszki czy coś tam tylko że rozruch ten następuje od momentu zabicia potworka a kończy na kliknięciu przez nas(otwarcie deda)A teraz prosty przykład.Zabiłem potworka-klikam odrazu i lootuje 30gp,klikne sekunde później/wcześniej loot będzie inny.Mam nadzieję,że all zrozumieli jak działa system lootowania!Zależy to tylko i wyłącznie od szczęścia a nie od jakichś am pierścieni/amuletów
Juz predzej uwierze ze np z 1 na tysiac dragow musi wypasc woi ale nie wiecej niz 10.
Zielony_mis jest offline   Odpowiedz z Cytatem
Odpowiedz


Użytkowników czytających ten temat: 4 (zarejestrowanych: 0, gości: 4)
 

Zasady postowania
Nie możesz dodawać tematów
Nie możesz odpowiadać
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Kod jest Włączone
UśmieszkiWłączone
[IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone
Przejdź do forum


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 21:44.


Powered by vBulletin 3